Vem har betytt mest för dig?
Från det du föddes till idag.
Vem eller vilka har betytt mest för dig?
Vem har du känt dig tryggast hos under din uppväxt?
Känner du dig trygg och älskad idag?

Från det du föddes till idag:
Min farmor var min stora trygghet fram till att jag var 11 år eller nåt, då gick hon bort. Likaså min pappa när jag var liten och upp till ca 14 års ålder, sen tog alkoholen över hans liv. Min faster har också stöttat mig en del under tonåren.
Min barndomsvän har också funnits vid min sida ända sen jag var 5 år ca, hon finns med än idag.
Idag är det min sambo, min barndomsvän och min ena syster som betyder mest för mig, och så givetvis min hund om jag får räkna med han. Men också övriga familjen fast på olika sätt.
Min syster, sambo, barndomsvän och hund.
Svår fråga, jag vet inte om jag kände mig så trygg nån gång under min uppväxt. Kanske när jag var hos min farmor. När jag var i lite äldre tonåren så var det nog med min syster och vän. Konstigt, men jag har nog alltid kännt mig minst otrygg i min egen ensamhet.
Rent förnuftsmässigt vet jag att människor runt omkring mig tycker om mig, men jag kan inte känna känslan att jag är älskad. Känner mig mest som en belastning. Är jag trygg? Näe, inte mycket..
Svåra frågor Aspie…
Visst är det svåra frågor Froddel. Jag satt och funderade för mig själv hur mitt liv har varit, om jag haft trygghet och kärlek o.s.v. Därav kom frågorna. Svåra men dock viktiga.
Vet inte ens om jag själv kan vara på dom, det behövs lite betänketid. Vissa saker glömmer man ju lätt oxå. Men jag gör ett försök att börja med.
Var aldrig trygg från det jag låg i mammas mage tills jag växte upp och känner mig fortfarande inte trygg.
Alla mina hundar och alla andra djur har betytt mest för mig
Jag har alltid känt mig tryggast hos mina hundar och så känns det fortfarande.
Som Froddel skrev så känner jag mig nog tryggast ensam tillsammans med mina hundar. Jag känner mig älskad av mina hundar (och min dotter men på ett annat sätt).

Vem eller vilka har betytt mest för dig? Min storasyster.
Vem har du känt dig tryggast hos under din uppväxt?Ingen.
Känner du dig trygg och älskad idag?Absolut inte.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Från det du föddes till idag:
Hundarna jag känner och min familj
Släktingar och familj
Sådär… Ibland Ibland inte..

vem ? syster
tryggast? mamma och syster
trygg och älskad idag?….hm ja för det mesta, av mina barn min "ursprungsfamilj" min man och mina fantastiska vänner( få men goda)
svåra frågor, det finns nog ingen som riktigt förstår en, ja, förutom alla här då