hur lång tid sitter mediciner i
hej
jag har ju snart gjort färdig min utredning och det lutar utan tvivel mot ADHD..
Nu är det så att dom vill att jag ska göra om en del av testet på dator, fast utan att jag äter mina mediciner Xanor och Citodon…
Alltså måste jag sluta med dom… hur lång tid krävs det för att det ska bli ett rent urinprov.
Jag frågade innan jag började utredningen , men nu har de kommit på att jag nog inte ska ha några mediciner alls i kroppen.
Är det nån som vet… Jag kommer ju få ett helvete antagligen… men om jag vet attd et är för en bra sak kan jag väl stå ut.
kan nån svaraaaaaaaaaaaaaaa??????????????
Till mig sa de på np-enheten att jag var tvungen att sluta med all ångest medicin innan utredningen. Jag äter ju Xanor, Sobril och Atarax.
Om jag inte minns fel nu så sa de att Sobril och Xanor var jag tvungen att vara utan i tre eller fyra veckor och Ataraxen nån vecka mindre innan utredningen började för annars kunde resultatet bli fel.
Men hur ska jag klara av att vara utan då frågade jag. Det är tyvärr så att du måste annars kan vi inte göra utredningen korrekt sa de då.
Minns inte säkert om de sa något om sömnpillerna oxå.
Tror jag hamnar på hispan innan min utredning 
man hur Fasen ska man överleva då????
Livet är verkligen inte lätt. Jag är ju ännu mer off och hyperokoncentrerad om jag INTE tar mina Xanor. Och jag har en skada i ryggen som gör att jag inte kan leva knappt utan mina värktabletter.
lika bra att gå och hänga sig.
Får du inte ta dina värktabletter heller? 
nej… jag blir knasig…
Ja jösses, hur ska vi klara av detta du och jag. Jag har inte tagit några piller sen igår och börjar bli ruggigt nervig och orolig (hyper?) Att klara sig utan i flera veckor låter nästan omöjligt 
jag får helt enkelt proppa i mig Propavan, som inte syns på urinprov, och sova ett par veckor…. fast det är ju svårt när man har man och barn och allt….
ja, vi får väl se….
#7 härom natten tog jag xanor, atarax, allergipiller och propavan men kunde inte sova ändå. Snacka om hyper eller nåt 

Men ni fixar detta
Jag tror på er! jag tänker på er! jag försöker att stödja o peppa er om jag kan….
men ni fixar detta… det vet jag. För ni är fantastiska människor 
kramis
#9 Hur mycket var det du ville låna sa du? 

Jag är så stirrig (hyper?) idag så det är inte klokt men det beror nog på att jag inte tagit en enda ångest tablett i dag.
Gick nyss en runda med hundarna i jätterask takt under 45-60 min. Jösses vad det kändes i kroppen. Tänkte att nu ska kärringfläsket bort, he he

#10 tja…det räcker med dej
du kan få komma o vika min tvätt…så blir du av med lite energi… tyvärr kanske det är smått ångest skapande då det är så himla mycket, men det bjuder jag på 
Vika tvätt! Bläää
Har ju själv en JÄTTEHÖG att ta rätt på. Har du inget roligare jobb att ge mig 

#13 Ha ha ha, ok, jag ska fundera på om jag vill dammsuga och torka golven hos dig medans jag far omkring som en galning här hemma
fast jag ligger bara och funderar på hur man tar sitt liv på ett skonsamt sätt… seriöst…
#15 Fy, börja genast tänka på något annat! Tänk t.ex på hur bra du kommer att må när utredningen är klar och du fått rätt medicin. Någon eller några veckor utan ångestpiller och värkpiller är ingenting egentligen när det ändå går åt rätt håll.
Brukade tänka så när jag slutade röka, att jag var ju rökfri i 13-14 år innan och det gick ju bra. Då måste jag ju oxå klara av att sluta. Jag har varit rökfri i ca 9 år nu.
Vi fixar detta ska du se, även om det kan kännas asjobbigt ett litet tag.
Kram

