Åhhhh älskade barn!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min yngsta son skickade en låt till mig via facebook. Han bor ju 25 mil ifrån mig…
Oj, en tår trillar….
Nu kommer jag säkert göra fel när jag ska lägga in låten…
Det blev rätt…

WOW…känslosam…hoppas min son skickar nåt sånt nån gång,,,,,

åh vilken härlig son du har!!!
min mellankille gjorde mej superglad idag 
oftast (99%) när vi äter mat får jag höra hur äckligt detär, bajsmat osv…. idag var han sen och jag låg o vilade i sängen när han kom hem. Han åt maten och bjöd sin kompis på lite med… kompisen hade aldrig ätit köttkorv, potatis o pepparrotssås…
När kompisen hade smakat så hörde jag min son säga: Erkänn, min mamma lagar svingo mat!
ÅH va glad jag blev 
pimmi och linhof: Tack! Ja visst är dom goa ibland! Min yngsta är 21 år nu och han är väldigt mammig, precis som dottern som är 28.
Mellanbarnet, också en son, är inte så där känslosam, han är mer lik sin pappa 
Härligt att du fick credit för maten linhof! Sötnosar! 
Först fattade jag inte vad "svingo" mat var, tills jag läste svin-go mat! 

oj!
glömde ju bindestrecket… inte undra på att du inte begrep…hehe
ja ibland så har ju barnen våra ljusa stunder oavsett hur gamla de är 
Svingo-mat, jag tänkte: jaha, vad är det för nytt ord nu då. Hahaha!
Javisst har dom sina ljusa stunder… Pluttisarna!

hehe….

Jag överöser min mor med små hemgjorda presenter och sådär. :) Hon är mitt stora stöd här i livet, och en av mina bästa vänner.
#8 Åh så mysigt, Puhlo! Presenter får jag inte så många, men men… får väl klara mig utan…

Mysan: Jag är en inbiten pysslare. :) Och eftersom jag känner mig klar och färdig med mina saker jag har pysslat med när de är färdiga så ger jag bort dem. Då oftast till mamma. :)
Puhlo: Vad gör du för saker?

Mysan: Just nu broderar jag korsstygn. Innan så var det påskpyssel (målade små träägg och dekorerade dem), annars har jag pysslat med glasmålning, kurbitsmålning, målat krukor, korgar mm, jag syr barnkläder och gosedjur (fast det är bara till syskonbarnet än så länge), och lagar mat och bakar, har pysslat med silversmide, ritat, och allt möjligt som har kittlat min nyfikenhet. :)
Puhlo: Men guuud vad du är duktig! Jag vill också vara så där duktig
allvarligt.
MEN…. jag kommer aldrig till skott! Har tänkt massor med gånger att jag ska måla glas, korgar m.m.
Men det är precis som om jag står och trampar vatten, inget händer. Ibland har jag tom köpt hem färger och så…. men nada händer! 
Får köpa färdigt istället, inte lika kul, men vad gör man?

Mysan: man skaffar sig kompisar som också gillar att pyssla. :) Jag hamnade på socialpsykiatrisk verksamhet för ett par år sedan, och där hade de alla möjliga aktiviteter..
Just nu broderar jag bara, men jag har en pysselbyrå här hemma som säkert väger sina modiga 50 kilo eller nåt. Och en garderob full med tyger och sånt som bara väntar på att användas. Dock ahr jag inte nåt ställe att ha symaskinen på, och jag är orolig att det ska höras ner till grannen när jag syr ändå på den, så det får vänta tills jag flyttat. :)
Senaste sömnadsgrejen är ett par brallor till brorsdottern, 102 cl, svart trikåtyg med stjärnor på. Nu ska jag bara orka mig till att hitta resåren och sen ska jag göra klart dem också, så blir hon den häftigaste bruden på dagis. :D
Men kära nån! 
Jag har försökt att sy på maskin, nääääääj! Visst raksöm på nån gardin funkar väl, men annars…
VAr inte intresserad av syslöjd i skolan heller, hellre då träslöjd..
Jag har svårt för att sy för hand för nu har jag så ont i händerna…

Mjo, jag har också vissa problem med att sy för hand. Jag greppar nålen alldeles för hårt. Samma sak med pennor ibland.. Då får jag jääääätteont.
#16 Jo, pennor också. Allt som gör att man måste ha handen lite knuten… Sopkvast m.m.