Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: annat-npf-relaterat
Läst 2289 ggr
Emaljoh4
0

Hur kommer man upp på morgonen?

Sista tiden har det varit omöjligt att komma upp på morgonen! Det går absolut inte.. Jag har testat allt… pappa har tänt lampan, har lagt väckarklockan längre bort osv.. Men jag hinner somna innan jag hinner reagera! Rynkar på näsan Så kommer ju försent till skolan jämt.. vet inte hur jag ska göra.. fast jag får ju sommarlov i kväll, men bra att ha lite tips inför nästa termin.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Ylva-Li
0

Ja du, det är inte lätt. hAr ju själv problem med sömnen och sover mer än 13 timmar varje dag.
För mig funkar det liite bättre om jag blir väckt typ en timme innan så jag får tid att vakna. Min sambo får försöka väcka mig var femte minut nästan innan han får kontakt med mig.

HUr länge sover du normalt? Kanske behöver du sova längre? Stressa ner med något innan du går i sängs?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emaljoh4
0

#1 Jag lägger mig mellan 22-23 på kvällen.. Lite försent tror jag.. Men det är svårt att somna innan det.. går inte att koppla av innan det..

Ylva-Li
0

Förstår verkligen vad du menar. Jag har svårt att somna innan 00-02 ungefär. Men sen sover jag till 13-14 istället. Så jag skjuter ju mitt sömnmönster. Fast även om jag går i sängs 22, så går jag upp 11.. så behovet är lika.
Vad brukar du göra innan sängdags? FUnderar på det här med att koppla av. Själv brukar det vara lättare att sova om jag kollar på teve en timme innan eller läser, eller spelar nåt handspel (DS) i sängen. Jag brukar försöka vara i sängen iaf en timme innan jag brukar somna. (Lätt, nej. ;) )

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Emaljoh4
0

#3 HAAAATAr TV! Flört Jag brukar sitta vid datorn ibland…

Fast vi är ju 6 stycken i våran familj.. och det är ju svårt att få till att ALLA är i säng prick kl. 9… (jag är äldst.)

Ylva-Li
0

Hehe, det kan jag förstå. ;)
Hm, kanske nåt avkopplande på teve? Nån serie du tycker om du kan köra via play eller nåt. *funderar*
Eller läsa eller nåt kanske? Eller lyssna på musik vid sänggåendet. Det gjorde jag som yngre. Hade radion på ett tag och lyssnade på lite lugnare musik. Var rätt skönt.
Nu vet jag ju inte exakt hur gammal du är, men 9 kanske är tidigt för dig? Men å andra sidan kanske du är en sån som behöver mer sömn, än de 7-8 timmar som man normalt får.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Fiction]
0

Jag har själv enorma problem att komma upp på morgonen. Vaknar inte av varken telefon eller klockor och eftersom jag inte har någon som kan väcka mig är det alltså rätt kört för min del… Brukar sova ungefär 14 timmar.

Puhlo
0

Jag vaknar mkt lättare när jag har telefonen som larmar med vibration i sängen.  Då vaknar hela kroppen liksom, och inte bara huvudet som tänker "Snoooooooooooooooooooze…"

.. Jag är fö drottningen av snooze. Jag har snoozat i 10timmar i sträck. :P

Ylva-Li
0

#7 10 timmar!? Oj, jag som tyckte jag var värst med 2 timmar. *host*

FÖr mig funkar det inte heller med flera alarm på olika ställen.. Jag kan, när jag är som tröttast, sova mig igenom ett antal olika alarm, klockradio etc, i timtal..

Emaljoh4: Skönt att du har sommarlov nu iaf! Så du får vila ut lite. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Puhlo
0

8: det värsta är att jag inte överdriver, jag underdriver snarare..

Jag var supertrött. Men vanligtvis är jag pigg som en pelikan på morgonen, och kan gå upp så fort klockan ringer. Men den väcker mig bäst om den ligger i sängen och surrar.

Ylva-Li
0

#9 Jag tror dig. :)
SKönt att du annars har lätt att vakna iaf. Vad jag längtar efter den dagen. *skrattar*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Grodan77
0

Jag avundas alla som vaknar lätt…de som säger att efter kl 0800 kan jag inte liugga längre…huu..kropp o knopp som sirap varje morgon, men oftast om jag måste upp kommer jag upp. Tror att man kan jobba mentalt med att lära sig komma upp på morgonen.

Ylva-Li
0

Men kl 8! Då har man ju bara sovit.. hm.. 7 timmar. Skäms

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[YlvaP]
0

Jag har ganska lätt att gå upp. Jag vaknar på första ringsignalen men jag kan ligga och dra mig vissa mornar då jag inte behöver fara någonstans. Barnen sitter så snällt i soffan och ser på tv.

Mysan59
0

Jag har inte läst alla inlägg, men kan bara säga att här är en till som har extremt svårt att vakna!

Svårt att komma i säng och svårt att vakna, för när jag väl somnar, sover jag som en stock.

Fast jag nu är 49 så har jag lika svårt att vakna som i tonåren, superjobbigt!

Sååå…. nåt råd hade jag ju inte tyvärr Flört

Emaljoh4
0

#14 Haha, okej! Skrattande hmm.. det kanske funkar om nån kastar en hink med IIIIISkallt vatten över oss? :)

[YlvaP]
0

Det behöver inte vara iskallt vatten utan vilket vatten som helst skulle nog funka för vem vill ligga i en säng som är dyblöt? Inte jag iaf. :D

Emaljoh4
0

#16 Då flyttar man sig till soffan! Jobbigt att torka upp allt vatten! Flört

Emaljoh4
0

Typiskt.. När det är skola är det huuuur svårt som helst att kliva upp.. När det är lov orkar jga kliva upp innan 9 Obestämd

[YlvaP]
0

#17 Haha det tänkte jag inte på. :p

Emaljoh4
0

eller byta lakan iaf..

[YlvaP]
0

#20 Nä det hade nog inte hjälpt eftersom madrassen är blöt och kommer defenetivt bli blött igen om du lägger dig på det. :p

Emaljoh4
0

#21 Ja, i för sig! Tungan ute

[Fiction]
0

Hett tips: Införskaffa en Clocky.

[YlvaP]
0

ja en så skulle man ha. Hihi, kanske får upp gubben lite snabbare. Haha