Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2450 ggr
Emaljoh4
0

ADD och mediciner?

Kan man få mediciner om man har ADD? Vad för medicin isåfall..

Tacksam för svar.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DodeN
0

DEt är samma mediciner som för ADHD, dvs. Concerta och Ritalin är vanligast. Jag har ADD och har testat dessa 2 preparat, blev lugnare och fick bättre fokus men även massa biverkningar så jag slutade.

Emaljoh4
0

#1 Okej, tack för svaret! :)

leijasmatte
0

Hej. Sonen har ADD och har provat Concerta. Det fungerade tyvärr inte. har även provat med Q10 tror jaf det hette. Det verkade hjälpa bättre men han vägrar ta tabletter och medicin så det rann ut i sanden.

leijasmatte
0

Jag menade Eye Q och inte Q10.Skäms

maluca
0

Eye Q är väl fiskleverolja, ej medicin?

Men fiskleverolja hjälper lite, det finns en liten risk dock att man vänjer kroppen och att den får mindre effekt med tiden. Bara mina egna erfarenheter av fiskleverolja!

Finns ju i flytande form också om han inte gillar tabletter… :)

Emaljoh4
0

jag har börjat äta Omega3 tabletter för att se om det gör någon effekt med koncentrationen… Jag har ingen skola, så det är svårt att veta.. Men det mmärker man när skolan börjar igen…

Vad har ni för erfarenhet av Omega3 tabletter? (eller Omega3 i flytande form)

Morsan1
0

Puttar upp den här tråden som jag tycker är intressant och gärna skulle vilja se fler svar i.

Å

[YlvaP]
0

Min psykiatriker nämnde medicin sen när jag fått min utredning men hon är alltid lite myskig när hon pratar. Men sen när jag då varit på utredning så skulle jag få medicin på adhd:n