Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1306 ggr
Svea-
0

städ & tvätthelg..

nån mer som har så här roliga saker planerade under helgen?

jag håller på å laddar så jag ska orka fixa det nu i helgen…

jag e bara så grönjävligt godissugen nu så jag tror jag svimmar…

men helgen e spikad.,,tvätta..Å IDIOTSTÄDA…

jjoo..ska ha ett snack med tonåringarna här hemma..dom e förbannat duktiga på å gnälla å skälla på mig..för allt å inget..å jag springer runt å fixar å trixar allt å lite till..

nu e det ett snack som gäller om att även jag har känslor … å att dom e så stora så jag ska inte behöva göra allt som jag gör.. dvs städa,städa,städa,plocka,plocka,diska diska diska tvätta tvätta tvätta..handla osv osv..

går jag hemmifrån i två timmar står det disk från golv till tak,kkläder på golvet,blöt i badrummet saker till förbanelse..

önska mig lycka till med toånringarna å städandet,,,

å GE MIG GODIS NU!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

linhof
0

åh va du är duktig!!! Glad önskar jag kunde få tummen ur o göra det där med…. o lycka till me barna! e dom uppkäftiga så sparka de på knäna o hälsa från mej Flört

[aspie]
0

Jag har tvättat alla mina 10 fönster och satt upp gardiner. Känner mig stolt över det Glad Första gången på flera månader (ca 1 år) som jag orkat ta tag i det

Grodan77
0

hoho…kan inte du o barnen sätta upp mål..när målet är nått kan ni frossa i godis??!!!!!!!!!

Svea-
0

aspie…superbra gjort.. kommer du å tar mina fönster å gardiner nu oxå…heheheh..det behövs…

Linhof…mmohahahha…ja ibland skulle man väl vilja göra nått sånt…aarrgghhh.. men jag har ej sagt att jag lycka i helgen.. men jag ska göra mitt yttersta i alla fall..hoppas jag fixar detta…

grodan…jag förstår att jag låter som en diktator..å jag förstår vad du menar med att tillsammans sätta upp mål  å sen få belöning..min situation med mina barn är väldigt svår för mig att beskriva..men jag är allt annat en en tjatmorsa/diktator.eftersom det är som det är här hemma så gör jag en kombo av att tillsammans bestämma och ev belöning.men tyvärr är det ej så enkelt här hemma.jajajja..men jag gör ett försök i helgen i alla fall till en förbättring för dom och mig själv.för som jag skrev…jag har oxå känslor..

ibland skulle jag så gärna vilja byta med nån så dom får se hur det är å hur förbannat snäll jag är som mamma..hur jag kämpar för å får till det å hur jag fixar å trixar för å inderlätta för dom,,,i dag får jag en dum kommentar å en elak blick som tack för det+massor av äcklig disk osv osv osv.. känns som å bli spottad i ansiktet å det ska man vara glad för..

Mysan59
0

Men oj vad ni är duktiga då! Jag har bara dammat, dammsugit och tvättat golven här på ovanvåningen som vanligt.

Ingen storstädning direkt.

Jo jag tvättar lite också. Och så lyssnar jag på en massa bra musik! Då går jag igång! Glad

Det värsta är att jag blir så partysugen, jag gillar ju att dricka mig full. Tyst

[aspie]
0

Jag blev lite bättre/piggare när jag slutade med deppmedicinen. Det zombieaktigai huvudet försvann och då orkade jag helt plötsligt att göra lite mer i hemmet. Men det beror kanske på att jag känner mig hyper och måste göra nåt hela tidenObestämd

Men oftast ser det ut hemma hos mig som hos dig Stars Flört

Lycka till med din städning vilket är en pest tycker jag och säkert du oxå.

Jag hoppas att jag kan hålla hyfsad ordning här över helgen så mitt PO kan komma hem till mig på måndag istället för att sitta i ett ekande rum på vårdcentralen.

