kan man bli sånn av concerta?
har ätit Concerta i omgångar förra året men nu så åt jag 18 mg en vecka bara, sen blev jag totalt utmattad. jag blev så trött så jag bara sov och sov. slutade för 3 dagar sen men jag är lika trött än. bara sover. läste att man kan blir som utbränd av dom men redan efter 1 vecka, kan det vara möjligt? och likaså när jag slutat med dom för 3 dagar sen och känner likadant?
nån som vart med om detta? Annars tycker jag dom funkar kanon, vill inte att detta ska gå i kras oxå. Stratteran funkade inte alls. fick världens magsmärtor o låg på sjukhus.
Vet inget om detta ännu tyvärr eftersom jag inte är utredd ännu. Hoppas någon annan kan ge dig svar 

Vägrar äta medicin så jah vet tyvärr inte heller. Så jag får falla in i aspies kör och hoppas på att någon annan kan ge ett bra svar.

jag gick igenom en hel del biverkningar inna concertan "satte" sig.. jag stod ut för det uppvägde allt annat så att säga.. kolla biverkningarna i förpackningen ..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
jo jag har kollat biverkningarna.
Stars: vad hade du för biverkningar i början? och hur länge?

jag skriver ner dom biverkingarna jag på rak arm kommer i håg här å nu..men sen har jag skrivit ner andra biverklingar som dök upp vid tex höjning av conerta å hur länge dom satt i..återkommer med det sen,,,kan vara bra med en påminnelse där bara :)
huvudvärk,en jobbig rethosta av värsta sort!,jobbigt illamående.Det här var som värst vid insättningen och höjning.Men var över på cirka 3 månader i alla fall.
i dag kan jag få huvudvärk då och då,och jag känner om det är conerta-huvudvärk eller annan huvudvärk.Illamåendet är kvar men det har minskat rejält,och går över fort eft jag tagit mina Concerta.
sexlusten..vet ej riktigt här om det kan vara concertan eller att jag oxå är deprimerad i botten,men i dag har jag i princip ingen sexlust alls.
sen hade jag andra biverkingar vi höjningarn som jag återkommer till…
i dag kan jag ej tänka mig ett liv utan concertan..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
JAg vet inte om det är det är av ADHD´n jag är deppig eller om det är för jag INTE tagit concertan. mina tankar flyger runt och jag analyserar allt hela dagarna. JAg går upp, blir sittandes mållös,blir irriterad och tjurig sen när jag väl kommer kommer iväg så är det bra men jag är ändå irriterad, sen när jag kommer hem så blir jag helt apatisk och gå o lägger mig och sover 4 timmar. sen är jag helt omtumlad när jag går upp framåt kvällen och sen kommer alla tankarna igen och jag börjar om samma mönster
Så trist.
varför kan det vara så här?
jag tror att du helt enkelt är så utmattad i huvudet, så när du tar consertan så blir det för en gångs skull lite lugnare i huve´t, och då kanske du har massor att sova igen helt enkelt…
Vore jag dig så skulle jag ge concertan en chans. Sov ett tag då om du måste, för du kan ju inte gå och ha det såhär hela livet. För då lär du bli utbränd.
Vi bokstavsmännsikor gör ju allting intensivare, snabbare och är liksom PÅ för jämnan och det är slitsamt.