Äntligen diagnos...med lite "överaskning"
Min son har sedan länge haft diagnosen ADD med tillägg viss autism. Nu är den nya utredningen klar ….Han har asbergers…och ADD….
Skönt att veta, men även lite skrämmande. Han är ju 16 år nu. Läkaren är överaskad att jag inte har Vårdbidrag då han kräver så mycket…..jag har ju sagt detta i alla år!!!!!!
googlade AS i går när vi kom hem, oj oj vad det stämde.
Ska nu försöka ta in allt och låta det sjunka in….
Fyller år imorgon, önskade mig en dag för mig själv, så mamma kom och hämta sonen idag o lämnar honom på lördag……nu sitter jag här helt ensam…och det är underbart….fan vad knasigt, men vad gör man när man e helt slut.
Han och mormor har längtat efter varandra………
Nu ska jag gå ut sätta mig i solen och njuta av att få tänka klart en tanke utan att bli avbruten av min älskade sons behov.
Hoppas solen skiner på er med

Skönt och jobbigt.. typ..:
-- Här kommer alla känslorna på en å samma gång…
Njut av solen å slappna av… njut…av… solen…
kram kram kram…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Håller med, både skönt och jobbigt med diagnos.
Fast iofs så ändrar ju inte barnet på sig, man får bara diagnos på vad som är "fel".
När du fått tänka över det och smälta infon, så kommer det så småningom kännas bättre.
Hoppas du har det skönt i solen! 

Tack för omtanken.
Sonen fyller mitt hjärta hur han än är.
Känner mig så ensam om att fatta hur det verkligen är att leva, älska, ha ansvar för ett barn med hans svårigheter. Man måste alltid kämpa för att han ska få hjälp. Jag kan ju inte vara proffs på allt.
När han nu ändå är som han är så är det ju bra att veta varför.

Det finns föräldraträffar för föräldrar med barn som har autism/adhd-diagnos.
Jag vet dock bara om de som arrangeras i stockholm, dvs Empowermentträffarna.

Grattis Pimmi, du fyller ju år idag
Hoppas du får en riktigt lugn o skön dag i solen!
Ps. Googla på föräldraträffar inom det området, för det finns ju på massa olika orter. Min syrra gick på något här i Norrköping, men jag kommer inte ihåg hur hon kom i kontakt med dom…om det var genom barnrehabiliteringen…näe, minns ej..men googla så hittar du säkert något.

JA.. Grattis på födelsedagen…
du vet nog hur å vad du ska göra om ett tag när allt lagt sig.. ta det lungt nu .. kram…på … dig.. i.. dag..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.