Tips på bra ADHD mat?
Jag behöver tips på mat eller rent av dieter som fungerar bra när man har ADHD. Fungerar det att utesluta gluten, mjölk och socker? Vad mår ni bra av att äta eller inte äta? Har ett stort socker behov och suger i mig kolhydrater som bara den! Inte bra, inte bra, jag vet…..

Det ska ävl vara bra att utesluta alla möjliga tillsatser. Socker ska tydligen också vara bra att ta bort. Finns en tråd här någonstans… ska leta upp den.
Hursomhelst, för mig har det inte varit någon skillnad på mig beroende på vad jag äter.
Tack Hanna! Ok. Känner att jag måste bryta mitt dåliga matbeteende. Har gått ner en massa i vikt ett tag nu och orkar liksom inte äta… tänkte att jag kanske kommer bli piggare om jag äter mer "rätt"…fast det kanske är en myt *hihihi* Äh, vi får väl se….

Jag äter LCHF, och det är jättebra för mig. :) Känner mig klarare i huvudet och piggare än vad jag nånsin gjort tror jag. Har inte samma blodsockersvängningar heller, vilket gjorde mig väldigt emotionell förut.
#3 Vad exakt innebär LCHF? Kan du länka ngt om det?

Lostlie: Du kan kolla kolhydrater.ifokus.se istället. :) Där finns det massor av information och jättetrevliga hjälpsamma människor. :)
LCHF står för Low Carb High Fat, dvs lågkolhydrat högfettskost.
Jag äter inte potatis, socker, mjölprodukter, bönor och så vidare. Dessutom äter jag väldigt mycket fett, gärna fisk.

Jag är också LCHFare men jag har inte märkt någon större skillnad sedan jag började för drygt 14 månader sedan förutom att jag aldrig blir så tokhungrig så jag nästan svimmar längre. Du hittar all info på kolhydrater sidan. Det är gott och enkelt.
>>>Malum domesticum<<<
Tackar!! Ska kolla upp LCHF med en gång!
#10, Ja , det var ju så jag menade oxå