Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 971 ggr
Vildfagre
0

Har ni någon erfarenhet......

Jag undrar om någon av er har ätit Fontex. Äter just nu Efexor sen snart fyra veckor men har inte märkt någon possitiv reaktion snarare tvärt om. Sen en vecka tillbaka äter jag tre gånger 75 mg per dag. Känner mej som en försöksperson men orkar inte må så här dåligt. Mvh Elinor.

Cattis
0

Nej tyvärr :-(

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

nej inte jag heller tyvärr, hoppas det snart blir bättre

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Svea-
0

jag mådde så uberskitdåligt på Efexor…saknar ord för hur dåligt jag mådde på den..men var då oxå feldiagnostiserad av läkaren..trodde jag var bipolär..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Froddel
0

Jag har käkat både Efexor och Fontex. Efexoren hjälpte mig inte ett smack då det gällde att må bättre, och jag fick vansinnigt konstiga biverkningar av den..ögonen stod i kors, kunde inte fokusera blicken, skakig o darrig i hela kroppen plus att jag trampade luft och tog snedsteg hela tiden. Folk trodde nog jag va påtänd eller nåt!

Fontex finns inte längre som läkemedelsnamn utan heter numera Fluoxetin, och det är den medicinen som jag äter idag. Jag har inte fått särskilt mycket biverkningar av den, lite huvudvärk, aptitlöshet och muntorrhet. Har för mig att jag hade lite svårt att sova oxå första veckorna. jag åt den första gången för ca 10-11 år sen, då fungerade den bättre. Sen när depressionen kom tillbaka så funkade den inte alls på samma sätt. Oftast så bör man ju äta en högre dos då depressionen återkommer.

Jag hade tidigare ätstörningar och eftersom jag då var paniskt rädd för att gå upp i vikt så gav dom mig denna, det är vanligt att den ges till bla bulimiker för att den dämpar suget en aning.

Fråga din läkare vad han/hon tycker om att du ev kan få prova denna istället. Sen är det ju så individuellt, det som funkar på mig kanske inte funkar på dig. Å andra sidan så är det också den enda antidepressiva medicin som fungerat just för mig, förutom Zoloft men den hade jag mest mot tvångsproblematiken.

Hoppas du ska få må bättre snart, det är skit o behöva gå och må så där!

Kram