grann j-vlar!
inte för att jag vill vara en gnällkärring….
MEEN!!! allvarligt talat!
va e det för fel på folk??? har de ingen respekt alls för andra?
Tänker en del människor överhuvudtaget?!?
Har en granne…. Visst, jättekul för dem att de har ett fungerande sexliv…
MEN JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV VILKEN GUD HAN E I SÄNGEN!!! 
Ursekta mej! men jag har barn!!! som jag anser ska slippa sådant!
Sen har vi partynissarna i huset mitt emot, trappan till vänster högst upp, trappan till höger snett ovanför…uppgången längst bort till höger… o en ny grabb i min egen trapp….
huset mittemot inne på gården festas det rejält emellanåt med… men det dämpas lite runt 23 tiden…
Men de andra j-vlarna!
Ju mer klockan blir desto mer alkoholpåverkade (naturligtvis, va annars
) blir de…o mer gapar o slåss de….
Visst, fine, ha fest ibland, lite då och då är väl okej… men för faaan stäng balkongjäveln!!!! o ge fan i och stå på gården o skrika er hesa!!!
Det är inte trevligt när folk vrålar sieg heil!, f*tt*, r*vh*l, k*kj*vel mm annat oknytt till fula ord!
visst… mina barn kan de orden med… men vet att det är fult… men hur förklarar jag för en femåring att hon får inte säga så för det är fult och dumt, när det står mängder med vuxna utanför hennes fönster o vrålar detta till varandra?
Jag vill kunna höra min tv o barnen vill sova!! gärna en del av natten i alla fall….
ibland tror jag att jag skulle behöva flytta ut i skogen….så slapp jag störa mej på folk som stör….
Gnällkärringen har talat! Over and out 

Ring polisen, hyresvärden och störningsjouren. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
ALLA har rätt till att få ha det lite lugnt efter kl 23.

#1 ja veeet… men man kan ju inte hålla på så på det viset…. skit samma…just nu är det tyst i alla fall 

Alltid nåt, linhof! En annan har krog tvärsöver gatan, och de kan man liksom inte ringa bängen på…
Folk som står utanför och röker, skrattar etc. JÄTTEHÖGT…
Puh! Är glad att jag nästan bor på landet. Skulle bli ett riktigt nervvrak och inlagd på psykakuten om jag hade det så som ni.

linhof berätta för barnen att så där korkad blir man om man dricker mycket alkohol. Så lär du dem det i alla fall. Annars så är det nog det Phulo säger som gäller om det är ett återkommande problem.
Säg åt sexmänniskan att era barn har svårt att sova p.g.a. deras oväsen. Det är nog bara att de inte tänker på det… Eller be barnen säga åt henne!
Jag tänker aldrig bo i lägenhet igen om det går att undvika…
pEr
Säger detsamma. Ring snuten! Störningsjouren! Det där är inte acceptabelt!

samma sak här linhof.. å jag e skittrött på allting.. det känns som om den ena grannen e mer extrem än den andra.. alla tokiga saker dom gör avlöser varndra.. fylla..gap..skrik…finns liksom ingen här som respekter någon annan.. eller att alla anser sig ha sin rätt å göra såsom denne vill.. men jaa…så är ju inte fallet.. men i vårt område har jag sett,hört allt .. jag är inte alls förvånad över något alls längre.
många gapar å skiker om saker som bostadsbolaget ska fixa,orda,stå för osv.. men ingen av dom respkterar sakerna..såsom tvättstugan,grovsopprummet,soptunnorna..ser för jävligt ut här…vuxna går omkring å slänger skräp på backen som om det vore självklart..soptunnan dom står brevid är väl för dekoration?
tyvärr ser jag inte bara fylla.. det är mycket annat här oxå.. å många unga..mycket unga..
det första jag skulle göra om möjlighet gavs var att flytta.. i alla fall från detta område..
jag tycker det e vannsinnigt jobbigt å bo här…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Men hjälp vad jobbigt! Var bor ni nånstans egentligen? 
Av mina (snart) 50 år har jag bott ca 15 år i eget hus, och sen resten av tiden i olika lägenheter, men jag tror aldrig det har varit sååå jobbigt.
Bara i ett område var det mycket fylla, knark, utlänningar, ensamstående mammor som gjorde att det blev en del stök, men inte så där som ni har det!
Hua!

