Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2484 ggr
Svea-
1

gå på toan då!!!

mmm…nån mer som har problem med att gå på toan när man ska?alltså..har inte tid,,,e för upptagen med det man gör osv?Jag är nödig LÄNGE innan jag går…Så dumt..å "glöömer" bort å gå på toan..

hahahah….jajja----nån mer?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

phernilla
0

Svea:
Jag gör precis likadant! ;) *ler*
Va skönt att höra att nån mer än jag gör det… :)

[aspie]
0

Ha ha, trodde jag var ensam om dettaTungan ute

[YlvaP]
0

Ja faktiskt men ibland får jag dålig mage av att jag varit förstoppad en längre tid så då blir det akut toabesök

HannaM
0

Tja jo.. jag är inte bst i världen på att gå när jag borde=p jag känner av det men kan förtränga länge, tror det är en rest från skolan där jag i det längsta drog mig för snusktoaletterna.

Lostlie
0

OJ! Trodde också bara det var jag, jag har inte heller tid!…hahaha.. där ser man!

Helona
0

Här en till!!Tror det är ett kvinnligt problem. Vi tar oss inte tid.

Åsa

Svea-
0

HAHAHAHHAAH…hihihih,,här trodde jag att jag å max en till skulle ha detta gemensamt…hahahaha….så roligt…

fick i uppgift att sätta ett streck på ett block som låg på toan varje gång jag hade vart där…för jag glömmer bort å kissa…för att kolla hur många ggr jag var på toan,,,

från kl 09.00 på morgonen till kl 03.00 brukar jag vara i gång…på dom timmarna blev det oftast 2-3 ggr…

inte bra inte bra..försöker å gå mera nu i alla fall…

går till 95% aldrig på toa på resturanger eller så…heller..hhuuaa…vill inte..om jag inte absolut måste..

Mysan59
0

OH JA! Om det inte är akut, så drar jag ut på det…

Jag har ju IBS också, så jag sitter ju rätt ofta och läääänge på toan, men ibland håller jag mig länge, "ska bara" som Alfons Åberg sa…

linhof
0

hehe va roligt att veta att man inte e ensam! när jag var som trasigast hände det till o med att jag kissade på mej…för att jag "glömt" att gå på toa…sååå pinsamt Skäms

Emaljoh4
0

haha, jag är inte heller superbra på att gå på toa.. På en dag går jag på toa 1-2 gånger.. En gång på morgonen och en gång innan jag går och lägger mig.. Sen dricker jag väldigt lite också.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Mysan59
0

#9 Hehehe…

linhof
0

jättekul! Gråter ööööh! okej dårå! lite kul e det väl FlörtTungan ute

Porklash
0

Ja det där är en kvinnlig grej…

pEr

linhof
0

#13 vadå? att kissa på sej? eller inte ha tid att kissa? eller att det är kul när andra kissar på sej?

för det här fenomenet är inte typiskt kvinnligt…vet "män" som har samma problem (fast de kissar nog inte på sej) Flört

Grodan77
0

Min snubbe är sån, går ej po toa före det nästan är för sent, …men har inte lyckats diagnostisera honom ännu…men han är skum, städmanisk, osocial, känslokall,kan bli farligt arg.mm.mm….lite åt asbergers men vet inte ändå..

Svea-
0

e jag kvinnlig? det var en nyhet…hahahah…tur man tillhör sitt kön någonstans dårå…hahahahah…annars e jag ju untanför mitt eget kön…ja ääähh…

[Tassy]
0

haha, måste man komma ihåg att göra sånt också? Tungan ute

Nej men skämt och sido, här är en till som håller sig så länge det bara går typ, har väl viktigare saker att göra än att sitta på toa och häcka Flört som tillexempel kuta runt planlöst och pillra på saker som inte står exakt rätt, babbla skit som ingen orkar lyssna på och inte få något vettigt gjort (har en dålig dag idag) Skrattande

Mysan59
0

#17 Hahaha!

skorpion-petra
0

Hhahaaa……japp, både jag och min son är sånna. han hoppar som en galning och sen springer han in i sista minuten så pisset flyger runt toanTyst

själv väntar jag i timmar ibland med att gå på toan. jag sätter upp nya mål hela tiden så dt blir liksom inte av.

