Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2872 ggr
Emaljoh4
0

dålig rygghållning

Hmm.. Många klagar på min rygghållning.. Fattar liksom itne vad som är fel med den.. Ser det inte själv… Jag kanske lutar mig för mycket fram när jag sitter… typ nästan ihop krupet eller nåt

har ni fått höra att ni har dålg rygghållning/kroppshållning nångång?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
0

Jajjamensan, både jag och min dotter har ofta fått klagomål för dålig rygghållning.

"Sträck på dig, du ser ju ut som en hösäck!"  Min dotter har lätt scolios dessutom och har ofta mycket ont i ryggen. Både hon och jag har ett ben som är kortare så vi kan få ont av det oxå.

Jag sitter fortfarande som en hösäck, he he he Tungan ute

Puhlo
0

Jag har nästan fått gamnacke, ni vet som gamarna i Djungelboken.. Jätteläskigt!!

Felden-Kreismetoden är jättebra för kroppsmedvetenhet, det är som en helt ny känsla i kroppen för mig när jag testat det.

HannaM
0

Träning i rygg och mage samt armar… tja hela överkroppn har fått mig att bli lite bättre. Jag har het enkelt inte varit jämt musklad och därför hänger jag ordentligt. Sen påverkar måendet också, när jag tycker livet är pest sjunker jag ihop ännu mer.

linhof
0

När du sitter malin… sitt som du vill! Titta på bebisar hur dem gör… ibland sträcker de på sej, ibland lutar de till höger…eller vänster o ibland sjunker de ihop helt Skrattande men så gör de så för att avlasta ryggen… så häng som en hösäck.

Men när du går…. så sträck på dej. Sjut ut hakan, bak med axlarna, sjut fram bröstet och fram med beckenet… så lång du kan bli Glad det är vackert med en rak hållning och man utstrålar mycket självsäkerhet. En som har en vacker hållning…signalerar styrka. Sen om man e lite krokig här eller där… det gör inget, man får sträcka på sej så gott det går Skrattande

Emaljoh4
0

#4 Om jag ska bak med axlarna, så kommer jag ju bara på det och tillslut ramla eller nåt.. eller gå in i något *hehe*

[aspie]
0

Säger som Hanna att träna gör att man får bättre hållning. När jag styrketränade hade jag kanonfin hållning och mådde riktigt bra.

Sen fick jag barn och så var det kört med träningen Rynkar på näsan

Emaljoh4
0

:(

linhof
0

nope gumman det gör du inte! för om du fokuserar på axlarna så följer det andra med naturligt KyssFlört

Emaljoh4
0

#8 hmm.. Ska tänka på saken! (;

Puhlo
0

När man sitter vid datorn har jag fått lära mig av sjukgymnasten att jag ska sitta med fötterna i marken, och känna som om det sitter ett snöre i huvudet på mig, som jag ska "dra" lite i när jag känner att min rygg ser ut som en ostbåge. :)

Hoppas att ni fattar vad jag pratar om. :D

Mysan59
0

Jag har rätt stor byst, så därför sitter jag lite hopkrupen liksom, speciellt om jag blir smal för då syns bysten mer och det gillar jag inte alltid…

Grodan77
0

#samma problem…o promenad o dra axlarna bakåt…då kan ju förbigångarna säga hejsan till mina bröst istället för till mig!

Emelie-E
0

Min pappa har alltid sagt åt mig att "sträck på dig" enda sen jag var liten. Jag sjunker verkligen ihop när jag sitter ner.

Froddel
0

Ett tips är att tänka att man sitter fast en tråd som drar en uppåt…alltså att man hela tiden tänker att man är så lång som möjligt.

När jag styrketränade mycket (går i perioder kan jag säga) så fick jag automatiskt snyggare hållning. Jag har en tendens till att säcka ihop, jag säger som dig HannaM - när man mår dåligt är det lättare att sacka ihop och få en dålig hållning. Allt känns tungt, kroppen känns tung och det känns som jag vill krypa ihop o gömma mig och inte synas. Då är det ju inte lätt att räta på sig.

Mysan59
0

#12 Glad

[YlvaP]
0

Kommer ihåg mina ridlektioner. Läraren påpekade alltid min dåliga kroppshållning. Dom brukade komma med såna idéer om att spänna fast en tjockpinne eller en sån där manik som håller ryggen rak. Hahaha. Har än i dag en hösäckskropphållning.

Svea-
0

mmm…oxå taskig kroppshållning…sträck på dig fick jag oxå höra som liten.. å stå ej å häng,,,

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.