Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 9199 ggr
sissie
2009-04-27 13:56
2

Städschema

Här är ett städschema som några kanske har nytta utav.

Det är en rad för varje dag i månaden. Sen är det en till två saker med vad man ska göra. Man behöver lägga in det i ett exelblad för att få det snyggt.

Man kan givetvis ändra det som man själv vill. Ett enkelt sätt att få saker gjorda.

Jag brukar först plocka i diskmaskinen och sedan göra dagens syssla medan maskinen går. Det brukar ta en timme ungefär. Lite drygt ibland.

Lika dant kan man göra med tvättmaskinen om man har en egen.

Om man gör en sak eller två per dag så blir det inte så mycket att göra. Plus att med schemat så behöver man inte tänka på vad man ska göra. Man gör helt enkelt det som står.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

HannaM
2009-04-27 15:25
0

Vi har illrar som stökar ner en del i och med att dom är så många så en gång i veckan är det dunderstorstädning med allt upp på borden och torka av och dammsuga och moppa och nästintill knäskura. Däremellan försöker jag ta hand om bajslådor och stoppa saker i diskmaskinen.

Badrummet förutom toalettstol och handfat blir alltid lidande liksom sovrummet. Orken räcker helt enkelt inte till att städa där också. Torka av skåpluckr och skura fönster vet jag inte när jag gjorde senast…. suck. Får försöka göra någon sån där lista kanske.

sissie
2009-04-27 18:40
0

Gisses!!! Och jag som trodde jag hade att göra!!Förvånad

Låna min lista så länge. Det är den till för.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg