Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1156 ggr
Svea-
0

lite lustigt är det ju..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

svarade just en medlem .. en del i svret blev ju så.. lustigt.. men ändå så hopplöst sorligt..

Jag städar å städar å plockar undar å fixar å trixar i massor,överallt men ändå blir ingenting gjort?

Jag är  arbetslös men är fullt uppbokad ändå?

det känns knepigt lustigt…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Froddel
0

Jag förstår dig helt och fullt, jag är precis lika danFlört! Just nu stämplar jag efter att jag hoppat av skolan, men tidigare då jag gick långtidssjukskriven så var jag ännu mer hopplös. Tänkte att jag kommer aldrig att ha tid till att ha ett jobb28! Och ändå så får jag egentligen inte så mycket vettigt gjort, bara rör ikring i allt här hemma!!

[aspie]
0

För bara ett år sedan trodde jag att jag var ensam om det där kaoset ni skriver om. Sknt att veta det finns massor som är likadana Skrattande

sommarvatten
0

Skrattande…….Sant!!!!

Frågan är varför jag flyttar på en sak till ett annat ställe - och det är inte heller det rätta stället "prylen/saken" SKA vara på…..Obestämd……varför är man såååå knäpp???

Nu vet jag ju att det beror på min ADHD - att jag inte har något ordningsinne alls…Skäms….(men det är ingen ursäkt för att jag inte ska kunna lära mig NÅGON GÅNG)

Blir så irriterad när jag aldrig lär mig….. - hur ska jag kunna lära mina barn städa, när jag inte ens kan stava till städa……

Jag vågar inte ens tänka mig hur det kommer att se ut i deras hem när dom flyttar hemifrånCool……."RENT HUS" kommer säkert att besöka dom ofta då……….hihihiihhiihi……..inget att skratta åtTyst!!!

Kram//Camilla

[aspie]
0

Hmmm, jag har oxå tänkt på att "rent hus" kanske skulle komma på besök. Hua vad jag skulle skämmas då Skäms Visserligen har jag det otroligt fin om jag jämför med de på tv men ändå..

Svea-
0

jag försöker å försöker… men jaa.. ibland lyckas jag ju.. men oftast så vet F#N vad det e jag gjort eller ska göra..

jobbbigt  är det.. det är väl rent här oxå.. men en allmän oordnig..å det stressar mig.. så jag fortsätter å försöka i alla fall.. ääähh… ja…

sommarvatten
0

Precis AspieFlört

Jag är ju inte glad för att se att andra har en sån missär - men gud vad glad man blir att NÅGON har det värre än en självSkämsTyst

Det här är en sann historia……Skäms…..tyvärr…..

Min dotter tog som vanligt med sig någon tjejkompis hem efter skolan. Jag hade det "ovanligt" stökigt och det var disk över hela diskbänken och tvätt som inte var inplockad, högar med gammal reklam överallt mm mm…..

Så när min dotter kom hem med tjejkompisen så sa jag till henne… - Du får ursäkta att det är så stökigt här….du har säkert aldrig sett så stökigt någon gång!!!

Tjejen svarade - Jo det har jag!!

- HAR DU!!Skrattande Sa jag glatt….och tänkte att även dom kanske hade så stökigt hemma…… - Vart har du sett det då sa jag nyfiket och väldigt glad att kanske även hennes familj hade stökigt ibland.

- På "rent hus" svarade UNGJÄVULEN!!!!!FörvånadRynkar på näsan…….

TYPISKT att barn ska vara så RÅÄRLIGA tänkte jag!!!! Jag skulle aldrig ha frågat!…..Gud så nedrig jag kände mig då - men samtidigt så tacksam över att barn är så härligt ärliga!!Skrattande

Så ni kan gissa om jag började städa efter det! Och jag är gullungen EVIGT tacksam över att hon sa så!!!

Jag älskar barn!!!Skrattande

Så numera är mitt hem "ganska" städat ibland! Och det tack vare ett underbart barn…….leeeeeeeeeeeeeeeeer.

Tänk att en enda liten mening kan förändra en så mycket!!!

Kraaaaaaam//Camilla

[aspie]
0

Men fy så pinsamt Skäms Jag hade nog dött av skam om någon sa så till mig. Kanske därför jag aldrig vill ha hem folk Obestämd

[aspie]
0

Förresten, det är flera gånger värre att hålla i ordning med bokstavsbarn och en massa hundar. Det finns t.ex inte en enda matta som ligger där den ska. Dessutom hoppar mina hundar upp på bordet om jag inte kommer ihåg att flytta på det och sen ligger MASSOR av prylar utspridda över golvetRynkar på näsan För att inte snacka om alla hundhår Skrikandes

Men det är smällar man får ta när man har djur och de vill jag INTE vara utan, inte min dotter heller för den delen. De är värda ALLT Skrattande

sommarvatten
0

ja!!!!……..det var VERKLIGEN PINSAMT!!!Skäms……Men ändå så nyttigt att höra!!!

