varför heter du som du gör här?
Nästan alla har ju ett namn här å på andra sidor än vårt "riktiga" namn.Varför valde du det namnet?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag valde nicket aspie därför att jag känner mig som en och tror jag är en aspie 
På 70-talet var jag tillsammans med en kille som tyckte jag påminde om Lilla My i Mumintrollen och kallade mig för det, sen blev det Mysan och jag tycker det låter lite gulligt.
Dessutom har jag dålig fantasi när det gäller såna här nick…
"59" står för att jag är född då och det lägger jag till för att bara Mysan brukar vara upptaget.

Jag heter Puhlo, för Puh är ett gammalt smeknamn (från Tao enligt Puh, Puh bara är), och "-lo" har lagts till av ett av mina ex, för att förgulliga saker.. Video blev videlo, osv. Puh, blev Puhlo.
sen att det ska betyda kuk på hindi, det är en helt annan femma. :D
Jag ville ha ett alias som inte helt är förknippat med min person, eftersom jag anser att jag skriver om väldigt privata saker här. Jag har ett inarbetat alias på andra communities, men ville nu ha ett annorlunda. Ett som inte är alltför förknippat med mig i verkligheten. Så det fick bli fiction (av svenska fiktion).

Haha! #3 Intressant kuriosa var det i alla fall.
Jag heter Elva Hax här för att jag har kass fantasi med. Elva Hax är min avatars namn i Second Life, numera spelar jag nästan aldrig men det känns ändå som att Elva är jag ett alter ego som är en självklar del av mig.
I spelet valde jag förnamnet för att det påminner om mitt riktiga, Ellie som var mitt förstahandsval var upptaget. Efternamnet får man välja utifrån en lista över vilka som för tillfället är tillgängliga och Hax lät bra ihop med Elva.
Senare förstod jag att det eternamnen var ett populärt namn för griefers och andra som ville sabba i spelet att ta, så min släkt är ine så mycket att skryta med ;o)

Jaha.. eftersom jag är Medarbetare så föredras det att man har sitt eget namn. Alltså heter jag HannaM, m:et kommer från efternamnets första bokstav.
#2 Har också blivit liknad vid Lilla My=)

Ja vi är två om mitt nick. Berta ser ni på avataren och jag står för Tjock. (Den berömda kanonen från 1 världskriget)
>>>Malum domesticum<<<

Jag har jättedålig fantasi när det gäller att komma på namn så jag bara hamra till några ggr med händerna på tangenterna när jag blev frustrerad, och sen plockade jag bort en del bokstäver. Så det var så mitt namn kom till. Egentligen vill jag byta men jag vet inte hur man gör eller om det ens går. Någon som vet?
#8 Smart ju! 
#6 Ja, det är tydligen rätt många som kallas för det 

Kul läsning!
Jag har alltid gillat nordisk mytoligi osv.
Svea=Namnet är svenskt och har sedan 1600-talet en poetisk personifiering av Sverige.
Sen är namnet i sig lite häftigt tycker jag.Och har blivit kallad för "tant" tidigt i livet så tant-svea blev det lite här å där då…
Och jag har lite uppfödning på diverse djur så mitt namn jag valde för uppfödningen är : Star of Svea.Har ju mer än en innebörd
Och jag tycker ju alla mina djur är stjärnor…
Svea och Stars of svea blev det i alla fall för den saken skull då…
#0: Du då, varför har du valt ditt namn?

#11 har svarat…hihih..

Mandariiin = mitt andra namn är Mandarin
så enkelt var det för mej :P

Linhof= 3 första bokstäver i mitt förnamn o de 3 första i efternamnet 
#11: Minsta möjliga marginal. 

Porklash är en taskig översättning av Fläsksnärt som var ett namn om en flickvän ofrivilligt gav mig. Jag tror jag hörde fel eller om jag missuppfattade. Hela namnet var Gospojken Fläksnärt men det första föll bort med åren!
pEr

#16: exakt VAD är en fläsksnärt? :D

he he… Det är nog olika beroende på vem du frågar.
pEr
För att jag älskar sommaren och för att jag älskar vatten!!!