Jag måste bara berätta...
Vad som hände igår.
Jag är polisanmäld för att ha nämt min lärares namn på nätet och har i datorn en rolig bild av henne föreställande en apa ( det var typ nån på kpw som gjorde den åt mig) och hon visste inte om detta föränns igår. Jag har hemundervisning av min rektor, satt vid datorn när hon ringde på och då öppnade jag. Stängde dumt nog inte av datorskärmen men stängde igen datordörren. Jag går ut i köket och tycker att hon tar lite lång tid på sig. Vet ni vad kärringen gör?
Hon har medan jag varit i köket kollat vad jag höll på med vid datorn. Jag var inne på Kpw, hon har sett att Maximqa skrvit namnet Mai-Brith i en tråd och pekat ut henne som kärring. Hon scrollar upp och ser att det står " Inloggad som: Maximqa". Hon har SNOKAT i mitt privata liv, mina privata samtal med underbara Kpwebbare ( Igår var det Mandaaz och Annisen). Hon låtsas som ingenting utan går efter ca. 5-7 minuter in i köket och har min hemundervisning men går sen när jag är klar upp till skolan och berättar allt för Mai- Brith som nu vill/ska polusanmäla mig. J*vla kärringj*vel. Jag trodde att jag kunde lita någorlunda på henne men oj vad fel jag hade. Jag som alltid har trott att den gyllene regeln när man kom hem till folk var att" Man snokar inte i folks privata datorer". Jag har setat vid datorn när jag vart hemma hos folk men då har de sagt att det var okej att jag satt men jag har inte sagt till min rektor att det var okej att hon snokade.
Ursäkta mig men måste fråga, har du någon som kan hjälpa dig att motanmäla, att denna person varit i ditt privata. Det får man ju inte göra, den personen gjort mycket fel där.
kolla upp det, be någon du verkligen litar på att kolla och föra din talan…
Lycka till

Håller med ovanstående. Personen som snokade har begått ett brott. Dessutom har du väl rätt att skriva vad du tycker om din lärare på nätet? Det är bara rent förtal och hets mot folkgrupp (är din lärare en folkgrupp) som är olagligt.
Hade man inte fått lägga upp bilder där man liknar personer vid apor tex så skulle ju varenda tidning med karikatyrer bli anmälda.

Att du sen har skrivit enbart förnamn på personen, så tycker jag inte att det är skäl nog att polisanmäla.
Att rektorn verkar vara oförskämd och diskriminerande (jag undrar om hon hade snokat i en nt-elev's dator jag.. ) är ju bara ytterligare skäl för dig att anmäla henne.
Dessutom så tycker jag att dina föräldrar ska låta dig byta skola nu, speciellt då jag har läst dina tidigare trådar om dina problem med skolan. När de (skolan) först verkar anse att det är ditt fel att dina lärare och assistenter inte respekterar ditt behov av utrymme, eller för den delen din intelligens, och sen att rektorn snokar i din dator.. Jag blir skitförbannad.
Jo, jag ska rymma upp i skogen strax före halv elva när hon kommer. Jag vill inte se fanskapet mer. Hon skyller på att läraren läst en blogg där jag skrivit massa saker om henne och då velat polisanmäla. Det är grejen att den bloggen tog jag bort i Januari av andra skäl. Jag tycker att det är lågt att skylla på en blogg som inte finns. Jag är fortfarande övertygad om att hon snokat.