Lite läsning om skolans svek mot en elev
http://www.dn.se/sthlm/skolans-okunskap-risk-for-utsatta-barn-1.881923
Finns fler artiklar på änet om man klickar runt lite. Handlar om Fredrik med dubbeldiagnos autism och ADHD som nekas specialskola, han tvingas gå i vanlig skola med för lite stöd och mår för dåligt för att orka det. Förstår inte hur dom tänker? När det fungerar på ett ställe varför flytta en elev?
Ja, det där förstår inte jag heller. Det skulle säkert bli helt annorlunda om någon av de som bestämmer själva blev drabbad så de kan förstå problemen bättre.
Fattar inte heller varför inte mer tydlig föreläsning/förklaringar till sjukvård, skolor, social m.m om svårigheterna hos en men npf kommer fram.
Funderar ofta på vad jag själv kan göra för att sprida mer kunskap och förståelse, men känner bara frustration över hela skiten 

Här har ju pojkens läkare full förståelse och resonerar vettigt, skolan lyssnar bara inte..
Ja, det räcker ju inte långt om "bara" läraren fattar problemet. Mer föreläsningar behövs och inte bara på stora universitet som kostar skjortan utan gratis för allmänhet och skola o.s.v.
Tänk om man kunde samla ihop några från varje stad/by som fick utbildning så de kunde föreläsa på sin hemort. Jag skulle gärna gör det gratis om de bara betalde för en ev resa.
Skulle inte Attention kunna hjälpa till me den sån grej? Hmm, nu går de grå på högvarv

mmm-- det finns ingen instans jag ej ringt,mailar eller vart på möten med.. å nix.. ingen hjälper till som sig bör.. om ni förstår vad jag menar.. du e ensam mot alla dessa instanser å myndigheter.. i detta fall har i alla fall barnet i fråga en bra läkare,, det har inte vi…
detta fortsätter ju sen i samhället.. när dessa barn blir vuxna.. hur bra funkar det då? inte alls i många många fall..
att se helheten tycks vara en ren å skär omöljighet för myndigheter å instanser.. ingen jobbar i hop för barnens välmående på alla plan.. å som sagt var det fortsätter ju ofta ofta även när barnen blivit vuxna..
politiskt rävspel,ordbakseri,hålla varandra om ryggen spelet,pengar å prestige… inget som hjälper dessa barn å senare vuxna..
fullkommligt vannsinigt omänskligt på alla plan…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.