Gammal kärring!
Känner mig som en gammal kärring!! 
Är helt stel i axlarna, ryggen och längst ner på ryggen.. Visst, massage är skönt..
Problemet är att alla masserar för hårt och då gör det ont.. Gör man lösare kittlas det ju…
Värst är det längre ner på ryggen… Det kittlas sååååååååå fruktansvärt mycket… Klarar ju inte att sitta still på stolen… eller vart jag nu sitter.. Springer typ iväg då..
Så… Hur ska man göra om det nästan inte funkar med massage?
Ingen kan massera mig helller.. om det är bättre än inget.
Mamma masserar så att dt kittlas.. har ingen annan just nu som kan massera mig 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

varmt bad? äähh….eller …jjaa…hhmm.. vet inte…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#1 hmm.. Det är skönt.. När man först har kommit i badkaret vill säga.. Jobbigt att bli blöt i "onödan"..
Önska dig en spikmatta.

Eller en vetekudde. På med lite tigerbalsam eller liknande på det onda på ryggen och sen ligga på den varma kudden.

Mysan, visst har du haft en spikmatta ett tag nu? Funkar den bra?
Ja Froddel, det stämmer! Joo, jag vet inte vad jag ska säga, ALLA säger att dom mår så mycket bättre, men…. Jo, precis när jag har legat på den känns det bra, men sen dan efter har jag samma värk, om inte mer, igen.
Fast en del märker ju inte nån skillnad förrän efter några veckor, så jag får vänta och se om det blir nån bättring.

Jag är lite nyfiken o har tänkt att skaffa en oxå, nån gång när jag har pengar…typ om 200 år! Näevars, men det är bra att höra vad ni som har en tycker om den. Så jag frågar igen om några veckor då
Ja, gör det, då kanske jag är lika nöjd som alla andra! 

Jag rekommenderar stretchning. Det låter konstigt kanske, men det är skönt att jobba genom alla musklerna i kroppen.
#9 Det ska jag börja med! Har rivit ut några sidor där dom visar hur man stretchar hela kroppen.
Bara jag "kommer ihåg" det….
#4 Vetekudde, är inte det samma sak som vetevärmare? som man stoppar in i micron så att den blir varm.. Vilket sammanträffande! Jag håller på med en sådan på syslöjden! *ler*

En riktig massör.. om man har råd, dom brukar veta bättre hur man ska göra för att det ska vara lagom. jag råkar ju vara gift med en så jag har det bra.
Åhhh, så fubbit Hanna. Kan du inte låna ut honom? please… 

#13 packar honom i ett paket=p

om Malin är gammal…då är jag en mumie 
En värme dyna kan vara till hjälp faktiskt…om man bara är stel i musklerna o inte fixar massage…
haha (: En mumie, den var kul! 
#15 Om Malin är gammal och du är en mumie, vad är då jag? en fossil eller? 
Då är jag också en fossil… kul kul 

Dinosaurier är vi allihopa..
Jag menar, är man som jag sambo, gillar att titta på tv och brodera, så känner man sig rätt gammal.. :D eller nåt.
Eeek, Jag gillade att handarbeta när jag ver betydligt yngre än dig Puhlo, ja redan i tonåren eller ännu tidigare. Hur gammal är jag då? 
#20 Haha, samma här!!
Älskar att sticka! 

Jag gillar att ha saker för händer, det är mer att jag inte hade koordination nog för broderi och stickning när jag var yngre. :)

önskar jag kunde ha ro i kropp å knopp för handarbeten.. å tålamodet å lära mig…
men inte jag inte.. :(

Jag gillar att virka, ibland.. eller i stötar kanske man ska säga, en vecka i taget ett par gånger om året kan jag få tokryck, annars småpysslar jag med selar till illrar.

jösses så sockersött å fint,,,jättefint..duktig du e!!
Svea: Samma här, inget tålamod alls till att handarbeta!

Mysan…så skönt å ej vara själv…tycker varenda kotte kan hanbarbeta i göra ås jättefina saker…p jag kan liksom bara inte sånt…
Är nog mer som Hanna. Får tokryck emellanåt när det gäller handarbete.
Och Hanna! Göööör söt sele du gjort. Du är jätte duktig 

Hahahaha!! fossil! *vrider mej av garv* 
#20 Eeek? härmapa där
o inte flåsa ja dej i örat heller *flås*
Hanna!!!! SÅÅÅ fin!
o får ja en sån vovve bebis ja vill ha så vet jag vem jag skall anlita till mitt specialdesignide halsband/sele 
#29 Linhof, din mumie
*flås i örat på dig med*
Det är inte alla som har blivit flåsade i örat av en fossil du, så känn dig UNIK, he he
HANNA, kan du göra sån selar till vovvar oxå utan att ha en att mäta på? Skulle du vilja göra på beställning då eller kanske dela med dig av beskrivning eller berätta vart man får ta på en beskrivning?

