Måste skriva av mig...
Skolan har tydligen börjar, men jag orkar inte gå dit!!
Jag orkar inte misslyckas mer… Var enda dag i skolan är ett enda misslyckande.. Jag kan inte bete mig normalt… Alla klagar på mig … INGEN förstår….
Jag vet inte vart jag ska börja… Men lektionerna är rena helvetet. Jag tröttnar redan innan läraren har börjar snacka… Jag orkar inte koncentrera mig… Jag orkar inte sitta på min plats… Det börjar väl med att jag drar stolen fram och tillbaks när jag sitter på den.. Börjar desperat slå pennan i bordet… Det har gått högst 5 min på lektioner… När läraren har slutat pratat och vi ska göra den vi har i uppgift, så flippar jag ur totalt.. Brukar springa runt som en onykter idiot (även om jag är 100% nykter)…
Jag får mina skrikatacker och kan ställa mig någonstans och skrika..
jag springer runt och stör alla… Jag hänger upp pappersflygplan i gardinerna allmänt desperat…
jag vill också lära mig något… Jag vill också känna mig duktig… Jag vill också klara av att bete mig som alla andra… Jag vill också passa in bland andra jämnåriga…
Jag blir så ledsen när min handl. ringer hem och säger att jag beter mig dåligt och att jag inte anstränger mig på lektionerna…
Anstränger jag mig inte!?!?
Jag försöker och försöker och försöker……… men det går inte.. Jag flippar ur ändå… och kan då inte kontrollera mig själv… och så säger alla att jag inte koncentrerar mig…
Vet inte om någon orkat läsa, men skit samma!!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#0: Går du i en vanlig klass? Du kanske skulle behöva gå i en mindre klass där undervisningen är bättre anpassad för dig.
#1 ja, det gör jag… Men konstigt nog så tycker de att dt går så bra i skolan för mig…. Kommer ju inte få nån stödundervisning sa specialpedagogen.. Har bara lust och gå och dränka mig eller nåt.
Okej. Om de gör täta avstämningar kommer du att märka om du hänger med enligt deras sätt att se det. Det är möjligt att du uppnår målen även om du tycker att du borde kunna prestera bättre.

Jag förstår vartenda ord du skriver. Jag var på ett ungefär likadan. Tyvär var jag såpass smart att jag hade hyffsade betyg ändå så ingen brydde sig. Det var bara massa tjat om att jag kunde om jag ville och du ääär ju faktiskt en intelligent tjej bara du anstränger dig lite?
Anstränga sig lite? Det är ju ett heltidsjobb att bara befinna sig i ett klassrum. Vad man än säger så verkar den informationen inte gå in. Att man faktiskt anstränger sig så man är helt slut efter första lektionen är det ingen som tar in för man har ju inte uträttat något och ansträngning mäts ju i resultat i skolan.
Nej, jag vet inte vad du ska göra. Prata med någon, försöka få en utredning.
Jag håller på dig i alla fall.
KRAM!
Hej!!!
Jag undrar om du har någon diagnos? ADHD eller nått?
FÖRSTÅR dina föräldrar dina problem i skolan? Och i så fall…..GÖR dom något för att förska hjälpa dig?……
Spesialpedagogen…….har skolan "skaffat" fram den själv? Eller har du eller dina föräldrar eller någon annan skaffat den hjälpen?
Kram//Camilla
#3 fattar inte riktigt vad du menar… Förklara igen? 
#4 Suck… det här "du kan om du anstränger dig" snacket retar gallfeber på mig… Anstränger jag mig inte? kanske inte på det sättet som de förväntar sig, men jag anstränger mig, men utan resultat och misslyckande… Du har iallafall tur att du fick ganska bra betyg! 
#5 Tror skolan "har skaffat" fram specialpedagogen.. Fast den finns ju på skolan hela tiden.. Men enligt henne så kmr jag inte få nån stödlektioner eller nånting.. För hon ser inte problemet eller allvaret i hela situationen.. Det gör iförsiig ingen på den där skolan…
Och mina föräldrar förstår det mer och mer, och de håller på för fullt med att få en tid hos BUP… Men sen tjatar BUP att det ska gå genom skolan… Skolläkaren måste skicka en remiss… Problemet är att skolläkaren inte har tid innan ca en månad… Och då är skolan nästan slut!
Det måste hända nu… Att ingen fattar det! Skolan måste ju lägga upp en plan inför nästa termin! Men det går ju inte när allt går sååååååååååååååååååå sakta!!!!!! 
Mina föräldrar HAR insett problemet och ska ringa till min handl. och säga att de kan klaga hur mycket som helst
För de är ju medvetna om problemet, och det hjälper ingen att de ringer stup i kvarten och berättar hur dåligt jag beter mig och säger att jag inte anstränger mig!
För det är helt klart hjälp jag behöver, men det tänker inte skolan ge mig! Så nu måste vi fixa det på något annat sätt..
Och svar på sista frågan : Nej, jag har ännu ingen diagnos , men försöker få en utredning, om skolan inte är sååååååååå seg!!!
Förresten, svarade på dina frågor i motssatt ordning! Hoppas det inte gör något! 
#6: Jo, om skolan rapporterar till dig och dina föräldrar hur det går för dig i skolan kommer det att märkas om du inte hänger med. Om de rapporterar ofta märks det ganska snabbt och då kan ni ändra på något för att det ska bli bättre.
#7.. Dte går inte att ändra på så mycket… För skolan verkar inte veta vad det ska göra!
Det är lite komplicerat!
#8: Om de inte tycker att det är något problem förstår jag om skolan inte vet vad de ska ändra. Det är därför jag menar att om de så småningom märker att du inte hänger med i något ämne får de hitta en lösning för att ändra på just det.
#9 Det har de redan märkt.. men de gör inget åt det… det är som sagt komplicerat!
#10: Du skrev i #2 att:
"Men konstigt nog så tycker de att dt går så bra i skolan för mig…."
Jag trodde det betydde att de inte hade märkt det.
#11 Aha… Men de måste ha märkt nåt, annars skulle de väl inte ringt stup i kvarten och klagaat?
#12: Men det kanske är olika saker. Det kan väl vara så att de ringer för att du är stökig i skolan och inte för att du inte kan eller lär dig det du ska?
#13 jag är ju stökig i skolan för att jag inte lär mig det jag ska..
men nu ska jag till tvättstugan…
Hejjs 

om man ej får hjälp i skolan så spelar man ut sig själv.. dvs ser till att bli utkastad osv osv.. på så sätt slipper skolan och lärarna ta sitt ansvar.. enligt mig.. om det ej funkar för en elev så ska man ej lägga nasvaret på elevn utan att ens försöka hjälpa.. det är inget annat än fel..
hoppas du snart får hjälp… det behöver du.. kram till dig från mig..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.