Lite snabb förklaring tack
Kommer troligen börja på en bokstavsutredning snart men problemet är att jag inte vet så mycket om det. Hoppas att någon kan förklara lite för mig vad som händer och liknande samt vad de olika diagnoserna betyder. Har försökt kolla på Wikipedia en del men tycker de är så hårda, plus att det verkar som att en hel del info inte finns med.
Hoppas någon kan hjälpa mig lite med detta :)
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Förstår jag rätt om jag förstår att du vill veta mer om utredningen? Känner mig lätt manglad idag så hjärnan är inte riktigt påslagen.

#1 Ja, det var det jag försökte få fram
Lite om vad de kommer fråga och hur de kommer göra olika tester.
Är "lite" nervös nu men tror att det kan släppa lite om jag får veta mer hur det kommer gå till.
Det de är intresserade av är dels om du har tecken på något bokstavshandikapp och dels om du har haft det länge (hela livet). Det är jättebra om du har exempel på hur du är i olika situationer. Jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket för utredningen.
Möjligen kommer du att få fylla i frågeformulär med frågor som beskriver hur du är. Det är inte säkert. En del fyller i dem själva när de ställer frågor.

#3 Tack för svaret :) Har fyllt i sånna formulär förut men tycker det är så svårt då jag aldrig kan räkna ut hur jag kommer reagera på något
men är väll bara en sådan sak som jag måste tala om innan :P