Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 1272 ggr
Constance
0

WORLD AUTISM DAY

den 2 april är det autismens dag…
- en chans att sprida kunskap!

FN bestämde att autism/asperger syndrom skulle ha en egen dag och den 2 april 2008 var den första dagen…

För att sprida detta har jag själv nu ordnat med utställning på byns bibliotek, böcker, folders och info. Talat med rektorn - info, till personal och mailat med tidningen och föreningen autism, mailat TV4 också och bett dom uppmärksamma denna dag!

WAAD >>
RFA >>

[aspie]
0

Detta har jag inte hört om tidigare. Vilken bra idé att sprida det vidare. Hmmm, kanske ska göra ett försök jag oxå Obestämd

Constance
0

Jättebra…Om man vill läsa mera om det och har tidningen Ögonblick från RFA, står det lite där, annars kan man söka på nätet om info…

Detta startade förra året 2008 då FN bestämde att autism skulle ha en egen dag. Jag tycker det är en jättebra chans till att sprida kunskap om autism och Aspergers syndrom.

Vet att det ska vara flera författare i Uppsala på bibblan, tror jag, sedan i Västerås kommer hälsoministern och så ska årets pusselbit från RFA delas ut, i Stockholm skulle FA ha nått också, på bibblan tror jag…Man ju alltid gå till sitt bibliotek och fråga om dom tänkt uppmärksamma Autismens dag den 2 april!

Puhlo
0

Jag fick två knappar i brevlådan från RFA (Riksföreningen Autism). :) Jag och pojkvännen ska stoltsera den andra april!

Constance
0

#3 vad spännande, såg att det stod så att vissa lokala föreningar skulle skicka knappar till sina medlemmar :)

[aspie]
0

Jag skrev om att få bli medlem i RFA men jag har aldrig fått det bekräftat. Kanske skulle ringa dit istället. Jag vill oxå ha en knapp att stoltsera med Rynkar på näsan

Puhlo
0

Om det är de lokala föreningarna som skickar så var det Empowerment som skickade hem till mig. :)

#5: Enklaste sättet att bli medlem i RFA är att gå in på deras sida och klicka på "Bli Medlem". Dock verkar de ha problem just nu, så jag skickar med länken direkt till formuläret.

http://www.autism.se/site.aspx?id=690

[aspie]
0

#6 Det var så jag gjorde sist, men det var förra året. Jag ringde till Attention istället och blev medlem idag. Tyckte det passade bättre där eftersom min dotter har AS och ADHD. (kanske jag oxå)

Kanske man kan få "knappar" därifrån oxå? Skrattande

Knapparna, är det såna som ser ut som en pusselbit?

snurro89
0

Autism är pesten..

Puhlo
0

#7: nej, det ser ut som vanliga knappar, såna man har knappnål bakpå. Jag tror att dessa är billigare att göra, då jag fått två st.