Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: tips-goda-råd
Läst 1287 ggr
Svea-
0

bra länk ..får hjälp,vuxen/barn.

http://www.socialamissionen.se/

bla står det så här:Sociala Missionen
Antikränkningsprojekt

Enodo finns för dig med ett barn som blir kränkt eller mobbat. Hos oss kan du få råd om vad du som förälder kan göra och stöd när det känns hopplöst.

Enodo arbetar med enskilda barns situation för att stoppa pågående kränkningar. Med utgångspunkt från skollagstiftningen hjälper vi er familj i kontakterna med skolan.

Enodos mål är att snabbt skapa en trygg miljö för ditt barn. Vår personal är socionomer och har stor kunskap kring kränkningar och hur man kan stoppa dem.

All vår verksamhet är gratis och vi arbetar utifrån er familjs uppdrag.

och så här:

Sociala Missionen
Stöd vid myndighetskontakter

Stöd till Dig som av olika skäl har problem med Dina myndighetskontakter

Det kan handla om att Du inte vet vart Du skall vända Dig och vad Du kan få hjälp med.

Det kan också handla om att Du inte blivit respektfullt bemött, lyssnad till eller missförstådd.

Välkommen!

Vi erbjuder:

- att vara en samtalspartner
- att medla, förklara eller följa med till myndigheter
- att förmedla kontakter till andra frivilligorganisationer eller myndigheter

Om Du har ett konkret juridiskt problem som rör socialtjänst, försäkringskassa, arbetsförmedling, skola, hälso- och sjukvård se Socialjuridisk rådgivning.

Rådgivningens plattform

Vår uppdragsgivare är den enskilda människan/familjen. Vår målsättning är att arbeta för att människor ska få ett ökat inflytande och makt över sitt eget liv.

Inom Sociala Missionen strävar vi efter att arbeta utifrån ett antirasistiskt perspektiv, könsperspektiv och med en inriktning på mänskliga rättigheter och demokrati.

Vi arbetar under tystnadsplikt. Vi som arbetar är socionomer med lång yrkeserfarenhet.

Rådgivningen är kostnadsfri.

har precis hittat denna sajt själv så jag vet inget mer än så här..ska läsa vidare..men jag delar gärna med mig om jag hittar nått bra..krammm

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Porklash
0

Ja sånt behövs ju. Ska också kolla på det där lite…

pEr

[aspie]
0

Det låter ju bra. Finns det i alla kommuner tro? Det hade min dotter och jag haft glädje av en gång i tiden

Svea-
0

jag vet ej ang kommunerna..hittade den här länkeni går..å nu ar jag bara skummat igenom den…nu väntar nästa fas…att läsa som sig bör… sen nästa fas ev kontakt…pust…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.