hitta bamse avsnitt/tidning!
hur i hela glödheta hittar man ett avsnitt/ridning av bamse om man ej vet vilket år den är gjord/tryckt uta n bara kommer i håg själv seriebiten man själv är ute efter?
jag letar efter den bamse när bamse tror det brinner på berget hos farmor,och säger åt sklaman att SKYNDA SIG!! skalmans svar blir att det är fult att svära… bamse säger jag svor ju inte,sklaman svarar jo det gjorde du,du sa SKYNDA!
å se brinner det ej hos framor,det är bara draken som vill ha flera köttbullar,så han fnyser lite eld eller nått sånt bara..
vart hittar man sånt?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
du kanske kan kontakta folket på bamse och be dem hjälpa dig?

TACK!!! där lär jag få hjälp å hitta det jag söker!! Jätte-TACK!! kram…
Avsnittet med draken heter " Den hungriga draken"
Nr 10 1984 Bamse och vulkan-draken
Precis som i nr 1-83 (fast det troligtvis är en repris) är det en drake som huserar bland kullarna. Först tros det vara vulkanutbrott, men det är alltså istället ett eldsprutande vidunder som är i faggorna. Som vanligt är draken hungrig och Farmor får ställa sig och laga köttbullar. Men den här gången räcker det inte, utan den hungrige besten bölar efter mer hela tiden. Genom Skalmans ABC-saft lyckas Bamse krympa draken och så blir det frid och fröjd hos Farmor igen

ÅH! den minns jag 

hihii..jättebra.. supertack!! återkommer med vad jag ska ha den till … kram å tack igen…