Mår piss
Jag vet inte vad jag skall göra. Magen kurrar fast hjärnan vill inte ha någon mat. När jag äter lite grann så mår jag illa. Känner att jag är på väg neråt igen fast jag blev glad i morse när jag träffade min man.
Jag vill inte var "tjock" längre och jag hatar mig själv för att jag är ful och tjock. Gubben säger att jag är fin men jag hatar när han säger så eftersom jag inte tycker om min egen kropp. Köpte mig en wii och wii fit för att träna men när jag kolla mina tester så går jag upp lite och sen kanske går det som jag gick upp.
Satans skit säger jag bara. Vill inte må så här pissigt. Vågar inte ens prata med min man om detta och då har vi varit gifta i 8 år.

Att du mår illa är för att din mage antagligen är så tom att det "gör ont" i den när du äter… men om du äter små portioner så kan det underlätta.
Och nu ska jag säga nåt du säkert hört miljoner gånger förut… men säger det ändå 
DU MÅSTE ÄTA! Om du slarvar med dina mål så kommer du att gå upp mer i vikt. Kroppen tror att den går på svält om man äter mycket oregelbundet och sällan och då sparar den…för den vet ju inte riktigt när den får mat nästa gång. Att banta såsom många tidningar säger med bananer, teer o vad det nu kan vara är inte bra för kroppen.
Det bästa är att lägga om kosten helt. eller kanske inte kosten men hur du äter. Man ska/bör äta 5-8 ggr om dan. små portioner men ofta är bäst. Man behöver faktiskt inte ta bort fetter och socker ur kosten för att gå ner i vikt 
Har man svårt att börja med detta bara sådär så kan man flyta med tex nutrilett en vecka för att få en liten kickstart och krympa magsäcken något 
När man äter på detta viset (ofta och smått) så kan man känna sej ganska så hungrig första veckan men det är för att magsäcken är van vid större portioner och det kommer att gå över. Jag lovar.
Det bästa sättet för kroppen är att ha en regelbunden kost…oavsett om man bantar eller inte
Kramar i mängder o sorry om ja tjafsar om sånt du förmodligen redan vet 
Magen gör inte ont när jag äter eller var det det du menade: Det känns som ett lock högt upp i halsen. Är inte 5-8 gånger per dag lite väl mycket? :S

#2 nä det var inte riktigt så jag menade… men det är vanligt att må illa om man inte ätit på ett tag (eller valt att strunta i signalerna) o äter… det där har jag stora problem med på morgonen.. jag äter ungefär var 3-4 timma mellan kl 15 och 07… men när jag sovit o ska äta, då mår jag fruktansvärt illa. Och jag antar att det gått "för lång tid emellan" för magen… och den "får ont" o skickar signaler till mej att jag mår illa.
så ett krångligt sätt att säga att jag menade inte att du får ont i magen utan att det var magen som hade ont o sa "må illa" till dej.
om du fattar nåt av min vimsighet?
Aha okej. Jag förstår. Men jag brukar inte äta så mycket om dagarna ändå. Mest godis på jobbet. :P Men det har jag inte heller kunnat äta.
Jaja. Hittade iaf en några dar gammal mat som jag försöker äta men blir upptagen med annat. :P

Trippelmamman, jag hatar oxå min kropp. Vill inte ens se mig i spegeln längre. Har gått upp mer än 15 kilo sen jag började med deppmedicinen. Jag vill aldrig mer äta den där skiten
Det är knappt jag vill visa mig ute längre.
Idag stod jag i ett provrum och mådde riktigt illa av att se mig och var livrädd att någon skulle råka öppna drapperiet och se mig.
Linhof, Äta så många gånger på en dag?
Då skulle jag ju inte göra annat än ata känns det som. Visserligen har jag hört att det är så man ska äta men det funkar inte ihop med mig.
Vad äter du då alla de här gångerna på en dag?
Det kommer att bli jättejobbigt. Att bara äta så många gånger. Kan dessutom bli jättesvårt när jag kommer tillbaka till jobbet för det kan dröja 2-3 timmar mellan några raster. Inför helg så kommer vi inte ens att pissa.