Ja hundhår ja…….YESCH!!!!!…….dom är ju i mat och överallt!!!!! Bläääääää…….Rynkar på näsan……..!!!!

Jag älskar djur men jag vill aldrig mer ha en hund - om jag inte blir rik då så att någon kan städa åt migFlört………hihhhiihi

Jag har haft en katt i 17 år!!!Skrattande Gud så jag saknar henne…..hon sov alltid hopkurad framför mig i sängen så att jag skulle hålla om henneSkrattande…….så mysigt!!!……Jag älskade när hon "trampade" på mig när hon myste…….hon kurrade så sköntSkrattande….hon näsnussade alltid med mig……….leeeeeeeeeeer…….sen bleb hon gammal och dogGråter……Hon är en katt ängel nu!!!FlörtKyss……Jag hoppas att hon besöker mig ofta!!!Glad

Henner hår var ingen fara…….hon hade sina favoritplatser . så det var lätt att ta en roller.

Sen så luktade hon himelskt gott min kattSkrattande Hon var så renlig och fin!

Kram//Camilla

Hyperaktiv
0

Fast jag tyckte faktiskt det var riktigt skitkul!!!

Ungar är ju för härliga…

jag brukar börja dagen med att ha hela huvet fullt av alla projekt jag har tänkt hinna med , men så kommer jag av mig hela tiden.. börjar hänga tvätten och så ringer det och då svarar jag och kanske bäddar lite eller nåt mens jag pratar och sen går jag ut med hunden och glömmer tvätten och sätter på vatten till makaronerna, och sätter mig vid datorn, tills det kokat torrt och sen slår jag omkull en blomma och så dammsuger jag upp det och så fortsätter jag dammsuga lite överallt. När kvällen kommer och gubben kommer hem är det stökigare än när han gick för att jag har bara BÖRJAT på tio olika saker som jag liksom inte får avslut på.

Sen kommer min superstrukturerade man och hjälper mig att ta itu med allt. vilken jäkla tur jag har som har honom…

Jag fattar inte att han står ut med mig….Skämsmend et gör hanSkrattande

Svea-
0

har ingen man som hjälper mig..avvis.. å mina ungar hjälper mer till å förvärra allt i stället… suck…

Mysan59
0

Guuuud vad det är skönt att läsa detta! th_hi5

Tänk att det finns andra som har det som jag! Det trodde jag inte…

Jag plockar och plockar och städar och rensar…. men det vete fan var allt skräp kommer ifrån? Förvånad

Underbart att se att det finns fler som har det likadant! :nod:

Jag har alltid undrat över detta, varför alla andra har det så fint och rent och jag rörigt… men NU äntligen förstår jag ju!

Puhlo
0

Alltså, här är vi två bokstavsvuxna (AS och ADHD båda två), en fällande hund på halvtid och en katt som är rätt snäll i pälsaspekten..

Tur nog har vi boendestöd, annars hade vi nog aldrig fått ntå gjort. :)

Grodan77
0

Har alltid varit superdålig på att städa…men mår dåligt av oordning..nu har jag en sambo somär pedant, tyvärr utnyttjar jag det ganska mycket..han hinner alltid städa tvätta mm före mig..jag ska göra det sen…

Svea-
0

skönt..med pedant sambo..heheheh..

Lostlie
0

hahaha..jag får rent hemma, men inte hur enkelt som helst. Ett smakprov på hur städning går till när jag utför den: Först får man ett infall att man "borde" städa… jag väntar in rätt "feeling" som gör att jag kan städa i timmar utan att avbryta för någotSkrattande (städar inte om jag inte känner för det!!)

Var börjar man!? Det är en svår fråga! hmmm.. börjar plocka ner disken i maskinen. Mitt i detta kommer jag på att jag måste ha mina jeans rena till i morgon, avbryter diskningen och går till tvättstugan i stället. börjar packa in alla jeans i tvättmaskinen, den blir inte full… går in i badrummet på jakt efter fler jeans som ska tvättas.. ser all min skit på handfatet, ska bara plocka undan det först. Ser toastolen under tiden och konstaterar att den är inte trevlig, avbryter det jag håller på med för att skura toastolen *suck*… så här kan det hålla på, det blir städat, men det tar skiiiiit lång tid. städa lite här, städa lite där inte färdigt på något ställe men påbörjat i allafallFlört! Fast är jag på rätt humör kan det vara ganska trevligt, jag känner mig inte så rastlös och jag har att göra under en hel dag. Många goa skratt från min man med, annars är det han som håller i ordningen här hemma, mestadels.