hade du nån ovana=
hade du någon ovana när du var liten?
Jag bet och rev sönder läpparna.. Vet inte varför.. Men jag var ju tvungen att ha något att göra, och då drabbades naglarna och läpparna.. Såg ju hemskt ut. Helt upprivet och förstört!
Me idAg syns det inte alls! Som tur är! Och jag har slutat med det också.. som också är tur! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag biter och river på läpparna, slutade med det en period när jag skaffade min läpppiercing och bet på den och så istället. Men det gamla "läppbitandet" kom tillbaka senare igen. Nu har ju inte jag någon bokstavsdiagnos eller så, så vet inte om det är meningen att jag borde svara…
Ja, jag bet och biter fortfarande på insidan av kinderna och läpparna och runt naglarna och nagelbandet. Hua! Vad hemskt det ser ut…
Jag bet på naglarna lääänge också, men min f.d. fick mig att sluta med det för länge sen, men ibland händer det ändå.
#1 Jag har heller ingen diagnos.. Men har börjat en utredning så smått.. Du får gärna svara ändå… spännande att läsa!

Jag gnagde på trä. Det låter helt psyksjukt men jag älskade känslan av trä mot framtänderna. Glasspinnar, mammas fina soffa, köksbordet. Allt jag kunde gnida framtänderna mot.
Sen käkade jag papper också. Kalle Ankas Pocket var .. så goda, men bara den vita kanten..
#3 Okej :)

jag bet sönder insidan av kinderna…. har fått små flärpar där o dem kan jag nagga på ibland… sen biter ja på naglarna o har gjort i hela mitt liv…
#4 *ryser*
Vad sjutton, bitar alla bokstavsmänniskor på läppar och naglarna? 
Ja du, linhof, det finns bilder på mig i 2-årsåldern när jag sitter och biter på naglarna…

hhmm..nalgarna å nagelbanden…
gör så fortfarande… i perioder…
nått annat kommer jag ej i håg…
jag levde i en glasbubbla som barn å omvärlden var jag ej medveten om…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Ja, jag tyggar eller biter fortfarande på kindens insida och underläppen. Snurrar konstant en hårslinga med fingrarna. Ligger jag i soffan och glor på tv så snurrar jag i håret och viftar på ena foten samtidigt.
Bet visst sönder armarna oxå när jag var liten, Tuggade alltid sönder pennor och suddgimmin. Nu brukar jag tugga på tandpetare istället.
Jag biter fortfarande på underläppen. Pillar sönder nagelbanden, naglarna. När jag var liten hade jag problem med talet och vissa grejer blev till en ovana för att få betänketid. Folk retade sig gruvligt på det. Sa alltid "vad hette det…" och sedan en låååååång paus efter det innan jag skulle börja tala.. eller "vad var det jag skulle säga"…. det blev till en ovana och var jättesvårt att sluta med.

Jag bet/biter på naglarna, när jag var liten även tånaglarna! Min dotter älskar stearin o trotts skäll ifrån oss vuxna hittar jag förtfarande stearinljus med Millabett i…
Jag använder fortfarande ord som jag sa fel när jag var liten, som t.ex "nesap" (senap) eller "du vinnde" (du vann) Har många såna ord jag säger än idag, he he Har många gånger fått höra samma som du #Vad var det det hette sa du?" och en massa skratt sen, men jag bara skrattade med och sa jag tyckte det var roligare att säga så.
Ha ha, jag bet oxå på tånaglarna när jag var liten
Jag älskade att bita i modellera och lite andra konstiga sega grejer när jag var liten. Älskade lukten och smaken av Björnklister som vi hade i skolan.
Inte för att jag har någon bokstavsdiagnos, men ville bara säga att jag också brukade smaka på limstiften när jag gick i lågstadiet, Lypsyl var också en hit! Mums!
oj vad stort det blev, det var inte meningen.
Ha ha ha, jag brukar oxå få till det med STORA bokstäver ibland 

Vad många det är som drar sönder sina nagelband :O Jag gör det också och det blir bara värre och värre för mig. För ett tag sedan lyckades jag även göra sönder nageln på ena tummen, och den drog jag bort också. Men jag biter inte på naglarna, det lyckades jag sluta med för några år sedan =)
Sen biter jag mig gärna i kinderna och läpparna, och det har jag gjort enda sen jag var liten. Har bild på när jag var några år gammal och man ser att jag går och biter mig i kinden.

