nån mer med ont i kroppen här?
Hhmmm..jag har sådär segont i kroppen större delar av dagen.Har jag tex krattar tomten,burit kassar,eller annan vardagssyssla får jag bara så vannsinnigt ont i händerna.Svårt att öppna fingrarna å svårt att hålla kvar saker å ting med händerna.
Har blivit mycket bättre med min ADHD medicinering,vilket är jättebra.Men det gör ändå så jädrans ont när jag utfört någon syssla.Först blir jag trött i händerna,sen sväller som lite eller så blir jag iskall om fingrarna.Dagen efter gör det ont…ssssååå ont..
Är ju så förbannat å innerligt trött på å gå till läkaren med mig själv å barnen all the time…varje vecka..så jag vet bara inte om jag orkar ta EN TILL läkarkontakt för nån halvkansig smärta i kroppen oxå!
Nån som oxå har ont så här eller liknade?Vad kan det vara?
Trött på å ha ont i alla fall..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Åhh nåt liknande har jag med mina händer! Äntligen hittar jag en till.
Jag har så mycket "konstig" värk i kroppen sen 20-25 år tillbaka.
Men just det där i händerna kan ingen läkare svara på och så har jag också skitont i fötterna nästan jämt.
Inte i lederna, utan mjukdelarna och inte bara under fötterna utan upp lite på sidorna också.
Skitjobbigt när jag ska sova, fötterna får inte nudda nånting! Ibland får jag lägga ut ena foten utanför sängen…
Sorry! Nu tog jag ju över din tråd! 
Förlåt förlåt…
Jag vet inte vad du kan ha, vet ju inte heller vad som är fel på mina händer som sagt. Men du borde nog söka läkare ändå, hur tråkigt och jobbigt det än är.

Tycker ej du kapade mig tråd !! vill ju ha flera som har ont eller råd…
fötterna hade jag ont i innan medicinen..bättre nu..blir "bara" trött i fötterna numera.
jaa..läkaren hit å dit..å vilken läkare då..å förklara sig..hhuuaa..men funderar på en spec-läkare..som vill ta reda på vad det ev kan vara.. VC…hahahah,,,dom är ett skämt enligt mig..
skulle jag gå dit har jag virus…å ska ta en ipren eller nått..å vila…
kram till mysan59

men,,,har ni några andra sjukdomar då…typ reumatism eller så?

näe…inte vad jag vet iaf!

upplever att vissa med npf-diagnos kan vara smärtkänsligare men sen oxå tvärtom känner dom som har en jättehög smärttröskel…
jag var så förr,,,när jag var yngre…hehehe…
Fibrovärken uppför sig som reumatism, men är ingen reumatisk sjukdom har jag läst.
Värken ni beskriver här har jag oxå och fick diagnosen fibromyalgi. Fibro är en vanlig åkomma bland kvinnor som har NPF. Förr eller senare orkar kroppen inte mer psykiska påfrestningar och då verkar fibro komma som ett brev på posten.
Själv har jag en massa trauman bakom mig och har ju förmodligen NPF oxå. Depressioner och ångest i alla dess former har oxå följt mig sen jag var ung tonåring, liksom ständigt återkommande svår huvudvärk.
Bli inte förvånade om ni får en fibrodiagnos. Fick den själv då jag gick på smärtrehab för några år sedan. Värk i kroppen har jag haft mer eller mindre sen tonåren.

aahhhaa,,,tack aspie,,,då ska jag väl ta mig i kragen å söka upp nån läkare…nått tips på vad för läkare mottagning jag ska söka då?
jag ska bara ordna med lite annat först…men ska söka i alla fall,.,,,snart,,,,ska bara,,,
krammmm..

jag har hög smärt tröskel…extremhög enligt doktorn…. så hög att inte ens 40 ml morfin hjälper
ska till o me nocka en missbrukare…men jag var halvt smärtstillad i 2 min…

