tips ang handla
Jag vill dela med mig av något jag fått till mig.
Gör en lista på alla varor du behöver ha hemma. Basvaror; mjöl, smör etc
Kopiera den listan.
När du ska handla tar du fram listan och STRYKER det du har hemma redan. Då borde du få hem det du behöver…. :)
Bra tips. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag behövde också göra något åt min stress över shoppingen så jag satte upp ett blad på kylskåpet, så fort jag kommer på något som saknas (oftast sker ju det när jag är i köket) så skriver jag upp det på shoppinglistan.
För varje månad sätter jag upp ett kalenderblad över månaden (också på kylskåpet) och varje helg gör jag en veckomatsedel. Ingredienserna som behövs till veckomatsedeln skriver jag upp på shoppinglistan.
Nu slipper jag köpa onödig mat som oftast får slängas och jag kan vara säker på att jag har fått med allt som behövs. Det bästa är såklart att man inte behöver gå och ha allt i huvudet… :-)
Fattar inte? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
haha, jag förstår inte själv när jag läser mitt inlägg idag! 
Jag gör ett nytt försök, förhoppningsvis är mitt huvud lite mer vaket ikväll…
Jag har iCal på min dator, ett kalenderprogram där jag skriver in sånt som jag behöver komma ihåg. Varje månad skriver jag ut månadens kalender och sätter upp på kylskåpet.
Varje helg gör jag en matsedel för den kommande veckan. Matsedeln skriver jag upp på kalendern på kylskåpet.
Ingridienserna som behövs till matsedeln skriver jag upp på en annan lista, en shoppinglista som jag tar med till affären, jag handlar bara en gång per vecka och det är på helgen.
Under veckan händer det att jag märker saker som saknas (typ oboy, russin osv, övrigt som inte är ingridienser i matsedeln). Jag skriver upp dom direkt på shoppinglistan. Så jag har alltid en shoppinglista på kylskåpet, när helgen kommer fyller jag bara på ingredienserna för nästkommande veckans matsedeln.
Äsch, jag vet inte om det blev så mycket tydligare… jag har undvikit mycket stress med hjälp av detta i alla fall. Jag brukade bli helt till mig vid fyratiden då barnen springer omkring mig och är trötta och jag skulle försöka komma på vad jag skulle göra för middag… Nu vet jag om det är kyckling till exempel och kan ta fram och tina kycklingen på morgonen, vid fyratiden är jag förberedd på vad jag ska göra och behöver inte ödsla energi eller börja stressa med matlagningen.
Nu ska jag även skaffa en whiteboard och sätta i köket. Där ska jag skriva upp saker som behövs göras!
Jag känner som om jag har en energibar i kroppen, små saker som man behöver gå och tänka på tar energi så kan jag undvika att behöva tänka på dom genom att skriva ner dom istället så vinner jag energi som jag kan lägga på annat, mina barn t ex! :-)
#4 Låter smart… Tyvärr tycker jag att det verkar komplicerat.. ;)
Men det är bra att det funkar för dig! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Problemet är bara att jag står i affären med listan och kommer i alla fall hem utan det jag skrivit upp.
>>>Malum domesticum<<<
#6 ungefär som jag då. Inte konstigt att pengarna rinner mellan fingararna på mig.
Jag brukar sätta skygglappar på mig och springer igenom affären för att "bara" ta det som står på lappen innan jag stoppar ner en massa jag egentligen inte behöver