ovanligt?
Hade möte i … hmmm.. minns inte när *dåligt minne*… Och då uttryckte sig SP (specialpedagogen) "Det är ovanligt att man börjar göra en utredning för ev. diagnos när man går i 8:an.. snart 9:an.." (nåt sånt sa hon)..
Det tkr jag låter konstigt, är det verkligen ovanligt? Enligt henne så var det sent 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Nej det är nog inte så ovanligt, egentligen. Just på tjejer är det ju så vanligt att det kommer fram senare. Men tänker man bara på killar som redan från dagisnivå hänger i gardinerna, slåss och konstant är på gång, utsätter sig för fara utan att tänka på det ja då är det kanske ovanligt.

Nej vännen… det är inte alls ovanligt. Håller med HannaM i allt hon säger 
Jag fyller 36 år i år och fick min utredning och diagnos förra året…och det är inte heller så ovanligt att vuxna får det på "gamle dar"
Kram Linda

dom som ska var bra å veta bäst e dom somkan uttrycka sig så FEL!!! nix ej sent…dumt sagt.. å allt e bättre sent än aldrig.. ävenjag fick min diagnos i okt 2008.. å jag hade då precis fyllt år.. hela 35 år..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hmmm, jag är 50+ och väntar på uredning. Min dotter fick sin diagnos när hon var 19 år.
Slutledning: de flesta vet inte vad de snackar om (sjukvården)

Det var ju bara ett tyckande så bry dig inte så mycket i det. Tjejer har ju en tendens att klara sig länge utan diagnos så jag tycker att det var ganska tidigt men det är ju också bara en åsikt.
pEr
Var på en föreläsning om vuxna kvinnor och ADHD förra året. Där berättade föreläsaren att kvinnor oftast får sin diagnos när de hunnit skaffa familj och kraven ökar dramatiskt. De kan inte längre "gömma" sig bakom olika strategier och livet blir snabbare ett ohållbart kaos, plus att omgivningen reagerar på ett annat sätt. Man passar helt enkelt inte in i mallen som kvinna längre.. något i den stilen sa hon. Enligt föreläsaren är odiagnostiserade kvinnor vanligast någonstans i 30 års åldern när de kommer för en utredning. Så den där specialpedagogen du pratade med verkar inte kunna så mycket om detta…. Önskar dig lycka till i alla fall! kram!
Ni har rätt.. Jag reagerade på den kommentaren och tyckte att det var konstigt/klumpigt sagt… Det känns inte som att hon förstår nånting..
De står och snackar om att jag måste ta ansvar, bete mig, osv.. Men ingen verkar förstå det egentliga problemet! ;/
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.