Hur är det att som vuxen få diagnosen ADHD?
Se en intervju med Annika Sundbaum-Melin och psykiatrikern Sergej Andréewitch på TV4 Play:

Har sett den och länkade den till min blogg på Aftonbladet. Tyckte dock att psykiatrikern skulle fått lite mer tid att berätta HUR det är att leva med ADHD. Det är, tror jag, mer "trovärdigt" om en expert berättar, än den som faktiskt har diagnosen. Då en person med ADHD kan ha svårt att hålla sig till ämnet, hålla fokus och verkligen få fram det den vill säga..
Tack för länken Niklas och mer behövs för att lyfta upp detta till ytan ordentligt!
/Carola
Jag förstår hur du tänker, men samtidigt kanske inte den som inte har ADHD helt förstå hur det är. Det blir andrahandsinformation.

Absolut, och sen får vi ha i åtanke att intervjun "bara" var på ca: 11minuter..svårt att få fram HUR det kan vara att leva med ADHD på den korta tiden.
Jag var på en föreläsning med Maria "har glömt efternamnet" i höstas/vintras och hon pratade konstant i 3 timmar om hur det kan vara att leva med ADHD. Och inte ens hon kände sig nöjd efter de 3 timmarna.
Vi har ju så mycket vi VILL säga, men ibland tappar vi tråden och far ut i massa oväsentligheter.