Ångest till tusen efter besök av mitt PO
Idag kom mitt PO hem till mig för första gången. Jag fick lite vettigt sagt, men sen bara blarrade jag på om allt och inget.
Var strirrig och nervös och osammanhängande och "POFF" så var tiden slut.
Nu sitter jag här med världens ångest och oro och skäms över mig själv. Varför kan jag inte skärpa till mig? Undrar hur mitt PO tog detta. Hon kanske inte orkar med mig längre, o.s.v
Åhhh, så arg jag blir på mig själv. Och som ett brev på posten så fick jag ju naturligtvis sprängvärk i skallen av detta.
Sen skäms jag och tänker; behöver jag hjälp? eller tar jag bara upp viktig tid för mitt PO?
Blää, känner mig totalförvirrad 
Det personliga ombudet har säkert tagit på sig uppdraget just för att hjälpa dem som behöver det. Om du tycker att du verkade stirrig, nervös och osammanhängande kanske det var precis vad hon/han behövde se för att känna att "här kan jag göra en insats och hjälpa till!".
Ta det lugnt. Du behöver inte skämmas.
Tack Niklas! Du kommer alltid med positiva vinklar att se på saken
Knepet är att se saker ur andras perspektiv. Det personliga ombudet måste känna sig behövd (som alla människor) för att trivas på jobbet. Ditt jobb är att "behöva". 
#3 Klok som en uggla är du Niklas! Det är bra att du finns här 
Mitt jobbär att "behöva". Det gillade jag extra mycket 
Ahhh Niklas är så klok och alltid så vänlig! Och jag kan bara instämma i hans ord!
Kram till er båda