intressant om bokstäver ... *garvar*
Only great minds can read this !
This is weird, but interesting!
fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.
i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod AS a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

Visst e den kul?? min arbetskamrat kunde INTE läsa den…
#2 Är det sant? 

Jaha, du jobbar oxå inom vården. Jag jobbade med grejer som vården använde 

å så stavar ja illa ida me juh!
Jag kunde läsa det 

Alldeles utmärkt läsbart=)

Jag kunde oxå läsa det, utan problem… :)
Jag kunde också läsa det men med lite bekymmer. Det var inte helt lätt att föstå alla ord, men visst. Man behöver ju faktiskt bara ha bokstäverna till ordet för att förstå vad det står. Lustigt fenomen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
värre då med
Leste det uten problemer - gikk så det suste!
Den nya med färger var lite svårare men det gick bättre när jag koncentrerade mig på ett hörn i första bokstaven utan att läsa ordet
#21 Den där klarar inte jag! Har sett den förut och försökt flera gånger, men det är ingen ide, det funkar bara inte

Jag kunde oxå läsa den. Utan problem! Häftigt!
Åsa
Mo ted arab kcig tta asäl åp dnurg va tta ned atsröf hco atsis nevatskob rav tkerrok ås elluks in etni annuk asäl atted. 

*garvar*
tur att man är lite fram-och-bak, då, ju!

Kunde läsa helt utan problem
. häftigt!!
#26 Det där var ju superlätt!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#26 Det var mycket svårare att läsa på svenska än den på engelska! 
#31 det var en helt annan teknik för att motbevisa att det inte bara var den första och sista bokstaven som avgjorde.
Vissa har lättare att läsa baklänges och andra har jättesvårt. Sen ska man ju komma på att det är det man ska göra först med ;)
#32 Jag fattade inte att det var baklänges, trodde bokstäverna var huller om buller, men nu när jag vet det, gick det ju lättare… 

nemas problemas

Som sekreterare har jag upptäckt att många chefer är dyslektiker. I värsta fall har jag vänt de handskrivna förlagor jag fått upp och ner för att kunna läsa vad de skrivit. Konstigt men så har det varit.
>>>Malum domesticum<<<
Var tvungen att titta två gånger för att förstå vad som var svårt 
Däremot fattade jag inte baklängesorden direkt, fick tänka till lite.
kunde läsa det direkt… vad fränt.. kanske bara är vi Bokstavsfolk som kan det… hi hi
#37 Haha! Så är det nog