Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1735 ggr
Emaljoh4
0

Ni med ADHD

Dt finns ju de här på sajten som har ADHD…. Men oom man har "mild ADHD" eller vad det nu heter, är det fortfarande ADHD? Kallar ,man det ADHD då? eller säger man alltid "mild ADHD" när man berättar om sitt "problem"?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
0

Jag skulle nog säga ADHD bara.

[aspie]
0

Mild ADHD? Du tänker nog på ADD. Du kan läsa MASSOR om detta HÄR

Svea-
0

för mig e det svart eller vitt… antingen har man ADHD eller så har man inte det… sen är vi alla unika å då ter sig dessa oilka diagnoser som bla ADHD ut på olika sätt hos olika männikskor.. alla e vi lika men ändå fullkomligt olika och alla e vi unika…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Emaljoh4
0

#2 Jag menar typ om man inte har så jätte mycket ADHD.. För det finns väl olika grader?

HannaM
0
[aspie]
0

Det finns ADHD där man är hyper och sen de som är hypo men det innbär inte att det är mindre problem för det

Emaljoh4
0

Okej, jag fattar

[akumas7]
0

hmm jag fick graders analys på min utredning. Max var 100 jag hade typ 95 Oskyldig Men jag tror då att man kan ha olika grader, jag tror dock  att det inte är så man ska bäretta om sitt problem. Vill man ha hjälp ska man alltid överdriva. Det ska se ut som man har svårare en vad man har. Jag har dock aldrig behövt göra deta då jag har det så pass jobbigt som jag har det ändå.

Emaljoh4
0

#9 Men kan man inte få fel diagnos om man överdriver?

HannaM
1

#9 Vad var det för utredning? Eller, hur gjordes den mer tänkte jag. vad fick du göra? Den låter helt annorlunda än min nämligen så det vore spännande att höra.

linhof
0

man kan få olika "graderingar" i diagnos adhd…fast det är ord o inte siffror som används… jag har fått svår kombinerad adhd… då jag fyller samtliga kriterier på hd och 7 av 9 på ad… höga kriteriepoäng= svår lägre = mild…

sen beror det på om man har tilläggsdiagnoser… ju fler kombinationer desto tuffare är det ju!

Men har du fått diagnos ADHD så har du adhd… spelar ingen större roll om det är mycket eller lite… du har det. punkt slut. och det är ett funktionshinder….

sen som aspie säger det finns "olika" adhd…

fyller man kriterier ad men inte hd så får du diagnos add

fyller du inte kriterier på ad men på hd får du diagnos adhd

fyller du kriterierna på både ad och hd så får du diagnos kombinerad adhd…

och det är ju en variant på svårhetsgraden rent medecinskt sätt…

men att leva med vilken av dessa varianter spelar ingen roll…det är svårt oavsett… men man kan lära sej att leva med det så att istället för svårigheter så är det egenskaper Glad

men sånt kommer med tiden och det är inget man kan lära sej av nån annan med samma problem…för hur det än är… även om man har samma diagnos så har man förmodligen ganska olika problem…det som är samma är ju det som räknas som kriterier… och olikheterna är ju det som gör oss alla unika Glad

[aspie]
0

Linhof har svart klokt som en uggla som vanligtSkrattande

linhof
0

#13 åh! tack du….fast klok vet ja inte… men det är så jag fattat det…och är impad att nån fattar va jag skrivit Skrattande

HannaM
0

adh har jag aldrig hört talas om? Jag hade för mig att det hette ADHD vid enbart hyperaktivitet och kombinerad om man har båda… men jag snurrar ofta så det är möjligt att detär det jag sysslar med.

linhof
0

#15 jag har missat en bokstav Skäms det ska vara ett d där hanna…

kan nån som kan fixa det? så att det inte blir fel?

Emaljoh4
0

#16 Hahaha,:lola: hade heller inte hört talas om det förut!

HannaM
0
linhof
0

åh hanna! tack SkrattandeKyss