Var hos skolpsykologen..
Kände att det här var rätt sajt att skriva av sig på.
Har tydligen icke-verbala inlärningssvårigheter, tänkte att det var några här som hade samma sak? Ska eventuellt få en utredning via BUP om det är nåt annat fel på mig, haha.
Vad har hjälpt er?
Känner oerhörd stress över min framtid, jag vet inte vad jag ska göra. Vi planerar en flytt, om inget ändras innan lördag, så skriver mamma på papper då. Då är jag inte 08 längre. Känns så otroligt jobbigt att inte veta typ något om sin framtid..det känns så hopplöst att se framåt.
Jag har inte lyckats få betyg i skolan (går ut nian nu till sommaren) så därför får jag gå ett IV-program. Har ingen som helst aning om vad som finns där uppe (Tierp ungefär). Vill heller inte bo i det huset.
Helena

Vet ej vad jag ska skriva.. Vill hjälpa men hur?,, Hoppas allt blir bäst för dig å du finner svar på dina frågor snart.. jättekram till dig..från lilla mig,,
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Tack för stöd iallafall :)
Kram tillbaka
Helena
Vad misstänker de? Vet du det päronskruttis?
Är själv så nervig idag så jag har inget vettigt att komma med just nu tyvärr.
Men en kram kan du få så länge
KRAAAM
Nej jag vet faktiskt inte..de tror inte att jag har Aspberger iaf. Kanske borde gå vidare och få en utredning?
Kram tillbaka, aspie! =)
Helena
Det finns en possitiv fördel med mindre orter kontra megastäder. Tempot är oftast lugnare och inte stressigt. Det kan ha en possitiv effekt på sikt.
Kramis
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja, jag trivs egentligen inte alls i stockholm, men jag vill inte bo just i det huset..och det är stort med en flytt oavsett *gnälla*
Kram
Helena

förstår att du ev tvekar inför en ev utredning.. men det kan vara en chans att få den förståelse man behöver i bla skolsituationer.och det kan ge en själv en chans att förstå sig själv och utvecklas på det personliga planet.
att flytta är alltid läskigt.. man vet vad man har där man bor nu men man har ingen aning om vad man ska få å ha det dit man ska flytta.
men jjaa,, vem vet.. ev kan det bli bra å ev t.o.m bättre?,,,
jättekramen till dig…skruttis..
Ja..bror min har Aspbergers syndom då, och jag har redan kontakt med BUP, samt har lite koll på såna saker. Tror också egentligen att det är bra om jag får en utredning.
Och alla vänner som bor här..jobbigt att inte kunna träffa dom lika ofta :(
Jag är dock inte alls positiv, inte nu iaf..känner mig så tråkig och sur över allt..men jag vill faktiskt inte flytta, inte dit.
Kramar tillbaka :)
Helena

Japp.. du har rätt till alla dina känslor ..
Hoppas i alla fall allt ska lösa sig till det absolut bästa för din del.. håller tummarna för det.. å kram igen,,
Även om det är svårt och flytta är något stort för alla oavsett om man har AS eller inte, så försök att ge det en chans. I och med att du slutar nian och ska börja på gymnasiet så brukar det ofta bli så ändå att man släpper de flesta av sina gamla kompisar och får nya. Man växer helt enkelt ifrån varandra. Trots att man bor på samma ställe.
Wrooom!
De flesta vänner jag har går inte i min skola..
Det finns inte så mycket annat att göra än att ge det en chans. Men det känns inte så kul ändå.
Helena
Det gör det aldrig. Speciellt när man inte valt det själv. Men detta ställe finns kvar som vanligt. Alltid nåt som är sig likt.
Kram och lycka till
Wrooom!
Ja, iFokus finns ju, och alla "bakom-skärmar-vänner" jag har här :) är ju Medarbetare på en del sidor också :)
Kram, tack :)
Helena
Du ska se att det blir nog inte så hemskt illa i alla fall. Gräv inte ned dig i vad du förlorar. Försök fokusera på att du kan göra något nytt istället. Till vissa delar även börja om. Det kan faktiskt vara rätt skönt att få lämna gamla bekymmer till exempel och börja på ett nytt tomt blad.
Wrooom!
Det blir inte helt nytt dock, har kompisar i Gävle..Tack för att du stöttar..jag är bara så äckligt envis, hehe, men du får mig att få lite hopp om det iaf, tack :)
Kramar
Helena
Var så god! Alltid kul att tända lite hopp.
Lycka till nu! 
Wrooom!
ja =)
Tack så mycket, kram :)
Helena

Jag är precis som du… rätt envis och lite åt det negativa hållet när det gäller förändringar, framförallt sånna som man själv inte bestämmer över egentligen. Jag har dock märkt att det oftast slutar rätt bra ändå och oftast är jag egentlgien itne så negativ som jag låter utan kommer på mig själv med att inse att jag bara sparkar bakut för att jag kan, trotsar på ren dumhet på något vis.
Hur som helst så hoppas jag att du kommer att trivas och att det blir bra. IV tror jag inte är så dumt, jag var inte alls redo för att välja min framtid när jag var 16 och skulle börja på gymnasiet så något extra år eller två för at fundera medan man ordnar upp betygen skulle suttit fint för mig.
Ja, precis, du förklarade det jättebra :)
Ja, IV är en bra möjlighet, hur ska man kunna veta vad man vill göra om fem år? Dumt samhälle det här..
Kramar
Helena

Ja du, samhället är märkligt. För min del slutade det med att jag valde natur eftersom det är ett så brett program så man inte behöver bestämma sig. Nu vill jag aldrig mer sätta min tass i en skolbänk men har ju ingen utbildning för något, bara en studieförberedande utbildning. Hade jag fått välja nu hade jag gått en mer praktisk utbildning utan tvekan. Helst något med djur.
Man föväntas veta vad man vill pyssla med i livet när man knappt kan välja vilken mat man vill äta.
Ja..det suger en del :P
Helena
Jag har inget klokt att skriva utöver det som redan har skrivits här. Däremot kan jag tipsa om en trevlig bok som handlar om människor och våra olika sätt att hantera förändringar. Boken heter Vem snodde osten? och är skriven av Spencer Johnson. Den är lättläst och nästan skriven som en barnbok.
Finns boken på bibliotek tro? Just nu är jag för lat för att kolla, men är det möjligt? *virrpanna*
Helena
Det är mycket troligt att den finns på de flesta bibliotek.
Då får jag kika efter den :)
Helena