OT Halsbränna
Har haft magkatarr och halsbränna länge nu och äter Losec. Nu funkar de helt plötsligt inte längre 
Så fort jag äter eller dricker något så får jag hemsk halsbränna.
Har ni några tips eller ska jag kontakta läkare igen? Är livrädd för att få slangar i halsen ner till magen 
Nu cyklar jag ner till apoteket och köper Gaviscon som jag fick tipset om. Hoppas det hjälper för jag vill inte köra ner slangar i halsen som sjuksystern började babbla om

Prova Inside som finns på apoteket - det finns både i tablettform och i brus (för en snabbare effekt). Den funkar jättebra för mig iaf. Käkade Omeprazol tidigare men den funkar ej på mig, så läkaren skrev ut en som heter Ranitidin istället, och den är bra. Inside-tabletterna tar jag bara vid behov.
Inside har jag testat redan men det funkar inte så bra på mig. Däremot funkar det på min dotter.
Ranitidin har jag oxå fått men ingen bra effekt tyvärr.
Gaviscon fungerar tydligen annorlunda och lägger sig som ett lock över magmunnen. Ska ta det en halvtimmer efter varje måltid.
Fortsätter med omeprasol samtidigt som jag tar en tablett av varje morgon två timmar innan maten.
Hoppas det funkar nu bara annars blir det läkaren igen 
Förresten, sjukvårdsrådgivaren sa att det inte är bra att dricka mjölk när man har halsbränna. Det har jag aldrig hört förr 

Det är bättre att äta lite knäckebröd eller ett salt kex om man har halsbränna, än att dricka mjölk. Mjölk är ju flytande och kommer upp lättare än om man äter nåt som binder vätskan. :)
Mitt tips är bikarbonat. Innan alla losec , samarin och sånt kom, så blandade man 1 tsk bikarbonat i ett glas vatten och drack. Efter en halvtimme så rapar man nåt hemskt, men sen är det myyyycket bättre. :)
Bikarbonat, det låter intressant nog att prova. Tack för tipset Puhlo 
Åhhhh, fy tusan så äckligt det var med bikarbonat. Öööörk 

Aspie: Ja, det är verkligen tokäckligt, och man rapar som ett gäng fulla stora starka karlar på ölkväll, men det HJÄLPER. :)
#7 Ha ha ha, ja jag märkte det. Rapade som en stor karl igår kväll
och det verkade faktiskt funka så TACK!