Om du bodde nära mig så hade jag gärna hjäpt dig med dina fönster. Tycker det är busenkelt sen en fönsterputsare lärde mig hur jag skulle göraFlört

linhof
0

herrejisses va ni är duktiga allihopa!!!

jag tvättade 2! fönster för en vecka sedan… det var första gången på 1 1/2 år…Skäms den store killen fick nya gardiner… han har haft julgardiner i 2 år (han ville ha dem själv) o jag tröttnade…

sen kom jag inte längre.

har en gigantisk hög med rentvätt på golvet i sovrummet. som borde vikts för typ 5 veckor sedan… har ett ännu mer gigantiskt berg av skit tvätt i badrummet… som borde tvättats för…7 veckor sen. Obestämd

Alla skåp är tomma o jag orkar bara inte!

Sa till gubben min igår…att egentligen skulle vi slänga alla kläder och köpa nytt! ett bestämt antal t-shirts, byxor, strumpor, underkläder o långärmat till alla….

Så skulle man ha minimerat berget… han höll till o med med! Förvånad

Synd att inte plånboken tillåter det bara. annars hade jag gjort det på stört…

[aspie]
0

Mina 10 fönster tog jag inte på en dag utan på två dagar med en dags uppehåll emellan.

Annars har jag det ungefär som du skulle jag troTungan ute KRAM

linhof
0

Kyss

Mysan59
0

Det är pest att tvätta fönster!!! Skrikandes

Mysan59
0

Och vi har ca 20 stycken i huset…. Självklart!

linhof
0

#11 självklart th_loveshower

Jag tvättade mina med T sprit o jag lovar! va rent det blev! o inte en rand…och det tar längre tid för att fönstret ska bli skitigt igen Glad

Puhlo
0

Jag har packat massor av flyttlådor idag. Jag är helt slut..

Svea: Eftersom jag är en elak fan när det gäller hämnd, hade jag lagt in deras smutsiga disk, tvätt och blöta handdukar. I deras rum. Helst i deras sängar.

Jag hade inte funnit mig i att de betedde sig som svin som tror att de har rumsservice bara för att de inte är myndiga. Det minsta man kan begära är att de sköljer tallrik och hänger upp kläder eller handduk alternativt lägger det i tvättkorgen!!  SPECIELLT om de vet att du mår kass!

*muttrar över otacksamma barn*

Svea-
0

# 13…

jag e så förbannat slutkörd på dom speciellt den äldsta,,hon är för jävlig…elakt för jävlig..problemet är att hon verkar ha avsakand av empati och simpel försåelse.. det e verkligen bara ME MYSELF AN I i hennes huvud..

å ska man ta en fight så ska man orka ta den hela vägen ut oxå.. å det e så görnjävligt mycket annat jag ska orka med så jag orkar verkligen inte ta den fighten oxå..

så jag gör en försök å sträcka ut handen å hoppas hon nappar å försöker..för det håller inte i längden..

men visst en vacker dag rinner det över..å då slänger jag in all skiten i deras rum å köper fan platstalltikar m.m åt mig själv…

ååå vad duktig du e som packat massa lådor..jag har lämnat mitt hem i dag å suttit i skogen med hundarna..jag oarkade je vara hemma å se allt skit dom ställt till med…

i morgon är alla måsten ännu större..

[aspie]
0

Jag har testat att slänga in smutskläder och disk m.m i min dotters rum när hon var yngre och jobbig, men det gav inget resultat alls mer än att det blev jobbigare för mig.

Idag förstår hon hur jobbigt det måste ha varit för mig och nu gör hon så gott hon kan i sitt eget hem.

Svea-
0

# 15 jag ser fram emot när hon flyttar hemmifrån å får smaka på sin egen medicin…

för min del tvivlar jag stenhårt på att denna motod funkar med henne…

tyvärr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

[aspie]
0

#16 Nej, det tror inte jag heller funkar om jag ska vara ärlig och det är jag ju Skrattande

Mysan59
0

#12 T-sprit! Det tror jag att jag har hört förut nån gång… Måste komma ihåg att prova! Glad

linhof
0

jaa mysan T-röd… torkar av med ett sånt dära papper från edet… blir jättefint (o luktar mumma en stund Flört) tror de hade upp det på rent hus… enl min vän