Aspie japp så många gånger bör man äta
men det innebär ju inte att det måste vara mat… räcker med ett äpple eller nån annan frukt, morot tex är bra med
Om man nu skiter i tiderna som jag äter så är det ungefär såhär:
Frukost: 2 mackor med pålägg, liten skål med valios vaniljyoughurt och kaffe…
mellanmål: fika ex bulle, kakor eller vad som helst som finns i skåpet o mer kaffe
Mellanmål: samma som ovan…eller chokladbit, macka, frukt eller nåt annat som man kan tugga på +kaffe
Middag: lagad mat…o 2-3 glas mjölk, knäckebröd och sallad till + kaffe
mellanmål (igen) 2-3 mackor + mjölk…o mer kaffe 
Kvällsmat: risifrutti manna…kaffe och en o annan godis eller kaka…o kaffe
Nattamat: mat som jag lagt undan efter dagens midda 1 stor portion…kaffe! Mer nattmat: risifrutti manna… kaffe!
Frukost: 2-3 mackor, drickyoughurt i glas…o kaffe!
detta är ett dugn då jag jobbar och tiden där jag äter är mellan 15.00 och 08.00 ca
ett dygn då jag är ledig så äter jag bara middag 1 gång…väldigt sällan 2. och 1-2 mål mindre… och detta är mellan tiden 13.00 och 04.00 ungefär… jag kliver ur sängen kl 07.00 när jag är ledig men äter inte helst innan kl 12.00 då jag mår väldigt illa…tyvärr.
Och ja, jag vet! det ser ut som jag äter hela tiden men det gör jag inte! däremot så skulle jag behövt byta ut kakor o godis mot frukt o grönsaker istället…men jag glömmer att handla det 
Sen dessutom så hinkar jag ca 1 liter cola och typ 7 koppar kaffe till om dan…
#7 Trippel… frukt kan man äta närsom även morötter o dyligt…samtidigt som man gör annat
försök att inte se det jobbiga utan se fördelarna
Viktnedgång och bättre mående både psykiskt och fysiskt
Det är ett litet problem bara. Jag är allergisk mot nästan all frukt. 
Oj oj oj, det var mycket mat det
Kan möjligtvis sträcka mig till att äta grönsaker och frukt som mellanmål, kanske… 
Tror jag ska ta och äta lite glass istället nu 

äta=bättre ämnesomsättning=viktnedgång.
rom byggdes inte på en dag.öka sakta.små mål av ok saker.dvs frukt,grönt,yoghurt,bra juicer osv osv.
kan säga att en vän till mig fick för X antal år sen sk påse på magen för hon ej fixade å äta å inte tog tag i sker å ting.eftersom tarmen ej fick jobba som sig bör så blev det så illa att en sk påse på magen fick bli reultatet,,,för tarmen fungerade ej länge..väldigt förenklat kan man säga att den förlorade sin fuktion..
inte alls kul … så äta lite tjejer..
kosttillskott..alla omega oljorna+JÄTTENATLJUSOLJAN.. en bra början..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Åt en lite mindre måltid nyss. Lite kött och potatis och vitlöksmör och te och ett glas pepsi max. Funderar på popcorn till ESC men jag tror jag avstår och håller mig till pepsi.

inga light-produkter,,lurar bara kroppen på olika sätt å vis..så av många såna produkter går man upp i vikt av..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#9 då får du hitta på nåt annat du kan äta
rotgrönsaker/frukter (va heter det?) en bagett som e färdig… vad som helst duger nästan..fast godis är snabba kolhydrater så det kanske inta man ska äta för mycket… lååångsamma kolhydrater är bäst 
#10 men jag äter extremt mycket…eller ofta rättare sagt… oftast så är det inte så stora portioner… o sen förbrukar jag så in i bänken mycket energi genom att bara vara…
sen har jag perioder då jag knappt äter något alls…. orkar inte, kommer inte ihåg osv… men då mår jag oftast sämre psykiskt med…
det knasiga med allt är att min ämnesomsättning är inte snabb….den är fullkomligt normal…

Tänkte på en sak… har ni kollat sköldkörteln? den kan ju ge symtom som depression o viktuppgång mm… och den är nog inte så dum att kolla upp. Många dr missar att kolla den…utan tar för givet att det "sitter i huvudet"
bara en tanke…
Jo jag vet men Pepsi max är det enda som är light. Vi klarar inte av cola light och inte heller vanlig pepsi och cola för det blir liksom för mycket socker och en beläggning på tänderna. Gubben dricker massor men jag dricker inte så mycket som han göra. Några glas i veckan.
Jag äter nästan ALDRIG frukt! Försöker att tänka att jag måste äta det, men nej, det funkar inte.
Hur ska man "programmera" om sig så man blir sugen på det?
Jag är mest sugen på mackor och godis, det äter jag ofta och mycket av, så har jag 10-15 kg övervikt också, som jag inte alls trivs med! 

hmmm…. lightprodukter bör man undvika. sakkarosen, aspartamet eller va de nu har i är faktiskt sötare än socker… många jag känner som druckit o ätit lightprodukter har gått upp i vikt istället eller inte gått ner alls…
Japp, jag har kollat upp min sköldkörtel några gånger sen jag fick värk.
Baguetter! Jag äter nästan aldrig bröd i varje falla aldrig vitt bröd om det inte är rostat eller som varma mackor då.
Nä har inte kollat sköldkörteln.
Det där med lightprodukter vet jag om men som sagt så dricker jag inte så mycket och jag äter faktiskt mindre till det (tänker på chips) än vad jag åt när jag i tonåren. En påse chips räcker idag 4 gånger medan i tonåren kunde jag äta en påse per kväll två dagar i rad.
jaja. Vikten är kvar efter min första graviditet. Eftersom jag inte går ut och rör på mig (därav wii fit) för jag trivs bäst hemma så hjälper jag inte mig själv att gå ner. bara genom försök med mat.

hehe… det var bara ett förslag… lugn o fin aspie
bra att du kollat den…för ofta glöms den bort…
Nä jag har ju inte kollat den :P hihi

322 trippel… fråga din husdoktor… det kan ju vara det som är problemet…kanske inte hela men en del av problemet 
Mmm det kan jag göra.