Vilka mediciner äter du?
Vilka mediciner äter du?
Och hur fungerar dom på just dig?
Exakt vilken diagnos har du?
JA!!!! Det är bara jag som är nyfiken igen då….
…..Jag har nog alltid ställt för mycket och för intima frågor……
…….Tydligen så är jag mer intresserad av andra saker än "dom flesta" andra människor är intresserade av…. känns det som.
När jag träffar en NY människa så skulle jag vilja fråga dom här frågorna……..men det kan man väl inte…..eller!?
- Vilket stjärntecken är DU född i?
- Hur mår du?…..På RIKTIGT alltså??….Är det något som tynger dig? Eller har det hänt dig något jättekul idag? Berätta!!!
- Är du lycklig? I så fall varför? - Om inte du är lycklig så berätta varför? Och hur vill du ändra på ditt liv för att bli lycklig?
- Vad har du för jobb? Jaha…..VAD gör du där? TRivs du? och Berätta i så fall varför!…..Trivs du inte? Varför byter du inte jobb? Vad är det du inte trivs med?
- Vad har du i lön?
- Vilket parti röstar du på? Varför?
Såna frågor skulle JAG vilja fråga!!!!!! 

Pinsamt va!!!!…..
Vad vill DU veta om folk? Eller vill du inte veta något alls om människor?
Kram//Camilla

Jag äter inga mediciner alls längre. Har ätit tre olika antidepressiva men fick ingen effekt, bara viktuppgång, totalt dött sexliv och ett liv som zoombie. jag lyckades få slua och har ännu inte kännt mig mogen för att prova centralstimulerande. Jag orkar inte just nu men jag har ine sagt nej för all framtid.
Diagnos är för tillfället bara ADHD (kombinerad) men jag har haft och är rätt säker på att det fortfarande skulle kunna sättas både borderlinediagnos samt någon form av ångestdiagnos och även någon form av nedstämdhet, kanske inte klinisk depression men det drar åt det hållet.
Hej Hanna!!
Det är SÅ jobbigt att prova mediciner - alla biverkningar - man känner sig som en labbråtta!!!!
Sen OM medicinen inte funderar så blir man så besviken oxå!!!
Har du ALDRIG provat NÅGON som varit LITE bra för dig??
Kram//Camilla

Det enda som haft någon form av effekt är atarax vid behov. Nackdelen där är att jag måste ligga på gränsen till överdosering för att få effekt och den effekt jag får är att jag somnar, inte blir jag lugnare på det sättet som det är tänkt. Sen blir jag bakis dagen efter också=)
Hanna…….varför har du aldrig fått någon medicin emot din ångest? Och varför inte testa centralstimulerande om du aldrig testat det?
…….Det kanske funkar jättebra på dig!!!
Tänk om……..leeeeeer
Centralstimulerande kan du känna effet på redan 1:a dan
- Man kan sluta direkt oxå om man vill! Du behöver INTE vara orolig att centralstimulerande skulle vara något som du kan bli beroende av - för så är det inte!!!
Kram//Camilla

Jag är inte orolig för beroende. Jag vill inte ha mediciner. Dom antidepp jag har ätit var tänkta för ångesten också.
Jag vill inte nu äta centralstimulerande. jag har inte hört om någon som inte haft någon form av förändring av sig själva. Jag vet knappt vem jag är nu och orkar inte förvirra mig själv mer. Jag VILL verkligen inte och ägnar större delen av min tid i kontakt med vården åt att berätta att jag inte vill och varför jag inte vill. Jag är så trött på detta evenerliga tjat. Jag vill inte, jag önskar att det ska kunna accepteras. Jag är inte redo nu. Jag har inte uteslutit möjligheten men jag vill inte nu.
Hanna
Attarax får jag "myror" i hela kroppen av - Jag blir tokig!!!! Sen blir jag bara trött och somnar!!!!
Du borde ju ha stesolid/x-anor eller …….
…..äsch jag kommer inte ihåg vad den 3:e tabletten heter. Jag berättar så fort jag minns!!!
Mina barn har kommit hem från skolan nu……jag måste ägna mig åt dom ett par timmar……dom kräver min uppmärksamhet
Jag blir såååååå lättstressad!!!
Vi hörs snart!!!
Kram//Camilla
…….antideppmediciner mot ångest!!!
…..det hjälper inte!!!
Konstigt att doktorer ens skriver ut sånt mot ångest (tycker jag).
Kram// Camilla

Vill inte ha stesolid eller xanor eller oxascand eller theralen eller… mediciner.
Hanna!!!
Sant!!!……Det viktigaste är faktist att finna sig själv!!
Hoppas att du finner "henne" där inne någonstans - det är så lätt att förvirra bort sig…..
Ta det bara lungt!! En dag så ser du säkert henne klart och tydligt!!
Jag har oxå förvirrat bort mig själv efter barn och förhållande - jag önskar oxå att jag finner mig själv någon dag. Jag brukar tänka på hur jag var som ung
……..leeeeeeeer…….DÅ LYCKADES JAG MINSANN VARA MIG SJÄLV TILL 100%.
Jag saknar "henne" och önskar att jag hittar tillbaka till hennes - för jag saknar henne jättemycket!!
Hanna…..Vi får hoppas att vi hittar oss själva snart!!!
Kram på dig!!
Camilla

