Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 1850 ggr
Mymlan
2009-04-07 21:22
0

Dofter

Vad för doft är eran favorit doft? Parfym - vilken sort? blommor - vilken blomma?

Vad för doft avskyr ni?

Doft jag gillar är Jasmin, Lavendel, Ros. Jasmin kan jag dock ej ha inne då den luktar starkt.

Doft jag ogillar: Starka/tunga parfym/rakvatten

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lostlie
2009-04-08 00:03
0

Vet du hur hubbabubba tuggummi luktade, tror det var hubbabubba med jordgubbssmak…? DET är min favorit!! När jag var liten tryckte jag in alla tugummi i munnen på en och samma gång, blev lite små galen av den doften och smaken. Mamma skällde ursinnigt på mig *skrattar*. Naturelle har kommit med en doft på sitt schampo och balsam som luktar smultron. Jag blir salig av den doften. Jasmin är också en favorit. Ros var jag tokig i när jag var liten, jag lade rosblad i vatten i en skål som fick stå bredvid sängen. Det pysslade jag med hela sommrarna i ett pra år. Stod inte rosenvattnet bredvid sängen så kunde jag inte sova! Annars är jag stor pafymhatare. Jag klarar inte av viss citrusdoft. Det är ju nästan alltid citron doft på alla rengöringsmedel, fixar inte det. Klarar inte fisk doft. Värst är nog ändå saker som doftar "järn", blir kräkfärdig av det!!

linhof
2009-04-08 02:13
0

som parfym har jag favoriten cold water från davidoff….. sen gillar jag mysk…men bara på mej själv… o röd joop på min man Skrattande

Gillar inte lukten av Vanilj…. och kattpiss (men vem gör det?)

HannaM
2009-04-08 13:58
0

Hmm.. doften av iller gillar jag, te, goda svenska äpplen framåt september och regnvåt asfalt. Daggvått gräs tidiga morgnar. Vitlöksstekta kantareller och champinjoner (i smör) och solmogna hallon. Handbollsklister och idrottshall luktar gott också.

Gillar inte skarpa och tunga dofter. Får migränliknande huvudvärk av nästan all parfym i lite större mängder. Rutten kyckling men vem gillar det? Lukten av pencillin är vidrig och bensin luktar inte gott!

allobosia
2009-04-09 01:37
0

Jag är galen i doften som finns i allmänna tvättstugor!! hahaha

Herbal essenses (stavning?) shampo… Parfymer, där gäller alla killparfymer som har en liten vaniljdoft i sig.. tex en av sean pauls parfymer…

Jag hatar andedräkter xD