#30 beskrivning=p jag tittade på mina illrars sele och sydde… ingen aning om om jag kan göra större, jag har liksom aldrig försökt…
här är lite fler av dom jag gjort http://galleri.starshineferrets.se/#7.0
Åh, de är jätte fina Hanna
Var köper du materialet?
Har funderat många gånger på att göra egna halsband till mina hundar. Såna där vadderade mjuka, men har mått för dåligt för att ens orka börja. Men kanske jag får det där tokrycket en vacker dag?

jössses så mycket fint.. måste vara jättekul å göra sakerna själv till sina djur osv.. jag raggar jämt pyssliga människor som vill sticka saker till oss…å mina djur..
som betalning kan jag trimma deras hund eller nått sånt..
jobbigt blir det om dom ejhar nått djur dårå..men heheh..det löser sig sa han som sket i vasken…

#11 Jo, det är samma sak
. När jag har ont i ryggen t ex så brukar jag ligga på den när jag ska sova.

#32 Bandet är koppel från djuraffäre, eftersom det är till illrar går deti nte att ha bredare band än en centimter och nylonband i fler färger än svart och vitt går inte att få tag på på annat sätt verkar det som. Spännena har jag hittat på Ohlssons tyger och även på NK… regleringsgrejerna och d-ringarna kommer från en butik i göteborg… det är svårt att hitta bra material när det ska vara så smått. Sen är nitar och vingar och band från olika sybehörsbutiker och pysselaffärer, typ panduro. Är alltid på jakt efter nya saker till selar. Är nog lättare om man letar efter saker till hund, regleringsgrejerna tillexempel finns i dom flesta syaffärer när man kommer upp lite i storlek.
Tack Hanna för info. Om jag får ett tokryck så vet jag nu, he he
Kram

sååå duktig du e Hanna!!! 
Ssåååå fin Hhann!a!!

Tackar och bockar och bugar i mitt hörn härborta
Har nyss blivit klar med min vetevärmare på syslöjden *stolt* 

#40 Duktig du är Malin, klart du ska vara stolt
! Jag skulle också vilja göra en , men vet inte hur man gör riktigt. Eller om jag ens orkar..

Froddel: Det är inte jättesvårt. :) Ta så mkt lakansväv du behöver till din vetevärmare och sy ett kuddvar av det. Att det är lakansväv är viktigt, för det andas bäst och tål vätska bäst. Sen har du grötris i, tills du fyller ungefär 4/5 av kudden, och sen syr du ihop den.
Det man bör försöka komma ihåg är att man behöver ge kudden vätska ibland så att den inte börjar brinna i microvågsugnen. Jag brukar köra min kudde 2-3 minuter på mellanvärme med ett glas vatten brevid. Har haft den senaste i 2 år och den har inte börjat brinna än iaf. :)
TS: Du är duktig Malin! Den som ändå kunde gjort en vetevärmare på syslöjden.. :)
#42 Jag har gjort en par lovikkavantar, ett linne och en vetevärmare.. Lovvikka vantarna fick en vän i födelsedags present! 

#43 du e jätte duktig 
men måste retas lite: nu e det verkligen kärring varning på dej.
Lovikavantar! vetevärmare! *hehe*
Linne…
allt sånt som gör gamla kärringar lyckliga på hemmet *fniss*
#44 Hahaha!
Jag gillar ju att sticka.. hatar symaskiner.. Kan inte trä en symaskin.. något man ska kunna när man går i 8:an!
Ingen har ju haft tålamod till att lära mig ju! 

ååååhhhhhhh så duktiga ni e.. coolt!!

#45 Det enda jag gjorde på en hel termin på syslöjden var att trä symaskinen en endaste gång, hade inte tålamod att sitta o sy o se söt ut som alla andra tjejer gjorde. Gissa om den läraren var nöjd med mig och mina prestationer
…men å andra sidan så gillade jag inte henne heller..
#47 Jag tycker inte heller om att "sitta occh se söt ut" …
men syslöjd tkr jag är kul.. allt annat är tråk.