Flegmatisk och ADHD?
Min mamma sa ibland till mig: -"Måste du vara så flegmatisk!"
Inte visste jag vad det betydde förräns i dag
Hon sa alltid en massa svåra ord som jag aldrig förstod.
Kan någon med ADHD vara flegmatisk? Det låter ju verkligen helt fel i så fall 
(Flegmatisk= lugn och sävlig till sinnelaget)
Ja, det är samma här, fullständigt kaos på insidan. Väntar ju oxå på utredning och uppfyllde kriterierna enligt np.
Känns hopplöst med denna väntan 
Kan man uttala sig om någon annans sinnelag? Måste det inte upplevas "inifrån"?
Min dotter är så där lugn och sävlig, men inombords är hon hyperaktiv… Så hon är diagnoserad med ADHD.
Hon rycker hårstrån från huvudet och så, mycket irriterande för mig 
Jag säger alltid till henne att sluta rycka i håret. En period för några år sen när hon var väldigt stressad fick hon en kal fläck i huvudet av allt ryckande…
Niklas, min mamma kunde det. Och som jag skrv så sa hon en massa ord jag inte förstod betydelsen av. Idag vet jag att de flesta orden var av negativ betydelse.
Mysan, ja så där gjorde jag oxå. Som din dotter alltså, samt att jag bet sönder armarna så blodet rann. (bl.a)

Tråkigt egentligen att flegmatisk uppfattas som något negativt…. det finns en jätte bra bok som heter Personaly Plus med Florence Littauer. Hon delar upp oss i 4 olika huvudpersonligheter därav flegmatiker är en… en flegmatiker är uppmuntrande, omtänksam, hänsynsfull, tålmodig, frikostig MEN kan uppfattas som inställsam, blyg, försiktig, passiv, rädd, uppgiven om de träffar någon med helt motsatt personlighet…
en flegmatiker skulle jag vilja säga är de som behövs mest här i världen som länkar oss andra tillsammans som dundrar …
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har bitit på naglarna sen jag var i 2-3 årsåldern…
#6 Men Marianne, så väl den beskrivningen av en flegmatisk person stämmer in på mig, blev nästan chockad 
I så fall undrar jag oxå varför det skulle vara av negativ betydelse 
Den boken du läste detta i, finns den på svenska? Iså fall, kan du länka eller ge mer info om boken? Skulle vara intressant att få läsa den tänkte jag.

är alldeles för trött nu för att googla runt på flegmatisk…ska försöka kika på det i morgon o se vart den underbara flegmatikern tagit vägen….
*kikar försiktigt runt* jag tror att det är någon av de andra personligheterna som gett flegmatikern den negativa klangen….för att det gäller att få förståelse att vi inte är lika allihopa utan fungerar lite annorlunda… och vi behövs allihop…
själv är jag en melankoliker som är den där som vill ha ordning o reda på saker, sorterar kryddburkar i bokstavsordning, gör listor, funderar…
boken finns tyvärr bara på engelska än vad jag vet…googlade på det men utan bra resultat…
…jag är inte den bästa på engelska men jag tycker den är rätt lättförståelig ändå….o väl värd att läsas… först för att fatta hur man själv fungerar… o sen jobba sej till familjen o vänner o bekanta….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Hmmm, melankolisk sa mamma oxå ofta att jag var
vad är jag då egentligen?

#10 du är juh du!
o du är vuxen nu juh! hur din mamma påstår att du va när du va liten ska du inte fundera på nu… du har ju vuxit och blivit stor…och fått massor av erfarenhet sen dess… både bra och dåliga 
för mej är du en funderare, varm och sympatisk, rolig humor och intelligent. Du har stunder när du inte mår så bra men vem fasiken har inte det? och sen tycker inte jag det är nåt fel på en bara för att man är lugn och stilla. Man kanske trivs bäst med sej själv?
fundera inte på va din mamma sa… det är många människor som svänger runt med "fina" ord och inte alltid vet va de betyder utan oftast tror att de vet…
Puss o kram på hela flegmatiska ADHD morsan aspie 
#11 ha ha ha du är ju för tok-go 
Du har rätt, det är bara att glömma vad morsan sa om mig. Lyssanr hellre på din underbara version av mig
Jag har också kaos i hjärnan hela tiden, And it sucks!