#15 sluta!!!! precis som aspie skriver… det är bara några veckor. och vad du kommer att må bättre sen. när du får rätt diagnos och rätt behandling. Tänk att några veckor av ditt liv kan det vara värt att må piss då du efteråt kommer få år av glädje
Du är viktig glöm inte det
kram

har nu legat och tjutit och gråtit och bombarderat min psykolog med obesvarade sms, hoppas verkligen att det inte är hennes privata nummer jag fått, för då har jag nog sabbat hela hennes helg..
men jag lever i allafall än… tack för att ni finns

#18 Just det, det är gott att du finns, du är go och behövs här hos oss ju, glöm inte det
KRAM
åh vad ni är söta… Tack.. ni är underbara också
Jag är inte alls söt. Jag är ful och gammal och fet 
Undrar om jag måste sluta med Lamotrigin när jag börjar min utredning. Är på upptrappning nu så det kanske blir dumt. Tar även Atarax vid behov, än så länge. Får ringa och fråga sen när jag fått kallelsen.
Ja du får ringa och fråga när kallelsen kommer. Lamoutogin, är det inte medz för bipolära eller? Har en miistank på att det inte heller får ätas vid en utredning.
Men jag tycker det är konstigt att du fått göra nästan hela utredningen första och sen nu en till när du slutat med dina piller. Så sa de inte alls på min np-enhet.
Konstigt hur oilka de utreder människor för samma sak 

men…bara en flummig tanke.
När man fått en diagnos och behandlas för den…. så kommer ibland andra symtom fram
tex som för trippel mamma….
min son har bipolär och nu när han är stabil i medicineringen och 7kdomen så märks det helt plötsligt att det finns nåt mer… om de ska utreda "nåt mer" så är det väl bra att medicinera bippon? annars så döljer ju den det som "är mer"….eller?
Ja, det låter ju förnuftigt som du skriver Linhof. Men om vi bortser från bipomedzens nu så är det ju ändå ett helt annat sätt trippel blev utredd på än vad jag blir för samma sak. Hänger du med?
Trippel är i stort sett klar med sin utredning och ska sluta med sin ångestmedz och smärtmedz nu och göra ett sista test.
Men mitt np-team vill att jag slutar med alla sån medz flera veckor innan utredningen ens börjat.
Det är detta jag tycker är konstigt. Hmmm rörigt eller?

jupp fattar… orättvist!
Nä ni missuppfattade mig. :P
Det var min psykiatriker som jag går hos här på Åland som upptäckte min bipolär och började med medicin men min övriga "problem" har jag ju fortfarande kvar. Det kommer jag utredas av en annan i Uppsala. Vet inte varför det utreds här på ÅLand så jag har ju inte ens börjat min utredning. Det har varit ett konstanterande samtal som jag haft. Typ. Skall även få börja någon behandling/samtal mot mörkerfobi (ej inomhus) och källarfobi.
Jag har oxå källarfobi och vindsfobi
Det är skitjobbigt för vi har tvättstugan i källaren och jag går inte ner när gubben är på jobb vilket han är varannan vecka. Men då tvättar han tomt innan han åker på nästa pass. Jag vistas inte utomhus när det blivit mörkt. men ibland måste jag det då jag jobbar sent och vintertid är det ju kolsvart redan kl 15. typ. Men jag parkera alltid i närheten av ingången.
Idag mår jag lite bättre.
Jag fick mens också, så jag hade kanske förstorat upp saken lite.. eller??
fast tungt känns det.
#31Typiskt att den där mensen ska ställa till det, med att förvärra allt som redan är jobbigt. Jag är otroligt lättpåverkad för allt runt lingonveckan
Kram på dig 
men aspie… Bor du här??? Du är ALLTID här när jag kommer.
#33 Hyper, jag fattar inte hur du menar, vaddå bor där och vaddå alltid när du kommer?