Bara i ett område var det mycket fylla, knark, utlänningar, ensamstående mammor som gjorde att det blev en del stök,,,,, ja där bor jag å jag e ensamtående mamma..det e värre i dag dock..åren går ju å det blir INTE bättre i såna här områden…
Jo men, när jag bodde i det områden var jag också ensamstående mamma.
Det var en förort till Stockholm och ett helt nytt område med jättefina lägenheter, som tyvärr ingen ville bo i, för att området fick så dåligt rykte.
Jag vet inte hur det är där idag, kanske lite bättre? Man kan hoppas…

#7 visst e de små nuförtiden??? tvättstugan här är jättefin o vår gård är den finaste , trevligaste och mest besökta i hela området….
Barn, ungdomar o även vuxna är rädda om vår gård…
Partar folk o det går sönder glas o dyligt…så dagen efter så ser man att de som haft fest städar efter sig
men det beror nog på att vi sköter gården nästan helt själva… vi har tiggt till os en hel del pengar från bolaget men även hasselbackens nytta o nöje… en förening som finns för att göra det 3vligt. De andra gårdarna gnäller lite för att de inte får så fint… men de har inte fattat att vi gör det själva!
Alltså… det område jag bor i var ökänt för 15 år sedan… det var i klass med hur angered e nu…. men det har städats upp här rejält. och är nu en av de finare lägenhetsområdena… fortfarande ett dåligt rykte…men mord, våldtäkter, misshandel, narkotika o alkohol…och mycket invandrare (stackarna) skapar ett dåligt rykte…
När det gäller de som pökar så är de ganska nyinflyttade och det är några andra grannar inkl. oss som har vrålat när de sätter igång att de ska stänga fönstret… nästa gång det händer så skriver ja en lapp o lägger i deras brevlåda…
Parta kan man väl få göra… helt okej men man kan ju tänka på de som bor omkring?
Och när det gäller va de skriker… jag har försökt att förklara för barnen… men det är bara de 2 stora som begriper… vi själva dricker ju inte alkohol knappt så de har ju aldrig sett oss onyktra heller… vilket iof är bra 
Mysan: det är inte sååå jobbigt… men det kan bli för mycket ibland… särskilt när man har svårt att sortera alla intryck…
Hade jag vart av den typen som banker anser trovärdig så hade jag bott i hus för längesedan
men mest för utrymmet och för att jag eller mina barn inte ska störa nån annan… vi väsnas en hel del i perioder… vilket beror på hur min son mår… och hur kreativ jag e
för det är jag ju mest nattetid
Det som jag tycker var skönt, det var att när ungarna var små så bodde vi i ett lugnt villa-område (dåvarande mannen och jag) och barnen kunde springa omkring fritt, mer eller mindre.
När vi skilde oss (-95) så var ungarna 8, 12 och 14 år och jag flyttade då till det här området, det enda där det fanns lediga lägenheter.
Det var fler som skilde sig i ungefär samma veva och vi alla hamnade i samma område.
Det som var mest störande, var en sommar, när jag fortfarande jobbade och inte hade börjat semestern än, då det var småungar ute som gapade och skrek (12-01 på natten) SMÅ ungar alltså och storasyskon passade dom! På natten! zigenare… Kanske ni blir sura, men jag har svårt för zigenare…

#12 blir inte sur alls… alla zigenare e juh inte såna heller…
Men småungar har inte ute o göra så sent… det finns ett gäng me små barn (4-10 ungefär) som är ute till 23 tiden på sommaren… utan tillsyn alls…. och det känns verkligen inte okej….
Ja dom här var nog i den ålder och tom yngre och det var mitt i natten och dom skrek och tjoade och jag undrade var fan föräldrna var!
*suck*

förmodligen inne med resten av släkten?
Jo, förmodligen… Helt otroligt!

