Nattuggla eller uppe med tuppen??
Ja gott folk, har läst nånstans att tex personer med ADHD oftast är kvällsmänniskor och därmed morgontrötta, är det något som stämmer?
Hur är det för er?
Själv är jag en riktig nattsuddare, kommer inte i säng före tolv och oftast blir väl klockan runt ett och då ska det läsas oavsett om jag är trött eller inte, det är mer rutinen som är viktig då. Men sen när det är dags att svinga benen över sängkanten…ja, då är jag inte så kaxig längre. Snoozar med telefonen tills hunden står och stirrar och buffar på mig för att han vill ut o kissa. När det är som värst så skulle nog en hel orkester kunna stå o spela i vårt sovrum utan att jag skulle vakna. Och varendaste kväll tänker jag att jag ska lägga mig tidigt för en gångs skull……suck!
Jag är definitivt en nattuggla. Jag har svårt för att komma i säng i tid och det är så gott som en omöjlighet att få mig ur säng innan kl 10 på morgnarna.

Jag är nattuggla, sällan i säng före kl 3.
Dock är jag såpass pigg av mig att jag bara sover 6 timmar.

Nattuggla… vart sedan mammas mage…som bebis sov jag hela dagarna o va vaken på nätterna.
Nu har jag valt att jobba natten då jag funkar bäst då, börjar jobba 21.15 och slutar jobba 07.15. Skickar barn till skolan o gubben till jobbet, tar en kopp kaffe o frukost o så kommer jag i säng vid 09 ungefär… sover till 14.30 om ja har tur…
När jag är ledig så lägger jag mej mellan 2-3… upp 07 för o skicka iväg barn o gubbe…. hjärnkontoret är ju dessvärre inte öppet innan 15.00 OAVSETT NÄR JAG LÄGGER MEJ…eller går upp…
ibland har jag nätter där jag inte sover alls… då är jag uppe o härjar runt i 38 timmar typ o sen sover jag 8 o så börjar det om 
Uppe med tuppen…går upp vid 04 för att jobba. Kan inte säga att jag är särskilt pigg vid den tiden men det är skönt att gå till jobbet och vara alldeles ensam ute, slippa alla människor.
Även när jag inte jobbar så vaknar jag tidigt, och somnar tidigt på kvällen.
//S

Inget av det. Mest nattuggla men jag är trött då, bara det att jag liksom itne tar mig i säng.
Definitivt nattuggla!!! Har oootroligt svårt att komma upp på morgonen! Nu tänker säkert några "gå o lägg dig tidigare då", men det hjälper inte. Det kan t o m bli värre att komma upp på morgonen då.
Lägger mig tidigt och går upp tidigt. Har alltid varit så med undantag för mediciner och dåligt mående som håller mig vaken
#6 Jag vet precis hur det där är! Folk fattar inte att man är som man är…
Har kämpat med detta hela livet, folk har sagt att "sen, när du blir äldre…" Nu är jag snart 50 och är hellre uppe sent och har supersvårt att vakna, känner mig medvetslös!
Och då spelar det ingen roll när jag har lagt mig eller vilken tid jag vaknar, fast jag går sällan upp före 10.00

nattuggla… när medicinen går ur kroppen blir jag inte pigg men har inget behov av å sova..blir ej trött..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

nattuggla

Morgonmänniska. Hjärnan slutar sin arbetsdag kl. 17.00.
Den med diagnos hos oss är som ett tuggummi. Seeeeg alltså, på mornarna.
>>>Malum domesticum<<<
Hoho.. hohoo
inget kuckeliku här inte!

hoho…hohooooho! 

ho ho på dig med=)

hehe…. tjo va dt var livat i holken i natt…. *sjunger falskt för alla nattugglor* 

*viskar tyst* vilken tur att vi inte skriver med ljud=)

ASGARVAR!!! jaa det är himla tur
ni hade blitt stendöva annars…så falskt sjunger jag 
God morgon alla nattugglor. Jag har varit vaken i 1 eller 2 timmar nu, är t.o.m före tuppen 

aspie.. om jag e uppe vid den tiden då har jag inte gått å lagt mig ens… annars har jag nog aldrig vaknat vid den tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i dag kom jag upp till 09.00 det e jag jätteglad för..
Tog inget sömnpiller igår så det är nog därför. Men jag sov ganska länge trots det för jag brukar annars vakna mellan 1-2 på natten eller inte sova alls.
Tar jag sömnpiller brukar jag vakna mellan 7-8 

mmmm…jag vill gå å sova tidigare men har man tonåringar å passa så har man.. så sover jag en stund in på dagen efter attha väckt dom på morgonen så anser jag att det bara är ren å skär överlevnadsintinkt…annars orkar jag ej hålla två tonårisdöttrar på plats.. eller hur jag nu ska uttrycka det…
Mmmm, jag vet hur svårt det är med tonåringar, speciellt med diagnos. Fick aldrig sova när jag ville och var tvungen att gå upp kl 4 (ca) varje dag för att hinna till jobbet och kom inte hem förrän ca kl18-19 på kvällen. Sov nog mellan 2-5 timmar varje natt p.g.a på min dotters nattvanor. Inte konstigt att jag kraschade

mmmm..åååhh..hhuuaa… är mitt uppe i det nu.. med två stycken.. å dom kan inte bli mer olika heller så jag ska ju kunna vara i gång dygnet runt i princip som en robot.. jag tycker inte det e så konstigt att det blir oordning å kaos här hemma.. å med mig själv ändå..
drar mitt hår när nån tipsar om hur man ska skapa vanor å få dom i säng å hur jag ska agera.. jaaa herregud… jag gör allt å har testat kanske inte allt men nästintill allt,, herregud det handlar om överlevnad å att det ej ska bli krig här hemma,,pust..
Inte konstigt att du mår som du gör. Har du pratat med läkare om dina barns sömn? Du måste ju få vila ut ordentligt innan du går under

#18 då var jag också vaken… ute och cyklade. Jag somnadehalv tre och vaknade igen halv fyra, kunde inte somna om. Jag såg två rådjur, en hare och en igelkott.
#25 Så du är likadan? Det är ofta jag går ut med hundarna kl. 2-3 på natten. Har för kass cykel annars var det en bra ide 

# 25 hihihihih… låter ju lite halvskönt ändå.. kram
# 23 har pratat mig blå i åratal,, men jag är inte den enda som har svårt för att lyssna å ta in infomation..hhmmm
Idag gick jag upp vid 11-tiden, rastade hundarna och åt frukost och hade sån skärande smärta i höften, så jag knappt kunde gå, så det blev en väldigt kort rastning för hundarnas del.
Sen vid 13-tiden, gick jag och la mig och läste, för inte nog med smärtan, jag mådde inget vidare, så somnade jag och vaknade igen vid 16-tiden…
Snacka om att sova bort hela dag… men men, det får bli så ibland.

såna dagar finns tyvärr här med,, varm kram till mysan från svea,,,
Varm kram tillbaks, Svea!