Snablar ESC 09
Nu missade jag dom fyra första låtarna i ESC 09. Någon mer som tittar?
Tur att jag har min mini-pc här i vardagsrummet så jag kan lyssna samtidigt som jag pratar med er.

uurrkkk nnäää sånt skit vill jag ej se,, tur att man får välja om man vill titta på det eller ej,.,,
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hihi. Varför inte? Jag gillar musik som är lite fart i. Sen är det nästan bara sån musik som finns i mina lurar eller bil. Kan lyssna på samma skiva i ett år.

#2 mmm…men förhoppningsvis e det inte lika falskt i dina lurar som på tv? 

# 3
mmoohahahahhahahaha..hahahhahaha..hihihiih..ttthhithithtihti…!!

hehe…fniss…
flåt…kunde inte låta bli…men jag tycker så…
#3 nä det får vi hoppas att det inte är. Hmm blev det rätt nu?
Kollar på svtHD och extrena högtalare suveränt ljud och bildkvalité. :D

tycker ej om skiten oavsett ljudkvalitet på tv osv..
hahahah…sån tur man få välja!!!kollar då mer än gärna på cartoon network med yngsta dottern…
Ed,Edd och Eddie e favvisar…
Jo jag småtittar, men sitter inte klistrad vid TVn. När Malena sjöng så tycker jag att ljudet var sämre än när dom andra sjunger…
Jag gillar Malena och hennes låt. Islands bidrag är riktigt bra faktiskt. Jag är allätare när det gäller musik, men lyssnar inte på jazz och techno och sånt.
Haha och jag gillar inte den serien. :P
Jag brukar bara lyssna på musiken och strunta i omröstningen för det är inte så intressant. Vem bryr sig liksom.

Svea: tur att smaken e som baken 
Trippel: va? om du menar om falskheten så va det jag som skrev o då vart det rätt
menar du nåt annat så har jag ingen aaaaning 

# 9 nääääääää du ser… jössses vilken tur,,,vi får välja..
men jag e barnslig..simsons,chicken & cow å sånt galet sjukt i cartoon väg…

#11 ja visst e det bra! älskar tecknat över lag

som det här gamla klippet…åååååhhh..hur jag skrattar gott av det,,,får ont i magen..
ååhh timon å pumba…när dom bla dasnar för hyenorna…HAHHAHA…ojojoj min mage..
#19 Ingen aning om vad jag menar faktiskt. :S

# 19?Que?

#13 jaaa fast timon o pumbaa är bäst!
#15 förlåt menade 10 och inte 19

# 17 hihihih..trodde jag missat nått igen å att min problem med siffror spökade,,,hahahaha---
Alltså, är inte ljus och ljud bättre när dom andra länder uppträder än när Malena gjorde det?

#19 joooo det skulle jag med vilja påstå!
#19 Ingen aning. Var hon bland dom första fyra så missade jag henne.
#20 Har du också märkt det? På allvar? Ingen annan verkar ha gjort det. Tittar man på dom andra så har dom så fina bakgrunder och ljudet är helt ok, men det lät konstigt både idag och på delfinalen när Malena sjöng.
Dom kan väl inte vara sura fortfarande för Tingeling?! 

#22 jo. till o med gubben min surar för ljudet här…
va vad det med tingeling? tänk, den har jag bara hört 1 gång…i typ 20 sekunder förstår inte allt fuss om den? va är det för speciellt? den e bara tjatig…och kass…
#23 Tingeling var som en röd tråd genom den svenska uttagningen och i sista blev det en låt men någon rysk grupp(?) men iaf så älskar jag den och fattar inte varför ryssarna blev arga.

o jag erkänner! jag fattar ingenting…tingeling 
Men linhof, Tingeling har ju spelats som f*n efter melodifestivalen och dom gjorde ju parodi på Ryssland och ryssarna vart skitsura!
Stod om det i tidningarna, Sverige bad om ursäkt och en massa trams.
Men iaf Tingeling heter låten dom sjöng….
Såg nu att jag missade Sveriges bidrag.

men mysan! ja sa ju ja bara hört den i typ 20 sekunder…. vet att det är tjafs om låten o med ryssar men fatta inte varför… lyssnar inte på radio o tittar mest på morgon nyheter… läser tidningen typ…2 ggr i veckan…o då brukar ja bläddra förbi sånt tjafs…. orkar ju inte läsa eller bry mej heller för den delen…
men va har malena me det o göra?
tingeling fattar ingenting…

Jag kan inte hjälpa till för jag vet inte vad det är.
>>>Malum domesticum<<<

Jo men linhof, samtidigt som vi sjöng Tingeling så gjorde dom som sjöng låten en parodi på Ryssland, med björnar och ryss-dans osv.
Ryssarna vart skitsura! Och vem representera Malena? Jo, Sverige, som dom är sura på. Voila! 

jaahhhppp,,,å jag lever oxå i min egen värld,,,har ingen aning om ovanstående heller…
Jag brukar inte heller ha sån koll, men vi har en granne/vän som är ett nyhetsfreak och därför så har jag hört det.
Han ser till så vi får veta lite vad som händer i världen och Sverige… 
Men jag kan inte förstår hur Norge kan vinna, låten är väl inte dåligt, men speciellt bra var den inte.
Både Sverige och Island var bättre. Och Sverige får skitdåliga poäng i år också! *sur*

bra med en sån info-granne…
min granne e en sablans surkärring..å resten hundrädda å jaa…tycker jag e knepig…hahahah så dom håller sig oxå borta..
tack å lov…
Ja, Island kom två iaf, om det nu inte ändrar sig i sista sekund.
Jodå, det är bra med grannar som hjälper till och hålla oss a jour med nyheter ibland.
Tänk att Norge vann såååå överlägset!? Tyckte verkligen hela Europa att den var så bra? 
Alltså, den är ju inte dålig, men… Och Sverige var värd en mycket bättre placering än det där!
Island var bäst!

#31 jaha… men det visste jag
trodde malena gjort nåt fult typ nu dessa dagarna…
vem gör inte parodi på ryssland? det är väl inget att lipa för? *suck* sandlådenivå….
Men absolut…ljudet har vart kasst enbart för sverige i alla genrep osv….
det jag inte begriper e ju våra svenska komentatorer… inte ett ljud om grannröstning…
o min gubbe satt o vråla i soffan varje gång turkiet fick poäng… o gapa o skrek som ett ilsket bi om varför han titta på detta då han blir lika förbannad varje år… på hur röstningen går till…om de som bestämmer e totalt tondöva osv 
Jag fick be han o lugna ner sej so han inte får hjärtattack…så som han höll på…..
Mina favoriter var Norge, Turkiet och Grekland (?). Efter 11 länders röstning gick jag och la mig för redan då var Norge överlägsen. :D
Tror till och med att jag skrev i en blogg om att förra årets opera var mycket bättre än Malenas. Det är så kul att vara svensk (numera finska) och sitta här och kolla på hur ni är insöade på ert. :P
Orkar inte med melodifestivalerna längre, tycker de flesta låtarna bara är tråkiga ändå.
Men bilderna på tingeling och hennes Peter pan var fina tycker jag 

#40 tackar