#8 Nä, ingen kan ju tvinga dig att äta mediciner, det är ju bara du som kan avgöra själv om/när tiden är mogen för det
.
Själv har jag ingen medicin nu för ADHD eftersom jag bara står i kö för utredning. Däremot har jag ätit Fluoxetin - antidepressivt - i 5 år nu och jag vet inte riktigt om den funkar faktiskt, hamnar i jättedjupa svackor iaf med en mestadels grå massa däremellan och med en eller annan mer ok dag. Känns lite sisodär faktiskt. Diagnos? Ja, det har stått depression, ångestproblematik och tvångsproblematik omvartannat genom åren…Mot krypet i kroppen och ångesten fular jag o käkar en smärtmedicin (Tromadol) som jag har mot värken i mina fötter…ja, jag vet det är inte bra men dom dagar jag tar det i det syftet är det för att helt enkelt stå ut, klarar inte av krypet och oron då. Sen har jag fått oxascand också, som jag har vid behov. Jag är nog en liten pillertrillare är jag rädd för! eller…nä inte nu men kan komma att bli om jag inte är restriktiv (vilket jag försöker att vara). Jag är nog tvärtom när det gäller mediciner, än du Hanna.
Hanna……
……..jag hoppas att det inte lät som jag försökte "tvinga" på dig att äta någon medicin! Jag beundrar Er som KAN vara utan - Jag kan det inte!!

Jag förstår dig att du inte vill ha med vården alls att göra - bara dom isig är ju ett ångestmoment som heter duga……………. Helst när man träffar på någon som inte förstår eller någon som inte har tid eller orkar bry sig…..
Sköt om dig!!!
Kram//Camilla
sommarvatten: Du får ställa hur många frågor du vill, den som inte vill svara behöver ju inte… 
Fast jag är också nyfiken av mig och gillar att ställa en massa frågor, så jag förstår dig.
Jag får inte äta medicin mot ADHD, för då när jag gjorde utredningen kom det fram att jag hade problem med alkohol. Är inte alkoholist, men då och då genom åren så dricker jag för mycket. Både för ofta och när jag dricker så dricker jag ibland för att "supa skallen i bitar".
Hur som helst, nu dricker jag nästan aldrig, men jag har ändå inte tagit tag i det med mediciner.
Tycker också att det är konstigt att ingen följer upp en efter utredningen, man fick sina papper och så var det inget mer med det. 
Var det inte meningen att man skulle få mer hjälp? 
JAG själv klarar inte att ta tag i sånt här… tyvärr.
Hej Froddel!!
Dröjer det länge innan du får börja utreda dig?
När jag väntade på utredning så var väntan isig jobbig….eftersom jag inte gillar att vänta……hihihihi….NOLL I TÅLAMOD!!!
Jag har hört fler som tar Tramadol emot ångest. Det är ju ett slags morfin så det är klart att du och din kropp blir lugnare av den
Är oxascand ungefär samma sak som x-anor?
Och antideppresiva…..
……jag tycker att dom gör mer skada än nytta!! Eller vad tycker du? Det är så himla mycket biverkningar…..usch och fy!!!
"Låter" som du kan ha ADHD och kanse touretts när du beskriver hur du mår……jag kanske gissar fel…
……Jag hoppas att du får din utredning snart!!!
När jag utreddes så fick jag lov att vara helt tablettfri - så det betyder ju att dom måste sätta ut dina antidepp i 3 månader innan utredningen kan börja.
Kram//Camilla
……….
………glömde….leeeeer…..
Jo Mysan……jag tänkte bara säga att det är många som inte vet vart "gränsen" går och dricker för mycket! Jag "var" expert på vad min gräns gick innan jag började med ADHD medicinen - NU vågar jag inte dricka alls med ADHD medicinen -
….jag blir "full" på nästan ingenting och mår jättedåligt!!!
Och "supa skallen i bitar"
……..Det har aldrig fungerat på mig.
Om jag dricker när jag är ledsen eller nere då förstärks bara den känslan med alkohol.
Får du INGEN hjälp alls nu efter utredningen?
Kram//Camilla
sommarvatten: Nej ingen hjälp alls, bara att FK och AF "daltar" lite mer med mig. 
Fick tips på böcker jag kunde läsa och så skulle jag söka hjälp för alkoholproblemen…

#13 Jag var på bedömningssamtal för bara en månad sen så jag har heeela låååånga väntetiden kvar……FRUST!! Hon sa att det inte blir före maj iaf, att det kunde dröja några månader, 1 år eller 2 år. Hon trodde också att det ev kan vara touretts jag har eftersom jag har så mycket olika tvångsgrejer. Jag vill INTE ha touretts!!
Oxascand är detsamma som Stesolid i stort sett, dvs ångestlindrande. Men Xanor hör kanske dit oxå, jag vet faktiskt inte.
Ja, den här antideppmedicinen som jag äter nu var inte så farlig med biverkningarna i början, lite ont i huvudet, minskad aptit, gäspningar, muntorrhet och sånt. Första gången jag käkade den var väl när jag var 20, eftersom jag hade problem med maten (den ges ofta till bl a bulimiker) och ingen annan medicin hjälpte. Sen flera år senare efter att jag slutat äta den så fick jag återigen börja med den då depressionen kom tillbaka. De andra medicinerna jag provade när jag var yngre gav väldiga biverkningar tex extrema nattliga svettningar, viktökning, dimsyn, dubbelseende, trampa luft, svårt att fokusera blicken, grym huvudvärk, muntorrhet etc etc.
Ja, jag hoppas att jag får reda på det i tid då, så jag inte behöver vänta i tre månader extra!!
/Kram