[aspie]
0

#18 T-sprit eller ättika, speciellt om det är kallt ute. Annars använder jag bara varmt vatten med diskmedel i och endast fönsterskrapa och torr trasa för att troka kanterna med. Fönstren blir skinande blanka utan mista ansträngningFlört

OBS! Drick inte T-spriten bara, det är jättebeskt Tungan ute

Mysan59
0

Hahaha! Nu pratade nån med mig, äntligen! Jag skrev just i en annan tråd att det kändes som om jag blivit osynlig Flört

Svea-
0

mmmm å ta tidningspapper e billigt å bra,, å det funkar tokbra å torka med,,inga ränder osv osv,,,

linhof
0

#20 du snackar av egen erfarenhet förstår ja? *fniss*

"21 men klart vi pratar me en sån som dej! våga inte tro annat Flört

#22 GP är bäst… trycksvärtan håller sej kvar på pappret bättre än andra tidningar Glad

Mysan59
0

Nej, aspie, jag ska försöka att inte klunka ur flaskan medans jag tvättar fönstren Flört

linhof: Men det kändes som om jag var osynlig ett tag, alla bara hoppade över mig och det jag skrev Tungan ute

Svea: ok tidningspapper var det. Jag har också hört att man kan tvätta med en del vatten (vet inte hur mycket) kanske 1 liter och 1 dl sköljmedel och sen ta tidningspapper.

Svea-
0

hhmmm sköljmedel…hhmmm skulle jag inte tro.. men va fan prova det kan ju bara gå åt helvete…hahahaha…

själv har jag typ 2-3 droppar diskmedel å- lite T-sprit…

å en hel drös med tidningspappaer….

jag märker ej ens om jag hoppar över dig mysan…föölått…ej meningen i alla fall…krammm

Mysan59
0

#25 "jag märker ej ens om jag hoppar över dig mysan" *ler*

Jag sa ju det, att jag har blivit lite osynlig Flört

linhof
0

måste erkänna… jag har lyckats med att diska 2 maskiner disk…jag diskar ju inte men plockat i o ur 2 maskiner i alla fall… och tvätta en maskin tvätt Skrattande

ska bara få hängt upp det oxå….

Mysan59
0

Ja men jäklar, nu kom jag på att jag har en tvätt i maskinen som ska hängas upp!

Svea-
0

ååååååååhhhhhhhhh vad du e tjejig mysan….

hoppar ju inte över dig för du e du eller så ju….

för jag e för snabb å ej hinner stanna upp i mina tankar nu då min medz gått ur kroppen…nu e jag vannsinnigt snabb i tankarna..200km i timmen minst…

jag gillar mysan…mycket mycket…pöss…

linhof…en medalj till dig…superbra gjort

linhof
0

tackar…men jag ska nog inte ha den innan jag hängt upp tvätten… moahahaha

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hihihihi,,,,,till linhof…

linhof
0

åh! så fin! th_biggrin

Mysan59
0

#29 Är jag tjejig? Jaaa, det har du nog rätt i! Skrattande

Puhlo
0

Svea och aspie: Grejen är att vara konsekvent. :) Som fd skitunge själv så fick mina föräldrar hota mig nån gång med "Hjälper du inte till med att städa, så kommer det att växa djur i dina kläder!" (det är skitäckligt om man har lite fobi, så satsa på sånt) alternativt med "Städar du inte åker grejerna i din säng. Jag tänker inte diska/städa efter dig, så du får skämmas själv om dina kompisar kommer på besök."

.. Eller så undersöker man när deras kompisar kommer på besök , och ger fan i att städa bort deras saker då.

Att hitta smutsiga kläder och disk i sängen räckte En Enda Gång för min del. Alltså inte bara ställa in det på rummet, herregud, det finns ju golv! Men äckliga saker i sängen .. *rys*

Svea-
0

jjjaaa… sån här vanlig psykologi funkar ju oftast,,,å tur e väl det..ääähh,,,jag finner tyvärr inga bra ord att förklara min dotter med..hennes sätt osv…vet bara att detta inte funkar,, men jag vet oxå att jag måste göra nått annars gör jag mig olycklig på ungen..eller mig själv om jag känner mig själv rätt .. vilket jag ibland gör..

