Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1240 ggr
TjockaBerta
0

Dålig på barnkalas

Mina tre barn har lärt sig att ligga lågt på sina födelsedagar. De vet att jag har svårt att ordna fester, partyn och liknande. Jag tycker inte om de andra barnen och jag känner sällan föräldrarna. Mitt stora barn tog studenten och ville inte att jag skulle ordna mottagning. Sedan mötte jag en mamma som berättade att hennes son varit hos mitt barn på mottagningen och tackade så mycket. Då hade mitt barn ordnat det själv i sin egen lägenhet istället utan att säga till mig.

Ganska tidigt har de börjat önska sig bio och restaurantbesök efteråt med familjen istället eller en båttur eller liknande. Jag förstår att de försöker att underlätta för mig då jag inte tycker det är roligt och då jag blir enormt stressad av allt ståhej. Det ger mig så dåligt samvete ibland.

Hur grejar ni sånt?

>>>Malum domesticum<<<

linhof
0

Vilka rara barn du har Glad

Jag har aldrig någonsin haft barnkalas… idag är första gången *eeeek* jag är livrädd!!! mina pojkar har väl gnällt lite men det har ändå acepterat… mamma orkar helt enkelt inte.

Däremot har jag haft halloweenfest för barna ett par gånger…. o det är poppis Skrattande det är bättre än alla kalas i världen tycker barna… så det tänker jag fortsätta medGlad

Sen älskar jag själv halloween så det kan nog vara en anledning till att det gick….

Däremot är jag kanonbra på o hitta på o organisera fester åt andra… bara jag slipper vara med…

men du…. ha inte dåligt samvete…barnen älskar dej ändå. Och vet ju att du inte gör så för att vara elak utan för att du faktiskt inte orkar…. du älskar ju dom, varför utsätta de för något som kanske blir pannkaka? bara för att "det ska vara så man är som mamma" (hoppas du fattar vad jag menar)

Jag bildar en klubb: våga vägra präktiga mammor Flört

[aspie]
0

Mmmm, förstår hur du menar. Får oxå skuldkänslor då jag inte"vet" hur man ska få till det. Vet helt enkelt inte hur man gör och det är "skitjobbigt" för mig.

Jag bjuder aldrig hem någon eftersom jag inte vet/kan vara som en värdinna ska vara. Och skulle det komma hem någon oanmäld så blir jag stressad. Bjuder på en kopp kaffe och kaka (om jag har) Men jag fixar inte att sitta still vid bordet som normala gör utan jag sätter mig alltid på diskbänken och far upp och ner som en jojjo. Är jag knäpp eller vad? Obestämd

TjockaBerta
0

Perfekt! Kan inte du ordna och organisera mina barnkalas då? Skrattande

Nej, man ska inte tvinga sig. Jag hade ett fruktansvärt kalas för ca 10 år sedan och när föräldrarna kom och hämtade sina barn kunde jag inte le och när de frågade om det hade gått bra kunde jag inte svara. Det var överjävligt. De bara stirrade konstigt på mig. Då är det bättre för mina barn att det inte blir något alls eller något i liten skala.

# 2

Förut bjöd jag hemma alla jag mötte. När de kom pratade jag ihjäl dem och de varken bjöd tillbaka eller kom någon annan gång. Nu har jag slutat försöka.

>>>Malum domesticum<<<

linhof
0

aspie: nix du e inte knäpp…. Här är det självservering som gäller… o jag skiter fullständigt i mitt besök… tänker minsann inte bara sitta där o va söt…. jag kan diska, vika tvätt mm… de får helt enkelt gilla läget. Eller skita i o hälsa på!

och jag gillar att gå hem till nån som INTE är en värdinna! Jag blir stressad då o känner som om jag nog borde gå så de kan få något gjort….

[aspie]
0

Vilket dilemma, he he. Tycker det är svårt att gå hem till folk oxå. Kan inte sitta ner i lugn och ro som de andra och prata utan börjar agera diskplockerska och diskare fast det inte ar min sak. Har de hund så fastnar jag oftast där istället Tungan ute

linhof
0

#3 Absolut Skrattande

#5 vill du ha kaffe hos mej???? jag lovar…. DU ÄR JÄTTEVÄLKOMMEN att vika min tvätt??? hund har jag ju inte tyvärr…. men disk o tvätt o damm o allt möjligt annat som du mer än gärna får attackera Skrattande

[aspie]
0

Ha ha, tack för inbjudan Skrattande Och du, jag skulle säkert sätta igång att vika tvätt och fixa och dona om jag kom hem till dig. Det är roligare att hjälpa till borta hos nån än att göra det hemma Flört

TjockaBerta
0

Man borde starta en städcirkel. Alla som är med går hem till någon av de andra och städar i ca 3 timmar. Då skulle man anstränga sig och bli glad när man kommer hem till sitt eget nystädade hem.

Lite ot men det är ju min tråd.

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

#8 Låter som en utmärkt idé Berta Skrattande

Tänk så mkt det är som skulle bli gjort då Tungan ute

linhof
0

#7 jag hade då inte haft något emot det alls… o jag håller med! der ÄR roligare att städa åt andra Skrattande

#8 ingen dum ide alls faktiskt Skrattande