Concerta
Det är sällan mediciners biverkningar är roliga, men vissa är allvarligare än andra.
När jag påbörjade behandlingen med Concerta var det ingen som informerade mig om nedanstående. Normalt läser jag noga bipacksedeln men inte denna ång utan fick veta detta först senare, tycker att det är så allvarligt att alla skall känna till det och påminna sina anhöriga om det när det kan behövas!
"Graviditet och amning
Concerta får inte användas under graviditet. Om du tror att du/din dotter kan vara gravid ska du tala med läkaren innan behandlingen påbörjas.
Det är viktigt att du/din dotter inte blir gravid under pågående behandling med Concerta, eftersom läkemedlet kan orsaka missbildningar hos det ofödda barnet.
Om du/din dotter redan har fått första menstruationen, eller får den efter att behandlingen har påbörjats, ska en effektiv form av preventivmedel användas, om du/hon är sexuellt aktiv."

Läste det när jag kollade upp läkemdel som jag eventuellt skulle få. Funderade på om dom kunde tillhandahålla preventivmedel åt mig om jag godkände sådan medicinering=)

Jag tokläser alltid bipacksedeln efter att jag blev aggressiv av mina lugnande tabletter…
Stesolid kan orsaka "agiterat tillstånd", och jag ville slå världen på käften och mörda folk.. när jag skulle bli lugn och fin…
#3 Phulo *flinar* Förlåt att jag skrattar, jag förstår definitivt allvaret med detta! Men du skrev det på ett så gött sätt!! Kan inte heller äta stesolid.

#4: Oxascand eller Xanor funkar väldigt mkt bättre på mig, men nu när jag är lite bättre på mindfulness så är jag inte alls lika ångestig som jag var då..
Jag har fan testat alla lugnande medel som finns tror jag.
*Nickar* Har läst det och tycker det är viktigt att det informeras mer om det, i synnerhet eftersom det är vanligare att man äter det när man är vuxen nu (vanligare att skaffa barn, tror jag iaf) för egen del är det inget problem eftersom jag inte är "sexuellt aktiv" men jag inser att de flesta i min ålder nog är det.