å bup som ej tycker det behövs utredas…på henne..herrgud..jag funderar allvarligt på om hon är inte fan vet jag.. hur jag än uttrycker det blir det så fel,,speciellt i text,,men hon saknar empati..å e oerhört svår å komplicerad,,,

håll tummaran inför morgondagen samtal ang hemmet vårt,,å hur man är emot varnadra,,

huuaa..hhuujjeedda mig,,,,,

HannaM
0

Någon som vill komam hit och tvätta fönster? Inte gjort på två år….

[aspie]
0

#23 Linhof

Ja, på sätt och vis talar jag av egen erfarenhet, vi använde t-röd till att tvätta vissa saker på jobbet. Rätt som det var råkande man få ett finger i munnen och det smakade som tusan. Det var många man fick se grimaser hos de som hade tvättat något. Just av den anledningen kan jag för mitt liv inte förstå att man kan dricka skiten. Jag kan knappt få luft av att andas in skiten ju Skrikandes

#24 Mysan

Bra att du inte klunkar idig, ja du läste säkert det jag skrev till linhof här ovanför Flört

linhof
0

jag glömde tvätten igår…. men idag ska det städas!!!

jag SKA städa…om det så är det sista jag gör. Ska bara skriva klart här inne…en stund Flört

Mysan59
0

#38 Skrattande

linhof
0

nu ska det städas!!! syns sen <- jag och dammråttorna…eller rättare sagt dmmlejonen! Flört

Svea-
0

# 40

har precis vaknat,,å mina tonåringar sover så jag tänker njuta av det em stund till…

men ja i dag´väntar utmaningen..städa upp eft skithögarna å ta ett snack med dom..ajajja..min mage,,,

linhof
0

det fixar du svea Glad

jag har paus nu… tvätten är hängd, ny maskin startad, småkillarnas rum är städat..o jösses va skit det var där! en pappkasse med skräp bara….

tyvärr ser ju resten värre ut än nånsin! då mycket av grabbarnas skit spred iväg sej över övriga ytor…

man blir svettig av att städa juh!

ska jobba inatt med..blev inringd extra…goa pengar dock Glad

linhof
0

Paus igen Skrattande diskbänken skiner, har diskat en maskin disk till, hängt upp maskin 2 o laddat en ny…lyckades dessutom att sätta på den med Flört nu jädrans e det fart på dököttet här! i och försej springer jag runt o velar ganska mycket. hade ju fått så mycket mer gjort om jag inte gjorde det… men ja får ju gjort nåt och det är ju det som är meningen Skrattande

GUD VA JAG ÄR BRA IDAG!!! bara så ni vet FlörtKyss

Svea-
0

LINHOF E BÄST I DAG!!! SUPERBRA JOBBAT HÄRLIGT::::PÖSSSS!!!

jag har diskat berget mount everest eft barnen..handlat lagat mat,diskat igen torkat av arbetsytorna,vikt lite tvätt,tvättaen en maskin,en till på G nu…

dammsuga..skura--hänga tvätt.. skriva lappar till barnen ang allmäna utrymme reglerna…en snabb sväng med marsvien i dag..i morgon får dom mer tid med matte sin..

hudnpromis! SOVA…

sen har jag miljoner till jätteviktiga saker å göra men det tänker jag inte tänka på nu..för då blir det pannkaka…

Mysan59
0

Bra linhof! och Bra Svea! Vad duktiga ni har varit idag! Glad

Svea-
0

TACK MYSAN!!!KRAM!!

linhof
0

wow svea! du är ju lika bra som mej idag Skrattande vi är helt enkelt bäst!!

jag har hunnit med 1 maskin till, hängt upp den, startat en ny…dammsugat v-rummet…ställt tilbaka möblerna. Åt pizza så nu har jag ont i magen… hunnit med att umgås lite med mina goa grannar o pimplat kaffe Glad o slängt in en till disk som är klar nu…

fy…låter som jag har en gigantisk disk… men det har jag inte, bara en sån där smaaal diskmaskin. den sväljer juh inte så mycket

tack mysan Kyss

och hejja mej o svea…. *sjunger lite*

Mysan59
0

Vad har då jag gjort idag? Varit ute med hundarna några gånger, bakat en sockerkaka (fick sånt otroligt sug!) och sen suttit vid datorn…

Diskbänken ser ut som en slaganfall, som vanligt(!) men det beror på att diskmaskinen precis har diskat klart och jag inte har tagit tag i att plocka ur den och plocka undan det andra.