Mysan59
0

#19 Hehehe, det måste ju vara nåt fel i huvudet på oss, eller? Oskyldig Skrattande

Hyperaktiv
0

Gud vad rubbat.. Jag är också sån, fast jag försöker överbrygga det nu genom att alltid gå på toa innan jag går ut och efter maten och när jag kommer hem från promenad och innan och efter lite alltmöjligt.

fast det funkar ju inte alltid då eftersom jag då "glömmer" att jag hade bestämt att jag skulle göra så.. hi hi

Svea-
0

jjjaa.. det e verkligen knäppt..för vem fan vill pissa på sig .. eller att det känns som det å om man ej skulle få tag på en toa när det e på väg å rinna över så??

den dagen kommer å då kanske jag lär mig?---

linhof
0

Fäääärdiiiig!!! Nu har jag vart på toa Flört

Svea-
0

ååååååååååhhhhhh duktiga linhof……….jättebra gjort!!

ska bara komma i håg å gå själv oxå…ahhahaahaha

krammmmmm

Porklash
0

Att inte gå när man behöver. Nästan alla kvinnor jag känner är sådana. Har aldrig hört talas om någon man. Först nu då.

Hm vad kan det bero på?

Eller menar ni när man redan gör något så man är så inne i det så att man "glömmer" bort sig. För det är inte samma sak tycker jag. Jag menar när man vet att man behöver men väljer att göra annat.

Lite: Jag har ett behov men det får vänta.

pEr

linhof
0

#25 man går inte när man behöver för man är fullt upptagen med annat…..

Kan ju berätta hur en ganska vanlig ledig dag är för mej:

står i hallen, ska gå på toa. Barnen slåss och jag får avbryta (toa är borta ur tankeverksamheten) blir röksugen o ska gå ut på balkongen, tänder en cigg, tösen vrålar på toa att hon e färdigo jag lä'gger ciggen vid askfatet. Torkar tösen o har helt glömt ciggen och att jag är kissnödig. När jag torkat henne så ser jag att jag har tvätt i maskinen. Plockar ut den o ska gå in i pojkarnas rum o hänga upp den. Barnen slåss så ja ställer tvättkorgen på golvet, delar på barnen o funderar på vad jag höll på med.

kommer inte ihåg så ja tänker att jag skall röka istället då… oooops! där låg min cigg! jaja, tänder en ny, tar 2 bloss o får gå in o sära på barnen igen! Har fortfarande inte gått på toa och känslan av kissnödighet är helt borta!

Blir kaffesugen o ska sätta på kaffe. spolar i kranen o blir kissnödig som F-N! på väg in till toa…snubblar på tvättkorgen…o går för att hänga den…. ser att ciggen brinner på balkongen, går o rökar upp den. Har ställt tvättkorgen på golvet i vardagsrummet, hällt upp vatten i kaffebryggaren men inget mer, glömt toan o nu bråkar barna igen!!

Ska sära på barnen, snubblar över den blöta tvätten jag inte hängt upp, ser att kaffet inte är halvgjort ens…springer o särar på barnen.

Plockar undan på golvet… kommer på kaffet så jag häller upp bönor sätter på bryggaren….är helt slut o har fortfarande inte kissat! går ut i vardagsrummet, snubblar på tvätten jag fasiken inte orkar hänga upp, sätter mej i soffan o inser att nu MÅSTE jag gå på toa!