Sommarvatten: ställ hur mycket frågor du vill…man behöver ju inte svara om man känner sej besvärad
Sååå: Jag har diagnos kombinerad ADHD
jag äter just nu paroxetin och voxra mot depression. Voxran har oxå dämpat en del av ADHD symtomen på mej.
Jag är skytte med accedenten i kräftan
Jag mår just nu ganska så bra… en hel del inre stress…lite utmattningssymtom (väggen) o allmänt trött o pigg om vart annat
Jag ÄR lycklig! Jag har en familj som står ut med mej. Diagnos på papper som förklarar varför jag är som jag är och att det inte är mitt fel. En chef som uppskattar mej och acepterar mej o mina egenheter. Arbetskamrater som acepterar mej och även använder mina ADHD sidor till nåt positivt (gäller chefen med). Jag har ett extremt litet kontaktnät, men ett nära sådant, mina vänner som jag håller riktigt hårt i… Jag är lycklig för att jag är jag..och jag lever och vaknar varje dag på väg mot nya utmaningar.
Jagg är undersköterska och jobbar nätter på ett äldreboende. Jag ÄLSKAR min arbetsplats och skulle inte vilja sluta där…för jag har en underbar chef…superbra arbetskamrater och sist men inte minst: jag får göra det jag älskar… ge av mej själv, min glädje till de som behöver det: pensionärerna
Jag har i lön:19475 kr + ob som är ungefär 4500 i månan (varierar) före skatt
Politik vill jag helst inte prata om…såvida man inte vill skaffa ovänner 
Så vem är jag då? jooo, en glad (mestadels), positiv, sprallig tjej i sina bästa år på 36 bast, full av sjuk humor, har haft samma man i 18 år o tänker inte byta, har fått 5 barn. jag tror på det andliga och älskar livet i allmänhet. Har du fått mej som vän så är jag trogen dej. Du blir aldrig av med mej sen…. fast jag kanske är dålig på att höra av mej så menar jag inget illa… och superglömsk är jag ju med
Det var jag det och lååångt blev det. Men det tar jag inte betalt för

#11 nej du lät inte så=)
Om jag klarar mig utan medicin är väl en definitionsfråga. Jag lever. Men just nu är det inte mycket mer.
Svar på resterande frågor:
Stjärntecken är oxe.
Hur jag mår på riktigt? Riktigt uselt för tillfället. Försäkringskassan är ett störnings och stressmoment för tillfället. Mitt självskadebeteende är värre än på länge och jag är rätt trött på det mesta.
Jag borde vara lycklig. Rent intelektuellt är jag kanske det. Jag har en underbar man och världens bästa illrar. Jag har en vän som alltid finns. Jag har mat på bordet och en lägenhet. Jag har bara inte ork och vett att uppskatta det till fullo just nu.
För tillfället jobbar jag inte men har en anställning på citymail som jag är sjukskriven från sedan två och ett halvt år tillbaka. Jag tror inte jag kommer komma tillbaka dit, eller inte klara det i alla fall. Det är för stressigt för att jag ska orka med i det långa loppet.
Lönen är egentligen 17500 innan skatt men eftersom jag är sjukskriven landar summan på strax under 9000 efter skatt.
Jag röstar på miljöpartiet, inte för att jag vill att dom ska styra sverige utan för att jag inte vill att regeringen ska tappa fokus på miljön. Jag vill ha dom med för att kunna peta på dom som bestämmer och stå upp för den biten.

ADHD/borderline/manodep.
Concerta (ADHD): hade för snabb ämnesomsättning så det gav inte så stor verkan på mej, och när jag låg på högsta doseringen så var det på nästan 100g, max rek. dos är ca 60g
egenyl retard(ADHD): märkte ingen som hellst skillnad
citalopram(dep.): helt underbar medicin mot mina humör svängningar!
stilnoct: hjälper super mot mina insomnings problem
Vilka mediciner äter du?
Xanor, sobril, atarax,(mot ångest, stress och oro) zopiclon, propavan mor sömnproblem), omeprazol, galviscon (magkatarr) endast Alvedon mot värk.
Xanor funkar kanonbra. Sobril och atarax är ganska ok till natten.
Zopiklon funkar kanon. propavan blir jag seg av dan efter.
Omeprazol och galviscon funkade ganska bra men mår fortfarande illa och har magproblem.
Alvedom hjälper ibland mot huvudvärk men inget annat.
Alla andre depp-mediciner, Paroxetin, Mitrazapin, Lyrica, cymbalta och Voxra (den värsta för mig) har funkat dåligt. Har snarare blivit sämre och fått svåra biverkningar
Än så länge har jag endast fibromyalgi, PTSD, GAD, EG-deppression samt en massa stressrelaterade åkommor förutom en massa överkänslighet mot det mesta, nickelallergi, astma, exem, intensiv klåda m.m m.m. Väntar på utredning som sagt för AS ovh ADHD m.m
Stenbocken
- Hur mår du?…..På RIKTIGT alltså??….Är det något som tynger dig? Eller har det hänt dig något jättekul idag? Berätta!!!
Riktigt dålig, men har mått sämre, det går lite upp och ner som en jojjo. Har alltid något i tankarna som tynger mig. Inget kul har hänt idag, inte på länge.
Är du lycklig? I så fall varför? - Om inte du är lycklig så berätta varför? Och hur vill du ändra på ditt liv för att bli lycklig?
Lycklig? Kan inte minnas när jag var lycklig sist. Roligt har jag haft och skrattat har jag men lycklig, nä.
Varför jag inte är lycklig? Hmmm, vet inte säkert. Kanske för att livet är fullt av motgångar och fyllt av ensamhet? Hur ändra jag på mitt liv för att bli lycklig? Ja, det undara jag oxå
- Vad har du för jobb? Jaha…..VAD gör du där? TRivs du? och Berätta i så fall varför!…..Trivs du inte? Varför byter du inte jobb? Vad är det du inte trivs med?
Har inget jobb längre. Fick gå efter 12 år på samma företag med fyra andra nyanställda. Säkert just på grund av min långa sjukskrivning och att de inte gillade mig. Är fortfarande sjukskriven.
- Vad har du i lön?
Från FK är det väl 80& av lönen. Räkna av 80% på ca 22.000 före skatt.
_Röstar inte på något parti. Röstar blankt. Kan inget om politik och ser ingen politiker som pålitlig. Litar inte på någon.
_
_Jag vill veta om de är pålitliga och ärliga och om jag kan lita på dom
_
He he he, räcker mina svar? 
NI är ju underbara!!!!!!
Tack!!!
Ni svarade ju…..leeeeeeeer……..VAKUL!!!!
….JÄTTETACK!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM på ER!

