Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 803 ggr
Mysan59
0

Måste bara skriva av mig lite...

Den här månaden är verkligen pissig! (ursäkta mitt dåliga ordförråd) Oskyldig

Trodde jag hade mer pengar än jag hade, men när jag skulle betala i affären igår, så… "Medges ej". WTF! Vart är pengarna?

Då hade Eon varit där och "snott" åt sig… som jag trodde var betald redan.

Så nu har vi 489:- att leva på i två veckor. MEN tack och lov så har man en mamma som har pengar, trots att hon är pensionär och tjänar mindre än mig! 3

Jaja, ville ju bara skriva av mig. Det är så asjobbigt att ALLTID ha dåligt med pengar!!! :realmad:

sissie
0

Det suger verkligen när man inte har pengar på kontot. Det är alldeles för mycket månad kvar i slutet på pengarna.Skrikandes

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

#1 Ja, jämt! th_waiting

Så tråkigt….

sissie
0

Man får väl snart ta till saxen och klippa varje hundring i två så det blir två hundringarSkrikandes

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

#3 Ja! Att jag inte har tänkt på det… 3 th_laugh2

Svea-
0

mmm.. väntar på pengar,, ååhh,, dom måste komma snart.för annars har jag inte ett öre till mat.. tänk att världen ska styras av pappaerlappar å metalbitar?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

sissie
0

Har hört för ett antal år sedan att det visst fortfarande används stenar och snäckskal på sina håll. Fast det är kanske en skröna.

Är man händig kan man förvandla drivved till ädel konst att sälja som dekorationer. Eller måla katter av stenar.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

Jaa men vad det skulle vara skönt om man kunde använda stenar och snäckskal! Glad

Pengar är tamefan bara en förbannelse! 18

sissie
0

Precis. Bara gå ned till stranden och plocka.Cool

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

#8 Javisst, men vem vill ha dom då? 8

Risken är ju att man får den där stenen i skallen! th_laugh2

sissie
0

Man får väl ducka!!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

Jepp, men frågan är om man får nån mat också? Kanske dom kastar lite ruttna tomater? Hahah

sissie
0

Man får väl riva upp vardagsrumsgolvet och odla potatis.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

Ja, men då blir nog hon sur som ska köpa huset…. Skrattande

sissie
0

Du har ne poäng där. Touché!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Mysan59
0

th_laugh2

HannaM
0

Pengar är, helt enkelt inte kul. och man kan inte låta bli att bry sig om dom för man är dessvärre beroende av dom. Vi sitter ju och väger och mäter i slutet av varje månad, funderar över om vi kan köpa en urjolök eller om vi ska leta efter något billigare. Det är bara ännu ett vidrigt stressmoment.

Mysan59
0

#16 Javisst tusan är det ett stressmoment!

Det konstiga är att det finns folk som har mindre inkomst än vad jag har och ändå har mer pengar! Min mamma är sån…

Dom köper kläder, går ut och äter och gör vad dom vill. Men mina pengar räcker aldrig, för dom rinner mellan mina fingrar… Rynkar på näsan

[Fiction]
0

Känner igen det där… Själv har jag dock lyckats shoppa upp alla mina pengar. Skäms Det var kanske inte så smart gjort, men jag hittade så mkt jag ville ha och det gick av bara farten. Har lite svårt att kontrollera mina impulser ibland (ganska ofta) och dessutom att sovra bland sådant som jag "behöver". Nåja, räkningarna är visserligen betalda…

Mysan59
0

#18 Fast det känns som om jag inte ens köper nåt heller….

Mysan59
0

Jag blir galen (igen)!

I vår lilla stad, finns ett lågprismagasin, där dom har en jättefin, gullig soffa som jag bara vill ha!

Den har kostat 4.900:- men kostar nu 3.400:- och så har jag inga pengar!

Idag när vi var där och handlade annat krafs, frågade jag om hur många soffor som fanns kvar. Då sa hon att det finns 2 eller 3 stycken och inga fler kommer in…

Vill INTE köpa begagnad soffa än gång till, andra möbler kan jag köpa begagnat, det gör inget, men soffan vill jag ha!

Nu kom jag på att jag har ett View-kort och har tydligen kredit på över 7.000:- där Förvånad… Vill inte ha fler lån, men kan ju betala bort den då,  när huset säljs…

Hua! Vilka problem man har jämt… Flört