hehe…nä snarare ganska vanligt med släktbesök mitt i nätterna o att ungarna är ute…. iaf om man kommer från utlandet 
o näää… nu menar jag inte alla utlänningar! bara vissa!
Jaja, men dom har en annan kultur, det kan man inte komma ifrån, man måste inte vara rasist (som vissa tror) bara för man har åsikter om andra än svenskar också!
Det är f*n att man måste ursäkta sig i det här landet hela tiden, om man säger nåt negativt om utlänningar.
Dom säger en massa om oss också. Och vi säger en massa neg. om svenskar med, vi får sluta vara så känsliga 

håller med…. o jag är INTE rasist!!!
men när barnen inte ens får fira skolavslutning i kyrkan eller sjunga du gamla du fria!!! då har det ta mej f-n gått för långt!!!
snart e man väl rasist om man skulle hänga upp svenska flaggan på en flaggstång!?
NÄÄÄÄ… och jag som uppskattar mångfald! och så trevligt det är med alla dessa olika flaggor man kan se…utom svenska flaggan…för den vågar man ju knappt hänga upp…. om man e bara svensk…

apropå grannar och utlänningar…
Jag blev så ledsen o förbannad igår…. det blev ett jäkla liv på gården igår eftermidda…en man gapa o skrek o var helt vansinnig o förtvivlad på rösten…
Kollade ut och då sprang en av våra utländska grannar på gården… o svor o förbannade allt o alla… PÅ SVENSKA! Fattade inte vad som kunde gjort han så himla upprörd så han skrämde barnen… fick veta en stund senare att han precis fått veta att han blivit utvisad….
Han har bott i vårt samhälle i 6-7 år och ett par år till i sverige totalt! hans barn pratar enbart svenska och han har fått jobb nyligen och hans fru går i skolan….
Vad är det för jävla sett??? man ska inte få göra så mot folk!!! det är fasiken inte rätt!!! de ska väl inte behöva vänta så länge eller???
Jag blir sååå arg
så jävla omänskligt!!!

jag bor i ett skitområde.. det e skit å kommer så förbli eftersom ingen bryr sig.-.å gör man det får man göra llt själv..punkt slut..tyvärr…
jag vet det går ej att få å livet var ingen dans på rosor förr i tiden heller.. men visst drömmer jag å få bo å låta mina barn växa upp al`a saltkråkan,och alla vi barn i bullerbyn…
suck…
den dagen banken anser mig trovärdig.. bor jag i nått torp i skogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#20 Ja, det var riktigt förjävligt! Antingen ska dom få veta på en gång att dom inte får stanna, men vänta i flera år och sen få åka ut, näää, så ska det verkligen inte gå till! 
Men visst f*n är det löjligt detta att man inte skulle få sjunga nationalsången på skolavslutningen och hissa svenska flaggan osv. och dom flesta invandrare tycker likadant!
Så vad håller vi på med? Ojdå, vi har hamnat lite OT va?

Nä, nu ska jag i säng, jag sover så jäkla länge ändå…Sov gott alla och kram!

Vi bor också i ett hyreshus och jag tror att det nog inte är det bästa för mig. Eller kanske är det det? Jag får ju liksom Träning!
Just nu sitter jag på balkongen och skriver och försöker koncentrera mig på just det fast min granne ovanför sitter o spelar gitarr. Det kan ju vara trevligt iofs….om han kunde sjunga vill säga!! Spela kan han väl men jisses vad han INTE kan sjunga! För övrigt är det ganska lugnt i vårat hus förutom vår andra granne vägg i vägg med oss som har en älskarinna - ja ni vet ju hur det kan låta, men gångra de ljuden med hundra så förstår ni nog hur störande det kan vara. Jag tänkte att jag skulle säga till henne nån gång om jag möter henne men jag har aldrig fått chansen. Sen tänktejag, tidigt vårvintern att jag skulle skrivit "stön, stön!!" på hans vindruta på bilen, men så tänkte jag att nu är jag barnslig! Men det är inget kul att lyssna på flera dagar i veckan, ibland händer det att man blir väckt på morgonen av det när vi har sovmorgon. GRRRR!!
Sen är jag så lättväckt på nätterna att jag vaknar för minsta lilla, så om folk gapar o skriker pga fylla så är jag så trött av för lite sämn att jag blir tokig. Och ändå sover jag med öronploppar då. Jag skulle mer än gärna flytta ut lite mer på landet för att få lugnet, men då måste man ju ha råd.
Jag vet att man måste få lov att tåla en del när man bor i hyreshus men idag verkar det som att folk har tappat det där med att ta hänsyn.
Jaja, förlåt mig att jag gnäller, jag låter som en gammal kärring! Men det var skönt att få gnälla lite