När jag var liten så bet jag på naglarna och även tånaglarna (blä säger jag om det idag) och är än idag en inbiten nagelbitare (fingrarna). Tuggar även mycket idag också på läppar och i kinder.
Jag har alltid haft ett behov av att ha något att bita på, så idag är jag beroende av tuggummi också. Får panik om jag inte har några hemma, och snabbt tuggar jag också.
När jag var liten tyckte jag även om att äta tandkräm och lypsyl. Då fanns det också sånt där läppbalsam på burk som jag sleva in stora kluttar av i munnen. Mamma hade alltid en nivea-burk i sin handväska som jag alltid gick o nalla av. Smarrigt va?! Pennor, suddgummi och ja det mesta satt jag och knapra på.
Ja bita mig i kinderna och i insidan av läppen det gör jag också.
Min dotter äter upp sina fingrar bokstavligt talat… gnager på naglar, nagelband och på skinnet…
Själv åt jag pennor när jag var liten… blyertspennor… mums
biter på kinder, läppar, tungan, naglar, nagelband, fingrar, knogar och annat som råkar hamna i munnen, allt ifrån glasspinnar till pennor 

Jag luktar/luktade alltid på allt, när andra frågade varför förstod jag inte..jag luktar väll inte på något??? Men idag har jag förstått att jag gör det…björnklister=mums, det e nog många som tycker det..sen bet jag ofta sönder glas o jag blev sååå ledsen för jasg fick aldrig använda finglasen..både för mina läppars skull o mamma bjudningar…vet inte varför, kanske dålig munmotorik?? Just det gnisslade tänderna så mjölktänderna var inte mycket kvar när de ramlade ut.
Så här sed de ut idag efter en dags påtande i trädgården…Skäms på mig!
#19 Ja, blyertspennor mums! När jag var yngre alltså, men kunde känna smaken av det nu när jag hörde det igen…
#21 Min sambo luktade jämt på allting förut, men nu var det ett tag sen jag såg honom göra det.

Kom på en grej till, och det är att jag måste röra vid allt :P Speciellt vid nallar, vilket inte är så ekonomiskt alla gånger, är de mjuka och lena vill jag väldigt gärna ha dem:P
Jag luktar fortfarande på en massa saker he he. En del tycker jag är helknäpp och skrattar åt mitt udda sätt. Om jag t.ex gåt förbi en Tujahäck får jag lust att sticka in näsan och bara lukta. Åh, så jag älskar den doften. Eller doften av nysågat trä. Ahhhh!
Dessutom fick inte jag heller använda finglasen efter att ha bitit sönder ett jättedyrt glas där vi var gäster.
Tandgnisslar är jag fortfarande. Fick en bettskena för ett tag sedan men glömmer oftast att använda den 

min nagelband.. e så såriga å förstörda just nu… så jag har inte vuxit mycket senjag var liten alltså..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
hmm.. Jag luktar också på saker.. Jag brukar lukta på filtar.. Innan jag ska använda de.. Fast jag vet inte varför

Jag pillar på skorvar..HELA tiden *usch* har stora ärr i hårbotten och i ansiktet på grund av detta.
Kan bara inte låta bli när det blir en "ojämnhet" i huden..min terapeut trodde jag hade något som heter Trickotillomani eller nåt, men de som har det drar av sig håret och ögonbryn..
Naglarna bet jag på fram till jag var 25. Tånaglarna har jag slutat riva av - kunde dra av dem helt!
Som sagt av de ovanor jag haft så har jag "bara" pillandet kvar
och det är nog så jobbigt!