Kram Camilla
Hej Mysan!!
Tänkte på det här med att dom rekomenderat böcker om alkoholproblem till dig
………men du anser väl inte själv att du har problem med alkohol????……..Visst uppfattade jag dig rätt då? Eller har du lusläst varenda bok som finns att läsa på biblioteket om alkoholproblem
…….hiiiiiihhi…..Du kanske är så kunnig om alkoholens problem nu att du börjat som föreläsare!!
Du skrev att du inte tagit tag i det här med mediciner än……jag är bara lite (mycket,men det tänker jag inte erkänna..) nyfiken på hur du tycker att du klarar dig utan mediciner?
Ha en underbar dag!!
Kram//Camilla
Froddel………jag lider med dig!!!
Vänta är inte min grej!!….
Men det är ändå skönt att det är "på gång"
…….fast det hjälper ju inte när man vill att utredningen ska vara klar "i förrgår".
Skönt att höra att din antidepp hjälper dig…..ibland… Det är så svårt med dom där antidepp medicinerna! Det finna massor och man måste ju typ vara läkare själv om man ska hitta rätt i "jungeln" bland mediciner.
Sköt om dig!!
Kram//Camilla
Hej
Linhof!!………visst är det linda du heter?
Skönt att du är LYCKLIG!!!!…….JIPPI!!!

Du är ett levande bevis på att "även vi" med en massa diagnoser oxå kan vara lyckliga FAST vi kämpar och sliter…
…….
Jag menar….att vi som mår dåligt och har det svårt med "våra handikapp", vi kanske har fysik eller psykisk smärta - men ÄNDÅ så är vi lyckliga….för det finns så mycket annat omkring oss som gör oss lycklig.
Det är så många omkring oss (i alla fall mig) som bara fokuserar på "hur jag mår"….och dom förväntar sig att man SKA må dåligt bara för att man exempelvis är rädd för att gå ut som jag är (social fobi)… Visst är jag ledsen över att jag kanske inte vågade gå ut idag MEN RÄDSLA HINDRAR JU INTE MIG FRÅN ATT VARA LYCKLIG för det - Jag är lycklig över mina barn……jag kanske är lycklig över att solen skiner - jag kanske är tacksam och lycklig över att jag vågade gå ut igår…..
Eller…..
- Men stackars dig!!!!….-Vad jobbigt det måste vara för dig!……. Ja det kanske är jobbigt (ganska ofta faktist) men att det är jobbigt hindrar ju inte mig från att vara lycklig för det!! Och tacksam!!
Är bara så trött på medlidande ibland!!….
OJDÅ!!!
…….jag skulle bara kort skriva att vi med bokstavskombinationer, ångest,smärta och depretioner oxå kunde vara LYCKLIGA - fast det inte syns!!

Ha det bra!!!
Kram//Camilla
Hanna……
……….låter inte så kul att du skadar dig själv! Det gör ont i hela mig att du gör det. Du slutar väl för MIN SKULL?
…..(kanske inte läge att skämta)
……
Hur som helst så vill jag att du tar hand om dig och börjar primalskrika i en kudde istället…….överens?
Tänker på dig!!!
Kram//Camilla

#27 Äsch skämta på. Jag gör det själv.
Hej Mandariin!!!
Det där med humörsvängningar känner jag igen….(verkligen
)….. Jag har ju ADHD som du - och då är det ju tydligen vanligt med KRAFTIG PMS (PMDD)…..DET HAR JAG!!!!…….FY!!…vad jobbigt det är att planera in "ilska" i sitt liv…….URKNÄPPT!!!
Tyvärr kan inte jag åka på resa då - för då är jag ARG!!!….
….Så kan man väl inte gå omkring och säga……..men så borde det vara
- att man kan vara RÅ ÄRLIG OM NÄR man har PMS/PMDD! Tycker jag…….leeeeeeeer
Samhället skulle ju kunna "utnyttja" våra ilskor istället…… Vi kan vara vakter på någon nattklubb när vi har pms - skulle bli jättebra!!
Eller så skulle vi kunna "gå emellan" VILKA BRÅK SOM HELST PÅ JORDEN - när vi har pms - VEM SKULLE VÅGA VÄGRA LYDA OSS DÅ!!!
Ingen……
Och INGEN unge har NÅGONSIN SAGT EMOT MIG när jag gått ut på gården och frågat dom om vad dom sysslat med!!!
PMS-BLICKEN………..DEN lyder alla!!!