Fast det spelar egentligen ingen roll, för hur mycket vi än städar på diskbänken ser den lika jävlig ut snart igen. Skrikandes

Men! Hur kom jag in på det nu då? Förvånad

Kraaaam tillbaka! Glad

linhof
0

men mysan! du har ju gjort mycket du med…o det du gör framför datan kräver en hel del uppmärksamhet som ibland kan vara skitsvårt! Kyss

Svea-
0

HEJA MYSAN!!! DU JÄTTEDUKTIG!!!!!!!!!!!

men japp i dag har vart en ok-jag-har-orkat-dag!

fortsättning följer i morgon hoppas jag………….

såna här peppar-trådar e jättebra för mig som tycker jag aldrig gör nått rätt eller som sig bör..tack..å kram

sissie
0

WOW! Vad ni är duktiga tjejer! Bra jobbat!

Själv hann jag inte med så mycket igår och det syns idag. Diskbänken ser ut som en katastrof. Jag behöver dock inte bry mig om att tvätta i alla fall. Det ligger på gubben lott att fixa.Flört

Men här behövs det städas. Ska nog ta ett nappatag i skiten idag. Börjar inte jobba förrän klockan 13 idag.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Svea-
0

paus… ska dra av golvet…dammsuga och skura..badrummet…å en lapp ska upp i badrummet i dag oxå hoppas jag..till alla som ej förstår bättre..hhmm….

pasta med paprikasås å bacon till middag..

sen ska dom diska efter sig..äldsta dottern har ej fattat det ännu..så japp..in med disken i hennes rum dårå…

det kom ut igen..så vi får se hur fortsättningen blir..

Mysan59
0

Jamen just det! Igår färgade om tyget på en fåtölj, det är en stomme och sen en sittdyna eller hur man säger, den finns på IKEA.

Hur som helst, var tyget rött och passar inte in i dom färger jag ska ha sen i nya lägenheten, så då provade jag att färga den svart och det blev väldans bra!

Älskar att färga kläder och liknande, det blir ju som nytt! Glad

Men men… Sen ska ju skumgummi grejorna in i tyget igen, det blir nog inte lika kul…. Rynkar på näsan

Svea-
0

Det låter både pyssligt å kul..å trälift..pilligt..hhmm..undrar om jag skulle ha tålamod till det?………SVAR=Nej…

jag e så dålig på sånt..

härlligt härligt mysan….mmooahha

Mysan59
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Menar du att få ut själva skummet ur dynorna? Ja, jag slet ett tag, men har jag bestämt mig för att den ska bli svart då har jag det!

Men jag kommer nog bli på dåligt humör när jag inte får i dom igen, men sambon får väl hjälpa till.

Så här ser den ut, hämtade bilden från IKEA, så den är inte riktigt likadan, min var mycket mörkade röd, men stommen är väl densamma.

Funderar på om jag ska måla stommen sen också, svart eller vit…

Svea-
0

PUST…vilket pilligt jobb..det e bra jobbat..jag hade gjort ved av skiten!!hahahah..krammm

Mysan59
0

Fast dynan ligger löst i stommen, det är bara att öppna blixtlåsen och plocka ut skum-gummin, så det är inte så pillrigt, för då hade jag inte pallat heller.

Svea-
0

Men Mysan…………………………………..ååååååååhhhhhhhhhhhhhhhh du e ju jätteduktig…………..så e det bara blixtlås eller ej…………..krammmmmmmmmmmmmmmm

Puhlo
0

Alltså, usch vad duktiga ni är… Jag får mindervärdeskomplex!

Mysan59
0

Nej men sluta, sånt här gör jag kanske en gång per 5:e år… Glad