Dummaste/konstigaste/taskigaste kommentar..
Vad är den dummaste/konstigaste/taskigaste kommentar du har fått (som du kommer ihåg) när du har berättat om din diagnos/funktionshinder?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Faktiskt inte fått några negativa kommentarer egentligen så det elakaste är väl nån som sagt att jag inte riktigt verkar vara "sån".
Hanna:
Ja, den har vi la alla hört nångång? ;)

#2 Mmm =) Många har nog det.

jag har inte fått nån komentar,,,ännu.. eller så har jag ej hört det,,
min dotter har blivit kallad för bla DUM I HUVET av en lärare,,,
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
"du är bara inbillningssjuk"
Den kommentaren svider ännu! Kom dessutom från en person som jag har väldigt stort förtroende för. Har också fått kommentarer som att "du verkar inte vara sån", men de är lättare att strunta i….. Sedan kan jag reta mig på två personer i min omgivning som inte tror på min diagnos. Samtidigt är de väldigt snabba med att gnälla på allt jag inte klarar av. De noterar tydligen mina svårigheter, men väljer att tro att jag gör det med flit. Ena stunden kan de säga, "du beter dig ju inte som någon som har ADHD" och i andra stunden kan de säga, "förståååår inte varför du inte kan hålla ordning bland papprena", "förståååår inte att det ska vara så svårt för dig att planera veckan", "Förstååår inte varför du är så känslig hela tiden, bara att bita ihop…" osv osv…..
#5 Jag har fått höra exakt samma! "Inbillningssjuk", "tror inte på diagnosen" eller "ADHD finns inte" ligger i topp. Och det är bara mina närmaste som har sagt det.
#5 och #6. Jisses! Det är ju kommentarer som riktigt svider. Att folk säger typ "du verkar inte vara sån" kan man ju ta för att de vill vara snälla och säga något snällt eller tycker synd om en, alternativt vågar inte riktigt säga att de inte vet vad det är.
Men att påstå att man är inbilldningsjuk, att ADHD inte finns o s v. Jisses!
Jag skulle nog försöka bli av med dem från min omgivning. Eller ha så lite med dem att göra.
Om det är en nära familjemedlem så tvinga dem att gå en kurs!!!
Usch vilka dåliga människor.
Må så vara att de inte tror på diagnosen, men de kan ju alltid försöka acceptera den i alla fall. De har nog mest dåliga kunskaper.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#7 Ja, du har rätt. Såna människor ska man försöka ha så lite som möjligt att göra med! Precis så resonerar jag med! Så nu är jag här, på detta forum i stället, det är nästan det enda ställe jag vågar prata om ADHD. Jag har ju turen och ha några "bokstavsvänner" också… jag har börjat samla på dem
….. kram

"jahaaa, e du sån..det trodde jag inte" vadå sån? va fn e inte dom då? sånna?
Roligast/konstigaste är väl "ofan, det syns inte…."
Taskiga är en del så de kommer jag inte ens i håg vilken som varit värst…
#11 "ofan, det syns inte….."
Den kommentaren är lika dum som den låter! *skrattar gott*
Stackars okunniga mäniskor! Hoppas bara kunskapen blir bättre nu när ADHD har blivit mer uppmärksammat!
Folk tror typ att man ska vara hysterisk och klättra på väggarna dygnet runt bara för att men har ADHD…
Har en arb. kamrat som behandlar mig som om jag vore mindre vetande. När det är dags o handla säger han: nä, det gör jag så slipper du, och så passar han på att berätta för mig att det inte är ngn bra miljö för ngn med ADHD, alla intryck mm… jag KAN faktiskt handla, ibland är det tom kul o komma ut o göra ngt annat…. och så tror han att jag måste ha allt strukturerat runt mig, han förbereder mig väldigt noga på vad som ska hända och när vi ska i väg på saker… Jag kan inte riktigt bli arg på honom för han menar bara väl… har försökt och berätta att jag inte gillar när han talar om för mig hur jag fungerar.. detta är nästan ännu värre än de som inte tar diagnosen på allvar- tycker jag i allafall.
"Det ser du inte ut att ha"
"Du låter inte sån"
"Men du är ju så lugn"
"Äh, du inbillar dig, så där är ju jag oxå, det är normalt"
"Du kan mer bara du anstänger dig lite"
"Är du dum eller?"
" Men, guuu så naiv du är"
"Måste du vara envis som en åsna"
"Du är ju för f*n helt rudis i huvudet"
bla bla bla…
Har alltid fått höra såna kommentarer men när jag berättat om mina misstankar så säger de så ändå. Och de fortsätter kanske efter diagnos oxå?

du oxå? det där e ju nån form av modern skit…det har väl alla? en modefluga
#15 Åhhh, så trött jag blir. Ibland önskar man att de fick prova på själva hur det är och känns. Kruxet är väl att de inte skulle palla med det trycket 
#16 haha, ja, det är för "normala"
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.