Ändå så är jag en liten, söt, nätt sak som i vanliga fall aldrig höjer rösten……….hihihihih……så när folk får se mig arg….ja….då hajar dom till och lyssnar!!

…………och där……!!! slutade det ENDA possitiva med min pms…..
Inte finns det medicin att ta 1-2 veckor när man är arg heller…… Eller är det någon här som har fått något annat än antidepp mot pms?
Själv så känner jag mig som "rena mordvapnet" när jag har pms - jag borde spärras in - och ingen borde få prata med mig då! 
Hur blir du vid din pms?
Kram//Camilla
Hej kära Aspie!
Kan du svara mig på några fler frågor?
…….(ja jag har en baktanke,men den får du inte veta förren efter att du svarat OM du inte listar ut den själv)
…………hiihihihhihi……
Jo…..jag undrar om du kan skriva ner VAD som stressar dig…och %…….alltså hur många % du blir stressad av det.
Exempel……
Obetalda räkningar 96%
Att gå ut 60%………mm….Visst fattar du?
Du behöver inte svara om du inte vill……jag är bara "nyfiken"
…….PÅ VAD DET ÄR SOM STRESSAR DIG MIN VÄN!
Kram//Camilla
Ja Hanna…..
…..klart vi måste skämta!!! Leeeeeeeer…….HUR skulle livet annars se ut
………hihihiihiihih…….fast jag har så rå/brutal humor……jag skäms ganska ofta för den….
……och andra kan oxå skämmas över mig…….
…..
Det blir så fel ibland……

Kram//Camilla

Välkommen i klubben med väldigt rå humor=)
Vad som stressar mig? Hmm en fråga som är svår att svara på.
Ekonomi och räkningar stressar oerhört mycket kanske 90-95 %
Att gå ut stressar mig om jag möter folk ungefär lika mycket 90%
Den sociala biten stressar nog ännu mer liksom alla krav man verkar ha på sig från omgivningen.
Sen säger läkarna att jag ligger på en extremt hög stressnivå som jag själv förmodar beror på NPF och inget jag kan gör a något åt på egen hand
PTSD är ju oerhört stressande bara det men hur högt det är %-mässigt har jag ingen aninga om.
FK, AF, Vården och alla andra måsten stressar mig enormt 95%
Kanske ungefär så där bev mitt svar men jag vet ärligt talat inte säkert.
Men vänta nu……. jag missade resten av frågorna och dessutom äter jag medicin, men inte mot ADHD.
Jag äter typ zoloft mot panikångest och just nu är det bara det jag äter. Det varierar.
Men eftersom jag har IBS, så kan jag inte äta så mycket mediciner, som mot värken t.ex. där har jag bara Alvedon Forte.
Stjärntecknet är Skytten i Solen, månen i tvillingarna och ASC i vågen 
Hur jag mår på riktigt? Ja, det vete fasen. Det som tynger mig just nu och har gjort hela vintern är att vi inte får huset sålt! Jag bor ju med mitt ex. och det är väl inte det roligaste.
Jag vill hitta en lägenhet i Lindesberg och komma bort från den här lilla tråkiga byn!
Däremot är jag glad över att jag snart ska få ett barnbarn till (har ett förut) han är 14 månader och världens charmigaste (förstås).
Jobb har jag inte längre. Jag arbetstränade på Samhall och trivdes skitbra, var där i ett år, men fick inte vara kvar då det inte finns nånting att göra. Krisigt även där.
Har sjukersättning till 2010 mars (tror jag) suck!
Röstar på sossarna.
Och jodå, jag är också nyfiken, men just nu har jag inga frågor 
Till er alla: (egentligen saknar jag lite smilisar, ville ha nån med blommor, men den här går väl också bra)
Härligt med RÅ humor Hanna
……fast jag har mött en person i mitt liv som faktist var alldeles för rå och rå hela tiden, till alla…..
…….t.o.m till sånna som inte ville skämta. Det var inte kul!
Men som sagt, dom flesta människor har bra humor!!!
Nu ska jag iväg med sonen på fotbollsträning……..morr…
….måste mina barn sporta!!
……….leeeeer…..skämtade bara!!!! Härligt att dom vågar leva i alla fall
Bra att mina barn är aktiva!
Kram//Camilla
Hej Aspie….
……min "baktanke" fungerade inte på dig….
Jag hade tänkt att du skulle "hålla dig undan" dom saker som stressar dig….
……men HUR håller man sig borta från räkningar och det sociala livet?????
……Bo ensam i skogen kanske…
….inte alls så rolig ide!!!
Nepp!!----min tanke fungerade helt enkelt inte…bara att inse!
Hoppas att du hittar något botemedel mot stress snart…
Lobotomi kanske!!!
…..skulle väl vara skönt ibland va?
Jag vet att ljud stressar mig iallafall - så skulle jag vara döv så skulle jag säkert vara mindre stressad
….Fast nu vill jag inte bli döv då
……jag hoppas bara att alla irriterande ljud bara kunde försvinna! Gud så skönt!!
Kram på dig vännen!!
Camilla
#24 Hur jag klarar mig utan mediciner mot ADHD:n? Jodå, jag fick ju inte diagnosen förrän jag var 46 (nästan 47) så det var väl bara att fortsätta strula som vanligt 
Men… jag vet inte… alkoholproblemen suck! Grejen är att jag dricker inte ofta alls nu, knappt en gång i månaden, men jag vill absolut inte få något krav att jag aldrig mer får dricka!
För DET klarar jag inte. Men jag vill dricka och festa, alltså ha fest här hemma eller gå ut på krogen. (helst en vanlig kvarterskrog, där alla känner alla).
Vet inte hur jag ska förklara… Men just NU har jag inga problem iaf.