Froddel…. gnäll på du
i den här tråden får du klaga hur mycket du vill på grannarna… o e det nån som e gnällkärring här så e det jag 

FLlyttade till ett helt nytt bostadsområde. Det är bara svenska panchos som sålt villorna som bor här och inga andra barn än mina. Man tassar på tå hela tiden och man får EJ beträda gräset, om man säger så. Alla fönster är fyllda med ansikten som kontrollerar vad man gör och så går grannarna igenom ens sopor och ser så man kastat i rätt behållare. Om man inte gjort det ringer de på och talar om att man gjort fel.
Vi får inga bänkar i området för "det vet man väl vem som kommer att sitta på dem". Ja, jag skulle nog sitta på dem och njuta av solen i alla fall.
Men det är ju väldigt rent, tyst och lugnt förståssss!
>>>Malum domesticum<<<

#25… jag bor nog hellre som jag gör nu…. än som du… 

Jag följer bostadsmarknaden VÄLDIGT noga.
>>>Malum domesticum<<<

#27 va? fattar inte…

Min granne, eller narare en av ungarna tvärs över trapphuset som väl är bortåt arton sa högt till sina kompisar "åh mina grannar, dom är så fula" när jag och min man passerade på gatan nedanför deras balkong. Jag älskar honom fortfarande=p

#29 din man eller grannpojken? 
men småbarn…. är ju så genomärliga….o då är det juh bara gulligt. Men när man e arton borde man väl ha vett på o hålla käften?
spelar ju ingen roll om han skulle tycka så…. så säger man juh inte 

haha grannbarnet=p Tja är man arton och full och har lägenheten för sig själv med sina tuffa kompisar så säger man tydligen lite vad som faller en in också…

# 31
pinsamt för den ungj##vel när du står i matkön på ica å säger att där är ju min perfekta granne han e så snygg å perfekt så han kan gapa å skika att andra männsikor såsom bla jag är jätteful!!!
nää…inte vet jag om det hjälper.. men va f#n…blir bara så sur..på sånt skitsnack…
det e så många gånger jag funderar på hur människor är,,, vad e det som får dom å tycka det e okej å göra så kansigt å dumt mot andra människor,, men jag kan ej lista ut vad det e…
kanske en släng av me,myseld and I syndromet?eller att jag missat att det blivit ny självutnämd " kung " som har rätten å göra exakt som man vill..
jag e ju rätt så dåligt på å hänga med i nyheterna då och då..
från gnäll-tanten själv…( undrar då hur jag blir som äldre gnäll-tant sen då ? )

# 28
Jag menar att jag flyttar så fort jag hittar något annat som jag verkligen vill ha. Jag lusläser bostadsannonserna.
>>>Malum domesticum<<<
#19 det räcker att vara Johovas vittne så får du inte gå på skolavslutningarna samt att du firar inte jul. Så du behöver inte vara utlänsk för att inte få gå i kyrkan.

#33 jaha… *fniss* snacka om att inte begripa nått
jag kan förstå dej… hade gjort likadant…
#34 jag vet, men det är ändå självvalt! detta med att inte ha avslutning i kyrkan har ju skolan valt…
Jag menade inte att utländska inte få gå i kyrkan… det där kan de välja själva.. jag menade att det är snett när sådant tas bort för det "kan uppfattas rasistiskt"
Vet många utlänningar som tycker svenskarna är dumma pga att de förnekar sitt land…de är helt enkelt inte stolta över att vara svenska! genom att ta bort tex nationalsången från skolavslutningar mm… för att inte verka rasistiskt!
Det är i mina ögon fånigt att göra så…
inte fasiken så anpassar ett land jag flyttar till sej efter alla oss utlänningar! de skulle aldrig förneka sitt land så som svenskar gör…
Och det är väldigt trevligt att kolla husfasader där jag bor
det hänger många olika nationaliteters flagger här o var…. väldigt få svenska flagger dock men nästan alltid en svensk flagga där det även hänger en utländsk…
o i mina ögon så hyllar de sverige som sitt land mer än va vi gör…
o som vanligt så blir ja långrandig o krånglig…sorry