Går över tvättkorgen, särar på barn som jagar varandra, går förbi köket, känner lukten av kaffet. Häller upp en kopp kaffe, är på väg ut till balkongen, kommer på att NU MÅSTE JAG KISSA! Går till toa o ser att tvättmaskinsluckan är uppen o ja laddar en ny maskin…kommer på att tvätten inte e hängd. Ser min kaffekopp som står där o blir kall…särar på barnen för hundrade gången, går till balkongen för jag glömt bort vad jag skulle göra…

minns till slut… TOA!!!! o förhoppningsvis….så hinner jag dit innan det kommer i byxorna för blåsan är full….signalerna jag haft hela dagen om att jag behöver kissa har försvunnit för längesedan… för blåsan är FÖR full…o har jag otur så kommer inte kisset ut för jag har "kramp" i urinröret på grund av överfull blåsa…

Sådär kan mina dagar vara… får inget gjort alls…det ser stökigare ut än innan jag började… ett antal bortglömda kaffekoppar här o där…o om jag har flax så har jag lyckats gå på toa 1 gång….

Det är ju det där med filter i hjärnan…jag har inget o blir störd av minsta lilla…..Obestämd och det är nog anledningen till att man har problem med kisseriet… inte om man är man eller kvinna Flört

phernilla
0

Linhof:
Hahahaha!!! Såååååå jag… :)

linhof
0

phernilla: ja tror nog det är sååå de flesta me NPF är faktiskt…. eller så kollapsar vi i soffan o lixom slår rot där…fast vi kämpar för att inte odla mossa… Flört

Mysan59
0

linhof: Tack för dagens skratt! Skrattande

Åh vad jag känner igen det där, fast nu när inga barn bor hemma längre, så är det lite mindre rörigt.

Eller….. rörigt är det, men jag kommer in på toa när jag behöver, om jag orkar gå dit, fast eftersom jag har nån slags inkontinens så blir det att springa in med benen i kors rätt som det är.

[akumas7]
0

haha ja det finns ju så mycket mer intressanta saker att göra en att gå på toa. Går aldrig på toa fören jag är super nödig :P

linhof
0

#29 mysan Skrattande trevligt att glädja någon… men jag förstår ju att det finns hopp för mej med… när barna flyttat om sisådär 15 år… Tungan ute

#30 jamenvisst finns det? Flört

Froddel
0

Min hjärna verkar inte vilja registrera min kropps behov vare sig det gäller hunger, mättnad eller toabesök. När jag var liten kissade jag ofta på mig och hade svårt att hålla mig, det höll på så ända till jag var 13-14 år. Och gå på toa o göra "stora grejer" ja det händer bara när "det" nästan "tittar ut"…då finns det liksom ingen återvändo, då MÅSTE man gå på tjottan!

[aspie]
0

Gå på tjottan, he he, det var ett nytt kul namn på toa Skrattande

Froddel
0

Nämen Aspie, har du aldrig hört detFörvånad? Tjotahejti är ju toan……..men det kanske bara är här nere vi säger så!

Helona
0

Ha,ha! Jag är oxå uppväxt med tjottan Skrattande

Åsa

Svea-
0

trisseboa,tjotta,tjottaheti,,,,,,,mmmm -- jobbigt med å gå på toan…

[aspie]
0

Tjottahejti har jag hört men aldrig tjottan. Tjottahejti brukar vara det jag brukar sägaTungan ute

linhof
0

meen! tjottahejti är ju typ: där pepparn aldrig växer Förvånad inte do…

Gå på do är nåt jag sagt i mååånga år… eller skethuset, dass, huset mm

[Tassy]
0

Hehe, så fort jag ser denna tråd bland "mina inlägg" så tänker jag "jaja, jag ska… snart" SkrattandeOskyldig

Svea-
0

# 39 HAHAHHAHA::hiahihaihaihaihaia..hhååååhh…hgahahaha hahihohemoahhhaha

[Tassy]
0

denna gången var inget undantag Oskyldig

Svea-
0

# 41 jag hajjar inte?

linhof
0

#42… ja…denna gången hon kika på tråden så kände hon att hon behövde med…. alltså inget undantag Flört

Svea-
0

aahhhaa…trort jag…hhmm…jorå.-..nu hajjar jag..

[Tassy]
0

#43 korrekt uppfattat Tungan ute