#29 jag har inget typiskt pms humör. :)
Mysan….
…..Hej!!……leeeeeeeer
Vad är det för värk du pratar om att du har?……jag är nyfiken igen

….
Och Aspie….Att bo i naturen nära havet låter underbart!
ADHD medecinen "stressar" faktist upp lite
….eller mycket….beroende på hur mycket man tar. Iallafall så blir jag ännu mer stressad…….tyvär
….men den får mig att "tänka mindre" på ovisentliga saker
. Det innebär för mig att jag kan organisera lite bättre, göra klart det jag gör, tänka mindre på YTTRE faktorer……jag oroar mig mindre
Kram//Camilla
…….Mandarin……
……VILKEN TUR DU HAR!!!
Slippa pms….GRATTIS!!!
……du kommer inte att sakna att du inte har det….. Jag lovar!
Kram//Camilla
sommarvatten: Man blir såå glad av dig! 
Du riktigt sprudlar!
Värken sitter i nacken, axlar, armbågar, händer, enstaka fingrar, höfterna, ryggen, fötter, tårna…
Fast inte allt på samma gång, jo ibland, och då är det jävligt jobbigt!
Det är väl artros på vissa ställen, annars vet jag inte vad det beror på. Inte fibro heller tydligen…
……Glad av mig!!!
…….Tack!!!
Jag kanske sprudlar "här" och "nu"………vänta bara……
….
Mysko värk!
……Vad är IBS för något?
Och bo med sin x-man hur känns det? Har någon av er någon ny eller var det annat som gjorde att ni ville skilja er?
….(nyfiken)… .,,,,,,och vilket stjärntecken är din x-man?
Sov gott!!!
Kram
Camilla
#43 *skrattar som vanligt när jag läser dina inlägg*
IBS är det som förut hette Colon Irritable.
Ingen av oss har nån ny, men vi är överens om detta, så det funkar för det mesta bra, fast ibland vill jag strypa honom!
Han är också skytt 
Godnatt-kram!
…….
…….Colon Irritable??? Irriterad tarm?…..eller?
Vad underbart!!!
Två skyttar…..leeeeeeer……Min bästa kompis (som är skytt) är tillsammans med en skytt
………Jag har följt deras liv och ja
….det verkar underbart!! Båda två måste "vara ifred" ibland så att deras batterier kan fyllas på
. Dom har INGEN koll på varandra - men ändå så fungerar deras familjeliv med barn och jobb
……..
Det är "helskönt" när han bara kan åka iväg för att handla och komma hem dan därpå precis som inget hänt
….och hon bryr sig inte…….Hur många tjejer är som henne? Hon är ju underbar!
Ni måste ha haft det kul i erat liv!!
Vad var det du föll för hos honom?
Och jag tycker att det "verkar" lite synd att ni skills åt..
….men JAG har ju verkligen inte haft någon inblick i erat liv…..så jag BORDE inte ha en åsikt ens…..
….förlåt!! Kraaaaaaaaam……
HAN ÄR JU MAN!!!!!………..Självklart vill du strypa honom ibland
Det borde vara LAGLIGT att slå sina män!
……och stypa dom lite ibland……..

Måste sova nu…..
kraaaaam//Camilla

Vilka mediciner äter du?
## Concerta för min ADHD .. å attarax vid behov.Måste ha ett samtal med min läkare ang nått mer.. för depp,ångest å ja alla annat.
## kan inte tänka mig en dag utan concertan så japp dom funkar bra på mig.
## ADHD,dyslexi och dyskalkueli.. å säkert drag av Aspergers.. dock ej utredd för detta.
SkrattandeJA!!!! Det är bara jag som är nyfiken igen då….Skäms…..Jag har nog alltid ställt för mycket och för intima frågor……Skäms…….Tydligen så är jag mer intresserad av andra saker än "dom flesta" andra människor är intresserade av…. känns det som.
När jag träffar en NY människa så skulle jag vilja fråga dom här frågorna……..men det kan man väl inte…..eller!?
## Vågen/Tiger.
## mår skit.. varje dag.. men vissa dagar är väl okej.Hoppas det blir bättre…
- Är du lycklig? I så fall varför? - Om inte du är lycklig så berätta varför? Och hur vill du ändra på ditt liv för att bli lycklig?
## jag vill ha ordning på ekonomin,livet i allmänhet,att mina barn ska få må bra i skolan å livet.. då skulle jag må ok.
## sjuksriven,men har jobbat på FSK som barnskötare,personlig ass, på skola som spec-ass-pedagog.Nån sväng på returang å lite annat oxå.
- Vad har du i lön?
## jjaa…äähh.. har ej koll tyvärr..
hhmmm… har ej röstat..
Såna frågor skulle JAG vilja fråga!!!!!! SkämsTyst
Pinsamt va!!!!…..
## nä frågan är fri likaså svaret…
## är inte speciellt nyfiken… kom jag på nu när du frågade..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jag har nog provat dom flesta sömntabletter som finns på marknaden men alldrig hittat ngt som fungerat.
Har haft sömnproblem och fick sömntableter från jag var 12 år.
Snarare har dom haft motsatt verkan eftersom jag blev beroende av dom.
Men blev diagnoserad för ADHD för ett par månader sedan och fick Nozinan utskrivet ett läkemedel för scizofreni får en väldigt svag dos av detta för mina sömn problem och detta har fungerat.
Min läkare sa att ADHD patienter oftast inte fungerar på vanliga sömn tabletter.
Ngn mer som har erfarenhet av Nozinan ?
Har även Efexor har provat olika Antidepresiva innan men har gått upp i vikt av dessa men efexor har fungerat och jag går nu ner i vikt i stället.
Min läkare var emot Concerta i mitt fall eftersom jag missbrukat tabletter och alkohol innan.
Men psykologen tyckte tvärtemot är nu remiterad till Neuropsyk för utredning av medicinering och min ADHD så får se hur det blir till slut.
Även min läkare sa nu vid sista besöket att concerta är nog den bästa medicinen för mig men att Neuropsyk får ta ställning till vilken medicinering som är bäst.
Lasse

