Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3067 ggr
sissie
0

Stöd vid möten

Har försökt hitta något på nätet om möjligheten att få personligt stöd vid möten i skolor, men kan inte hitta något.

Tänkte på att det kan vara skönt att ha någon med sig på möten med skolan så att man inte känner sig ensam. Någon som vet vad det hela handlar om.

Är det någon som vet om det finns? I annat fall kan vi ordna något kontaktnät här på Bokstavsfolk?

Till exempel en lista över de som kan tänka sig att hjälpa en annan och har lite pondus, törs ta ton och kräva saker. Jag tror många barn skulle bli hjälpta av det. Många föräldrar också. Det är mest en fråga om att få saker och tilng att hända.

Finns det intresse för det? Behovet finns i alla fall men finns det folk som kan ställa upp? Bara för en enda gång eller flera. Att hjälpa andra är ju något som många gillar att göra.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[aspie]
0

Frivilligarbetare.ifokus.se kanske har bra svar på din fråga. Jag känner endast till PO (personiga ombud) men det är inta alla kommuner som har detta

sissie
0

Jag är inte i behov av det själv men tänkte på andra. Önskar att jag själv hade tid att kunna hjälpa till på möten men ungarnas alla möten plus jobb och familj tar en väldans massa tid. Men det kanske finns andra som känner sig manade. Tog upp det som en idé

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[aspie]
0

Ja, jag tänkt oxå på andra. Har ringt runt lite och hört mig för men nää. De enda som jag svara eller hjälpa vidare är nog någon på "frivilligerbetare" som sagt (tror jag)

sissie
0

OK.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Svea-
0

Jag har sagt samma sak..Kan vi hjälpa varandra? Ska vi göra något kring situationen i skolanran för våra barn?Proteslistor?Har en tråd ang,fick väldigt svag respons på den.Förstår att ingen orkar men det är synd.

När det kommer till stöd i skolan vid möten har jag ringt,FMLS,Och likande föreningar.Attention.ADHD-center(för boendes i sthlm län)BO,skolinspektionen,ja och en hel del flera tänkbara och otänkbara.Inget sånt stöd finnes.

Men pga hur min dotter i övrigt mår så har vi kontakt på å på bup.Och efter MÅNGA LÅNGA FÖRFRÅGNINGAR så kommer dom med på vissa av våra möten och stödjer oss.Det är jättesköt å jättebra.Kan känna att dom borde strida mera för barnen å hjälpa å trycka till å trycka på dom mera.Men bup ka ju ha fortsatt kontakt med dessa personer i många år efter vi slutat där så det handlar om att ej stöta sig för mycket antar jag.

Det finns många bra föreningar för det mesta men ingen som stödjer där det många gånger behövs som mest.Det är tufft att ens hinna med sitt eget å sig själv så det är väl en av anledningarna kan jag tro.

Jag har många bra ideer .. å villl mycket men jag kan absolut inte själv.

Hoppas att jag i framtiden ska bli en av dom som kan ställa upp å hjälpa i olika sammanhang.Nu måste jag själv ha den hjälpen.

kram å ha det gott..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

sissie
0

Hoppas också på att kunna hjälpa när mina mindre barn blivit större.

Min dotter är som jag. Vill hjälpa och hjälpa och lönen för det är när det fungerar och går bra. Hon har träffat en ny tjejkompis för några veckor sedan. Den tjejen har bekymmer av alla de slag och är väldigt deprimerad. Min dotter vill hjälpa henne.

Dom var här båda två härom dagen då hennes kompis ville prata. Och gud vilken gullig tjej. Det är så synd att ingen vuxen vill lyssna på henne och hjälpa henne. Hon går hos psykologer m m men får inte den hjälp hon behöver. Att hennes mamma dessutom inte är till någon större hjälp gör ju inte saken bättre.

Jag förklarade för henne att hon ska stödja sig på min dotter så mycket hon bara kunde för att min dotter är som jag. Hon ville inte utnyttja min dotter, men det gör hon inte. Det förklarade jag för henne. Jag hoppas att jag lyckades förklara för henne att det betyder så mycket att bara kunna hjälpa. Att det ger så mycket tillbaka när man ser att det lilla man gör ändå har en possitiv effekt. Precis som här. Här skriver vi en hel massa, men handgripligen så gör vi ju inte så mycket, och ändå så hjälper det andra massor.

Kramis

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Svea-
0

# 6

Här skriver vi en hel massa, men handgripligen så gör vi ju inte så mycket, och ändå så hjälper det andra massor.

SANT…har ej tänkt så…bra tänkt å skrivet..kramm

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

sissie
0

Tycker det känns så. Jag har lyft mig själv i kragen lite tack vare denna sajt. Och det känns skönt.

Jag är en slarver och dräller saker omkring mig till andras förtret. Men idag så gjorde jag något helt nytt. Skrev en liten lista på vad jag ska göra idag. Har redan nu mitt på dan klarat av 4 punkter av 5. Visserligen inte några större grejor men det känns ändå skönt att få någonting gjort.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

barbabok
0

i min kommun Gävle finns det något som heter elevstöd i skolan, som jag har varit i kontakt med de kan stötta och hjälpa vid EVK t.ex. även specialpedagogen från elevstödet har stöttat mig på utv.samtalen. Hon är en fantastisk kvinna som jag skulle vilja ha med mig jämt…Glad

linhof
0

sagt det förut o säger det igen: IFO Glad

jättebra! om man får hjälp vilket man har rätt till…oavsett om man har NPF eller inte