Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1062 ggr
siennasmams
0

intressant om bokstäver ... *garvar*

Only great minds can read this !

This is weird, but interesting!

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too

Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod AS a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt!

[aspie]
0

Ha ha ha, jag kunde läsa th_biggrin

linhof
0

Visst e den kul?? min arbetskamrat kunde INTE läsa den…

[aspie]
0

#2 Är det sant? Förvånad

linhof
0

jaaa…. ja trodde hon skojja med mej…. men hon har tydligen svår dyslexi… inte vet ja, men JAG kan läsa det iaf PDT_Love_16

[aspie]
0

Jaha, hon hade Dyslexi. Kanske inte så konstigt då. Jag trodde at du menade att hon var "normal"th_laugh2

linhof
0

nääää…. man kan inte vara normal om man välger att jobba i vården…vem jobbar gratis ida? 18 förutom jag då…..

[aspie]
0

Jaha, du jobbar oxå inom vården. Jag jobbade med grejer som vården använde Flört

linhof
0

åhåååå…. Glad

Japp, bryter ryggen varje natt för att hjälpmedlena e designade för pygmeer…

linhof
0

å så stavar ja illa ida me juh!

Mysan59
0

Jag kunde läsa det Flört

linhof
0

Skrattande såklart du kan… du e juh inte blind PDT_Love_21 men ja avskyr att stava illa… o ja e för lat för att redigera…

[aspie]
0

De apparaterna vi tillverkade gjordes skonsamma för alla syrrors och patienters skullFlört

Men nu slänger jag mig på soffan. Har dundervärk i skallen och har magknip och mår illa och har ont i bihålorna 27

Mysan59
0

Hoppas du mår bättre snart, aspie! Kram kram

linhof
0

i love you2ååå mamsen…. va rädd om dej…behöver ju dej här

[aspie]
0

Tack lilla mys my Heart fire up for you

HannaM
0
linhof
0

HannaM min syster th_loveshower

phernilla
0

Jag kunde oxå läsa det, utan problem… :)

sissie
0

Jag kunde också läsa det men med lite bekymmer. Det var inte helt lätt att föstå alla ord, men visst. Man behöver ju faktiskt bara ha bokstäverna till ordet för att förstå vad det står. Lustigt fenomen.Förvånad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

siennasmams
0

värre då med

Anne-Hedvig
0

Leste det uten problemer - gikk så det suste!

[aspie]
0

Den nya med färger var lite svårare men det gick bättre när jag koncentrerade mig på ett hörn i första bokstaven utan att läsa ordetGlad

Mysan59
0

#21 Den där klarar inte jag! Har sett den förut och försökt flera gånger, men det är ingen ide, det funkar bara inte Förvånad Glad

Helona
0

Jag kunde oxå läsa den. Utan problem! Häftigt!

Åsa

Veyla
0

Mo ted arab kcig tta asäl åp dnurg va tta ned atsröf hco atsis nevatskob rav tkerrok ås elluks in etni annuk asäl atted. Tungan uteFlört

siennasmams
0

*garvar*

tur att man är lite fram-och-bak, då, ju!

Veyla
0

Skrattande

Lostlie
0

Kunde läsa helt utan problemSkrattande. häftigt!!

sissie
0

#26 Det där var ju superlätt!Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

#26 Det var mycket svårare att läsa på svenska än den på engelska! Förvånad

Veyla
0

#31 det var en helt annan teknik för att motbevisa att det inte bara var den första och sista bokstaven som avgjorde.
Vissa har lättare att läsa baklänges och andra har jättesvårt. Sen ska man ju komma på att det är det man ska göra först med ;)

Mysan59
0

#32 Jag fattade inte att det var baklänges, trodde bokstäverna var huller om buller, men nu när jag vet det, gick det ju lättare… Glad

ananas81
0

nemas problemasSkrattande

TjockaBerta
0

Som sekreterare har jag upptäckt att många chefer  är dyslektiker. I värsta fall har jag vänt de handskrivna förlagor jag fått upp och ner för att kunna läsa vad de skrivit. Konstigt men så har det varit.

>>>Malum domesticum<<<

[Tassy]
0

Var tvungen att titta två gånger för att förstå vad som var svårt Tungan ute

Däremot fattade jag inte baklängesorden direkt, fick tänka till lite.

Hyperaktiv
0

kunde läsa det direkt… vad fränt.. kanske bara är vi Bokstavsfolk som kan det… hi hi

Veyla
0

#37 Haha! Så är det nogSkrattande