#47 Jag fick Nozinan för…ja nu är det väl ca 10 år sen..som sömntablett då inte mycket annat funkade. Men kroppen vande sig efter ett tag..kommer ihåg att jag kunde ta 6-7 stycken till natten och ändå vaknade jag vid 4-tiden (dosen var givetvis bara 1 tabl. á 25 mg) och fick då ta ett par propavan för att kunna sova några timmar till. Men i början när jag åt dom…jädrans vad gött jag sov då!!
Idag får min lilla vovve Nozinan som lugnande när det är raketer ute, på tex nyårsafton, han är livrädd för sånt!

åååhh.. ska ta mig i kragen å skriva ner nått till min läkare ang mediciner.. mår skit av tanken bara,, men måste snart.. räcker ej med concertan
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hej Tarotlasse!!!
Lasse kanske?…..hihihih
Jo hej igen……..leeeeeeeer…….Vad är Nozinan för "form" av sömntablett?
……..jag blev lite nyfiken!!!!
Som vanligt då!!!
Sen förstår inte jag riktigt den här mentalogiken (använder jag fel ord?)med att personer som missbrukat alkohol och anfetamin inte ska få ADHD medicin….
Varför ska dom inte få det?
Folk som missbrukar har väl missbrukat AV EN ANDLEDNING!!!
Eller tror vissa att folk vill bli missbrukare för att det är kul att ha "missbrukare" skrivet på sitt visitkort………!!!?
Daaaaaaaa……..
Och en del har hittat rätt…."anfetamin alltså"……..dom människorna har SJÄLVMEDICINERAT och SJÄLVA (utan en doktors examen……WOW!!!!!) kommit fram till att Anfetamin var bästa medicinen. Det har dom smarta människorna kommit på!!
…..Helt själva!
Och så kommer "RIKTIGA doktorer" och ÄR RÄDDA att dom ska missbruka igen om dom får ADHD medicin…..
…….
Men HALLÅ!!!!!!
Ar inte chansen STÖRRE att man börjar missbruka igen om man en gång hittat något som dämpat ens "ADHD"……..Och sen finns den att få på recept……..MEN INTE FÖR DOM!!!!!!!!
Jag ska inte skriva ATT DET ÄR DET DUMMASTE JAG HÖRT -fast jag har lust att skriva det……..för jag har inte gjort någon studie på OM dom som missbrukat alkohol och anfetamin - Om dom har större chans att börja missbruka igen…..
Finns någon så studie?
Eller har läkarna bara haft personalfest och kommit fram till att dessa personer inte ska behadlas med respekt??
Eller??
Förlåt att jag är ilsken (PMSen härjar)……hihihihihi
Hoppas att jag inte "stötte" någon nu!!!
Kraaaaaaaam på er alla!!!

Camilla
Ett litet meddelnade från språkpolisen bara. Det heter amfetamin (inte anfetamin)…
//S
Ja, det undrar jag oxå.
Får människor med t.ex NPF ingen hjälp eller medz och upptäcker att alkohol hjälper och t.o.m är det enda som hjälper (och amfetamin) så är det väl inte konstigt att de självmedicinerar.
Var finns hjälpen undrar jag oxå. De flesta blir bara hemskickade och inget mer.
Tack!!!!
Jag är sååååååååå slarvig med stavningen!
Jag är OMÖJLIG att lära mig sånt som inte fastnade i skolan……det är därför jag skriver som en kratta!!!
Kan du tänka dig att jag har varit kontorist?
Min chef fick rätta mig massor av gånger innan vi kunde skicka iväg ett affärsbrev……
…..pinsamt……leeeeeeeer…….men min chef skrattade alltid och gav mig en liten pik och så fick jag skriva om igen - och på den tiden så hade vi skrivmaskiner!!!
…
MEN FATTA!!!!…….Vilket tålamod min chef måste ha haft med mig!!!
Tur att man var söt…..ihihihihhihiih…
Tack för att du påpekade min stavning…….men det är lönlöst jag har redan glömt hur du stavade
Förlåt!!!
Kraaaaaaaaaam//Camilla

Nozinan är ingen sömn tablett utan det är en medicin för schizofreni.
Medicinen gör att hjärnan går ner i varv och man tänker inte så mycket.
Min läkare förklarade att många med ADHD sover inte och blir inte hjälpta med vanliga sömntabletter utan man då provar lite andra mediciner som igentligen inte har med sömnen att göra men som brukar ha som biverkning att man somnar.
Jag har psovat dom flesta sömntabletter på marknaden och även några andra där man blöir trött men Nozinan har faktiskt fungerat.
Min läkare sa nu senast att Concerta vore trots allt den bästa medicinen för mig men det får Neuropsyk ta beslut om och jag väntar på tid dit.
Min son hade också svåra sömntabletter men sömnen blev bättre med concertan somär centralstimulerande och igentligen gör folk pigga men hans sömn blev betydligt bättre när han börjad emed concertan.
Lasse

…HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ ASPIE!!!!
Jag har saknat dig!!!!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam på dig!!!!
Leeeeeeeeeeeer……..
Själv har jag legat i vassen och vilat (slickat lite sår och försökt överleva…..
……och jag överlevde ju…hihihihihih….vilken tur!!! Jag trodde helvetet var nära.)
Helt sant det du skriver!!!
Varför får DOM ingen hjälp!!!!???
SÅ DUMT!!!!
Kraaaaam//camilla
#56 HEEEEEEJ på dig själv du glade, he he
Är inne och kollar läget varje dag men orkar inte vara så aktiv alltid 
KRAM
Som före detta missbrukare ÄR det svårt att få bra hjälp, få rätt hjälp. Det är nästan omöjligt att få "benzo" utskrivet, den typ av medicin som oftast hjälper bäst vid ångest.
Nä som f.d missbrukare får man gå där och lida och härda ut…
//S
Hej Solo!!!!
Det är jättetråkigt att du inte får rätt hjälp
…….
Och att få Benzo utskrivet är även svårt för mig - eller omöligt - eller jag har inte provat att fråga någon annan läkare heller….
…..det borde man kanske……men sånt vågar inte jag!!!
Läkarna hävdar att benzo är så beroendeframkallande - och det är det kanske!!!
Men vad spelar det för roll om man bara lyckats bli ångestfri!!!
Betalar man inte gärna med lite beroende då???
Eller har jag fel??
Jag har ätit benzo , men inte blivit beroende…..När läkaren tog bort det "för att hon var så rädd " att jag skulle bli //eller vara beroende efter att jag ätit dom i ca 3 år……så blev jag SÅ JÄVLA BESVIKEN på hela samhället och all vård!!!
Varför ta bort något som fungerade?? JAG HADE ETT LIV MED MINA BENZO!!! Idag så är allt så mycket svårare….Och att kalla att jag har ett liv vore tragist….
Bara för att vissa människor blir höga på benzo/eller missbrukar dom SÅ FÅR JAG OXÅ SKIT FÖR DET!!!!
Jag är inte sur på dom som missbrukar - dom försöker ju bara "få ro/få lugn"…..
Men läkarna som "drar alla över en kam"………..det är skamligt!!!
Borde inte en läkare "se" hur mycket dom skriver ut till mig?……. Varför tror dom inte på "vad dom själva gör"(skriver ut)??…… Kan dom inte själva räkna ut HUR MYCKET benzo jag kan få utan att det "blir för mycket" i deras ögon…..??
Varfor tror dom automatiskt att jag går till en annan doktor och får utskrivet….
Daaaaaaaaa…….
Så sur!!!!!! Benzo fungerar ju så in i helsike bra!!! Varför ta bort ett vinnande koncept???
Morr……
Kraaam//Camilla

Hej Solo jag får inte heller ngn ångest dämpande medicin utskriven får inte ngn beroende framkallande medicin utskriven.
Står i mina journaler att det inte får skrivas ut .
Men dom skrev ut Lergigan till mig en allergie och åksjutablett som har som bi effekt att den är ångest dämpande och lugnande och den hjälper hjälpligt.
Lasse
Hej Lasse!! Jag tog en Lergigan tablett en gång……
……jag fick någon konstig känsla i kroppen så jag var TVUNGEN att springa rund i lägenheten och RÖRA PÅ MIG som en yr höna i flera timmar! Jag tackar gudarna att barnen inte var hemma….. FÖR JAG BLEV TOTALT KNÄPP!!!!! KÄNDES SOM JAG HADE TVÅNG ATT RÖRA PÅ MIG HELA TIDEN!! Jag fick böja armar och ben och det var som att jag fick "danssjuka" ….var var samtidigt som jag var TOK RÖRLIG så var jag jätterädd……..jag undrade hur länge tvångs rörelserna skulle sitta i…….Jag hade ju ingen aning! Ingen doktor hade alls förberett mig på det här………FY!!!! Hoppas ni andra därute har sluppit det!!
Helt sjukt var det!!!!
Jag äter ALDRIG den igen!!!
Kraaaaaaam//Camilla

Är det någon här inne som har ätit Esucos? (finns ej numera men jag tror att det nu istället heter Dixyrazin).
Minns att jag fick det mot ångest och rastlöshet, för att det skulle göra mig lite tröttare i kroppen…….men icke!! Herregudars säger jag bara, det var de jävligaste myrkrypningarna jag någonsin har upplevt och att det kryper i mina ben numera är en piss i missisippi jämfört med hur det var då! Var färdig att hoppa från balkongen för det var så outhärdligt…som tur var fick jag en annan medicin istället. Nån mer som har upplevt detta?
Precis Frodde!!!!
Här får man en medicin EMOT ÅNGEST och sen förvärrar den ångesten 1000 falt!!!!
IDIOTISKT!!!
Var det meningen att man skulle få så jävelusisk stark ångest - att när tabletten gick ur skroppen så skulle man inte "märka sin egen grundångest"………????

Eller hur TÄNKTE dom där………??
Kraaaaaaam på dig Frodde!!!
Camilla