frågeformuläret
Hej
Har varit hos skolläkaren nu (eller inte NU, men i måndags).. fick ett frågeformulär som jag skulle fylla i.. mellan 0-3… och ni vet ju ungefär vad varje siffra står för.. Räknade ihop hur många av varje siffra jag fick..
Det blev såhär
3 = 42
2 = 24
1 = 10
0 = 8
.-… det var 84 frågor…
Vet inte om nån är intresserad.. Men ändå..
Ha en bra dag allihopa! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vad var det för formulär du fyllde i då?
Vad menar du?
Ja, vad var det för frågor formuläret handlade om? Vilka slags frågor var det? Fattar inte riktigt hur du menar
hmmm.. tyckte att jag skrev att det var "ADHD frågor"… men det kom kanske inte med ändå.. Men det sägs ju att det är tanken som räknas 
Minns inte riktigt hur frågorna var..
det kan heta "självskattningfrågor" eller nåt sånt skit..

#5 Var det det där med 18 frågor och så var det en grå skala ute i högerkanten?
#6 Nej…… Det såg ut typ såhär
dina föräldrar tkr att det tar lång tid för dig att göra dig i ordning på morgonen ___
och där det är "___" ska man fylla i en siffra som passar bäst.. Mellan 0-3,,, och sammanlagt är det 84 frågor/påståenden

Okej
, då är det inte samma. Jag kom på nu att den jag tänkte på är ett självskattningstest för vuxna.
Hahah, och jag är inte vuxen än.. haha 

Inte långt kvar ju
beror på om man ser till det mentala eller fysiska 

Det där med ålder är en knasig siffra
tycker jag. Själv ser jag kanske 10 år yngre ut än vad jag egentligen är, beter mig emellanåt som om jag antingen är 15 eller likväl 60, och har ont och är stel som en 80-åring, och själen ja den känns som typ 200 år eller nåt.
#12 Froddel, jag har oxå en massa olika åldrar, så som du beskrev i ditt inlägg 

Ja, visst är det konstigt Aspie, vad är det egentligen man firar när man tex fyller år? Att man faktiskt ÄR 1 år äldre eller att man KÄNNER sig typ 20 år äldre i själen, för det senare är ju inte så mycket att hurra för tycker jag. Kanske är därför jag ogillar födelsedagar också
Ja, det är konstigt, men att man känner sig äldre i själen kan nog bero på alla "smällar" man fåt genom livet. Eller vad tror du?
Jag är som du, orkar inte bry mig om födelsedagar. Det tog en massa krafter från mig när de hemma absolut ville fira min 50årsdag. Tror jag nästan som i två dar efter det.

Ja Aspie, det är nog så. Visst blir man "vis" av motgångar men nån måtta får det ju va! Jag vill inte vara vis mer nu, jag vill må bra! (…oj, det rimmade visst, det var inte tanken
)……..kan väl använda den i nån slogan eller nåt i nån tävling längre fram, skämt å sido…
#16 Japp håller med dig, nu är vi visa av motgångar så det räcker och blir över 
Hmm.. ja, det är konstigt med åldrar! 

Men du Malin, det där formuläret som du gjorde, kommer det att kunna påskynda en utredning nu då eller var det för att skolan lättare ska förstå/se dina svårigheter?
#19… hmm.. jag vet inte.. Men eftersom det var första gången jag träffade skolläkaren, så får ju även hon lite bättre koll… på vad som är problemet allltså… men jag hoppas att det blir en utredning av det hela.

Jag håller tummarna för dig iallafall, att det leder till något bra
.
#21 Hoppas jag också! Men hon vrkar engagerad iaf och kmr inte med kommentarer som "alla känner sådär".. "alla är sådär" m.m…
Vi skickade in pappret igår och mamma och pappa har redan fått en ny tid. Men då ska de gå ensamma, så jag får inte följa med… undrar varför… hmm.. 

Förhoppningsvis så är det en läkare som har koll på just ADHD och sån problematik, tyvärr kan inte alla läkare det.
Att dina föräldrar går utan dig kanske har att göra med att de ska kunna uttrycka sig "friare"/lättare då du inte är med. Alltså, det är lätt att hålla inne med vissa saker eller att man förmildrar omständigheterna lite för att inte göra den andre ledsen. Hänger du med på vad jag menar?
#23 ; ja, ja fattar vad du menar… det är så jag tänkte också.. Det är ju lätt.. för man vill ju inte såra någon, och helst inte nån i ens närhet, som vänner, familj m.m
jag tror att hon kan det här om ADHD.. Tror hon sa något om det,

Näe, det vill man ju inte. Det var så när jag gick på BUP också när jag var yngre, mina föräldrar tyckte att det var så svårt att uttrycka sig när jag var med. Och när jag inte var det så kunde de säga rakt ut att de tyckte att jag var så aggressiv fast ändå inåtvänd och socialt ointresserad och det vågade de inte säga annars. Jag har läst journalerna nu när jag är äldre så det är därför jag vet.
#25 Aha.. ja.. D ekan ju märka saker som man inte tänker på

#22 när man gör en utredning på barn så brukar föräldern få ett sådant formulär som du fick. Och eftersom du är stor nog så fick du ett sådant med… sedan träffar föräldrarna dr själv för att berätta om hur de upplever det. hur du var som liten och hur du är nu. de går eventuellt igenom frågorna med.
Sedan får du träffa doktorn med dina föräldrar. efter det så görs olika tester som bedömer din språkliga och icke språkliga förmåga… de kollar även uppmärksamhet och hur lätt du blir avledd…
efter detta får ni tillsammans träffa dr och ev få en diagnos… sen kan det bli tal om en EVK (elevvårdskonferans) på din skola…
Men vad jag förstår så är ni på steg 1 nu. dvs att skolläkaren samtalar med dej, dina föräldrar så att h*n har underlag att skicka en remiss till NP-teamet
så grattis vännen…det ser ut som din resa har börjat
ha lite tålamod dock för det kan ta tid…
kramar i massor från mej
(På mina barns skola så kan även barnkuratorn ihop med specialpedagogen se till att det blir tal om utredning…inte bara doktorn
)
#27…. Hmm.. Låter spännande… MEN jobbigt… hur lång tid tar det liksoM? Skulle varit trevligt om jag kmr nånvart innan sommarlovet.

#28 du hinner ju inte få nån diagnos innan sommarlovet… men du har nog påbörjat din utredning…så till hösten ska det nog vara klart 
Och misströsta inte hjärtat… det går fortare än du tror 
#29 Haha, tänkte inte att jag har fått en diagnos INNAN sommarlovet..
Men jag tyckte det skulle varit bra om skolläkaren kunde skicka en remiss till BUP.

men det gör han nog innan sommaren… skoldoktorn brukar ju vara snabb…i alla fall vår 
#31 vvåran också.. Fast vi har en tjej xD 

gott