#9 Jag var faktiskt hos läkare för värken när jag var omkring 20årsåldern eftersom jag, när det var som värst, knappt inte kunde luta mig mot en stolsrygg pga värken, än mindre åka spårvagn med allt rystande…hur som helst så kollade dom det där med fibromyalgi men menade på att det saknades att jag hade ont i några av triggerpunkterna.
Fast jag tror inte själv att det är fibromyalgi jag ev har, jag tror att det var alla år av ångest och depression, trasig uppväxt etc som orsakade all värk. Den psykiska smärtan satte sig liksom fysiskt istället när jag hade gått alldeles för länge med det obearbetat. Nu har jag gått i terapi i perioder ända sedan jag var 18 (just nu i KBT) samt sjukgymnastik så det är ofantligt mycket bättre med värken. Jag går ju o spänner mig nåt oerhört hela tiden o har jättesvårt för att slappna av och så.
Reumatologer som har efarenhet och är intresserade av fibro brukar göra utredningar. Men de skakade bara på huvudet åt mig och sa jag hade kroniskt smärtsyndrom vilket det iof kan vara för jag hade inte heller alla triggerpunkter som man ska ha. Men de på smärtrehab gav mig andå fibrodiagnos.
Jag hade ett helvete när jag sökte för värken för ingen läkare tog det på allvar. Det tog några år innan jag fick diagnosen.
#12 Nä inte behöver det vara fibro. Det finns många sjukdomar med samma symtom, därför behövs en riktig utredning.
MS t.ex har ju symtom som liknar detta därför brukar man öven få gå till en neorlog för utredning.
Psyket kan spela en många spratt och ge de mest konstiga kroppsliga symtom. Tror många blir feldiagnostiserade p.g.a det. Själv är jag tveksam till min fibrodiagnos men man vet ju aldrig. Det man vet att man har förbaskat ont ivarje fall.

#14 Ja, fy sjutton för värk! Jag har två vänner som har fibro, den ena är lika gammal som jag (31) och fick det när hon var runt 22 el nåt.
Nåt som jag har hört ska vara bra för fibromyalgipatienter är att gå o lägga sig regelbundet i sån där floatingtank. Men det kostar ju lite iof. men man kan ju önska sig det om man fyller år eller nåt.
#4 Exakt samma här!
Men jag har INTE fibro enligt sista läkaren, för jag har skador = förslitningar, inte överallt men på vissa ställen.
Och då jag frågade vad det var som gjorde så ont i händerna och fötterna, där det inte är några förslitningar, så slängde han till med att: Ja, men där kan det ju vara fibro!
Kul läkare! 
Han var i övrigt helt jävla psyko… Fy fan! Jag är så jädrans trött på läkare nu, har hållt på försökt få reda på vad det är för fel, i mer än 20 år, men… icke!
Nu när jag närmar mig 50 så tycker dom det är skitbra, för då kan man säga att jag artros, men när jag frågar om det är det jag har haft sen 20-årsålderna så säger dom näää, det är det nog inte…
Mer svar än så får jag inte. 
Skit! Oppps blev lite sur nu, är så trött på denna jädrans värk!
Ofta vet vi patienter mer än många läkare. Därför tycker jag läkare ska lyssna, tro, och ta oss på allvar istället för att bara vifta bort våra problem som nonsens. Grrrr

mmmm…känns så ??,,,hittar ej ord…när dom e så omäskliga å nnäää ,,,dummingar
Dom varken lyssnar eller tar en på allvar, när det gäller smärta, verkar mest tycka att man är jobbigt! 
Jag har konstant ont. Lite var stanns. Mycke i händer och handleder och de blir värre om jag gör saker. Sedan har jag värk lite var stanns annars med. Dåligt väder o kallt väder gör det bara värre.
Jag har inte Fybro som många tror att man har bara för man har värk överallt. Jag har en ledsjukdom som de inte finns namn på än. Det är liknande reumatisk men är ej klassat som de ännu.
Det är alltid jobbigare att inte ha någon namn på de man har.
Även om de är jobbigt att gå till doktorn så tycker jag ändå du ska reda ut varför du har ont de finns så mycke hjälp man kan få och de kanske finns saker du kan göra för att minska din värk.

Jag har ont. Mest för att jag spänner mig så mycket. Hade en period för några år sedan när ag hade frukansvärt ont i ryggen. Jag kunde varken gå stå eller sitta skönt. Allt var en pina. När det var som värst kunde jag inte lyfta mina ben in och ut ur bilen, det gjorde för ont. Fick aldrig någon förklaring till vad som var fel men det lättade som tur är.
#20 Det är alltid jobbigare att inte ha någon namn på de man har.
JA, det håller jag med om! Skulle vara så mycket lättare att säga att jag har "det och det".
Jag hatar att bara säga att jag har ont. Folk frågar och jag kan inte svara… Undrar naturligtvis själv också vad det beror på.
#23 Jamen eller hur? Det är skitjobbigt när det inte syns och vissa inte tror på en… när det gäller värken…
Jag har kronisk muskelvärk i större delen av kroppen som jag inte har fått någon förklaring på, trots att jag har gått på diverse utredningar. Det närmaste man har kommit ett svar, är att jag har låsningar i ryggen och dessutom är överrörlig.