arrrgh... ny vän och jag sönderanalyserar!
Varför varför ska det gå 10 000 tankar omkring i huvudet så snart något nytt dyker upp? Det räcker väl med de 1500 som snurrar i normalt tillstånd?!
Jag har träffat en tjej som jag har umgåtts med en hel del de senaste månaderna, vi har mycket gemensamt och hon är väldigt lätt att umgås med, jag trivs verkligen i hennes sällskap.
Jag har inte haft många nära vänner och jag ställer in mig på att folk inte vill vara med mig. Jag är rätt osäker på den sociala biten om vad som är lämpligt eller inte beroende på tiden man känt varandra.
Saken är den att i dag sa hon något helt underbart till mig. Hon sa att hon faktiskt ibland längtar efter att umgås med mig och att hon får energi av att vara med mig.
Mitt jävla (ursäkta) problem är att jag blir ställd och helt blank i huvudet när något sådant kom mot mig, jag var oförberedd på det, fastän vi har bara haft supertrevligt ihop varje gång vi ses.
Hur ska hon tolka detta? Det ända jag sa var "vad härligt"??!! Jag blir så arg på mig själv!
För att fungera bättre socialt har jag också försökt öva upp att inte svara helt impulsivt, med risk att det blir fel, jag försöker kontrollera min impulisivitet och tänka efter innan jag säger något. Men i ett sådant här tillfälle var det till ingen fördel, hade jag svarat impulsivt hade jag sagt att jag känner likadant och att jag är glad att ha funnit henne som vän.
Nu funderar jag på om man kan säga något i efterhand. Bland annat… 10 000 tankar far runt som sagt..
Långt inlägg…sorry… hoppas någon orkar läsa igenom och kan ge mig lite förslag på vad jag ska göra, eller åsikter. Tack. *kram*
Jag tänker nog utifrån migsjälv. Skullle jag ha sagt något sådan till någon så skulle jag nog velat höra att den andra tycker likadant…?
Tack för ditt inlägg. Jag kanske bara över analyserar allt… 
Jo men det kan du väl kanske ta upp nästa gång ni ses?
Säg bara som det är, att du fick lite hjärnsläpp men att du verkligen uppskattar det hon sa, eller nåt sånt.
Så har jag fått göra många gånger, eftersom jag nästan jämt kommer på långt senare vad jag skulle ha sagt.
Eller om jag kommer på mig själv med att ha verkar otacksam…
Precis så är jag också… ;-)
Jag tycker också det verkar vara ett jättebra svar… Försök att se det positiva du ger till henne… Nån dag kan det falla sig naturligt att du kan säga nåt bra tillbaka.
Jag tror inte hon förväntade sig att du skulle ha en lång utläggning till svar. Jag tyckte ditt svar var…UNDERBART… Vad härligt!!
Det var väl jättebra svarat. jag umgås också mycket med en kompis och hon såäger alltid detsamma till mig… att jag ger henne energi, att hon blir glad av mig och att jag alltid är så roligt galen och sånt.
Kanske du kan mejla henne och skriva bara tex…
Att det är så skönta att ha en vän som man bara kan vara sig själv med…
#5 Ja, jag hade nog också tyckt om att få höra det svaret. Inget fel alls!

Sms funkar ju också. Brukar jag köra med eftersom jag oftast har en reaktionstid på typ 2 dagar eller nåt
. Jag känner igen det där…man börjar tänka på vad man borde ha sagt istället och hur den andre reagerat och tänkt osv.
Kanske har det också att göra med att vi har svårt att ta emot komplimanger? Jag vet ju inte hur det är för dig, men jag själv blir extremt obekväm när nån säger nåt snällt till/om mig.

Jag håller med Mysan och Hyperaktiv. :) Jag hade blivit jätteglad..
Jag skulle säga till henne nästa gång jag pratade med henne att jag känner likadant!
Stooort tack för era svar, nu ska jag försöka stilla mig lite. 
Hyperaktiv: Jag ska försöka peta in en liten komplimang tillbaka vid något bra tillfälle, det var ett bra förslag.
Kramar till alla!