Uuuuh, flytta.
Gah. Som en del av er kanske vet, så håller jag på att flytta. Och fy i helvete vad jobbigt det är.
Inte nog med att studenterna håller på att tuta som galningar utanför, gasen är inte installerad (dvs ingen spis), hantverkarna har ignorerat en del smådetaljer som handtag till badrumsskåpet, svärmor har bestämt sig för att VI ska ha hunden ett par dagar under veckan, och ja.. Det är kaos här helt enkelt.
Jag och sambon har börjat skrika på varandra ett par gånger om dagen också.
Jag har ont i fötterna, och är allmänt JÄTTETRÖTT hela tiden. Jag är inte van att gå upp innan klockan tio! :(( ELLER att för den delen MÅSTE gå och lägga mig innan klockan ett.. Min dygnsrytm som jag älskar är helt skev..
Blä blä blä..
Visserligen har vi en massa fina fördelar här också, vi kommer att bo mkt större, ha badkar och balkong och stort rymligt kök.. Det är nyrenoverat..
Men eftersom jag hatar förändringar så känns det bara som att jag vill gråta. Äta massa socker och gnälla. Mamma och pappa har ju mig om ryggen, såas, de håller på mig i alla väder, men det är jävligt äckligt vuxet att flytta.
Vem visste att man måste ringa elbolaget och byta elabbonnemang? Eller ringa comhem så att bredbandet och telefonen flyttas? Packa allt och sen KOMMA IHÅG allt bös man måste ha varje dag!! Komma ihåg toapapper till nya lägenheten!
Men jag har en ismaskin i min nya frys. Och jag kan fan skratta i en halvtimme när jag inser att ljuset fadear lite snyggt istället för att bara gå av och på… :D
Jag är en gnällis idag. Nästa vecka kommer jag säkert vara en solstråle igen, men Varför VARFÖR ska det vara så jobbigt att flytta… ?
Jobbigt att flytta, Ja det håller jag med om. Har själv flyttat ca 40 ggr under mina 50 år. Nu har jag hittat ett ställe där jag trivs och vill bo kvar men kanske måste flytta därför att min hyresvärd ska sälja.
Är så orolig för jag är så överkänsligt mot bl.a ljud och kan bli ett nervvrak om jag inte får en lugn bostad. Har lite panik här hemma eftersom det är till försäljning nu och det finns ingen ny bostad till mig 
Flytta är skitjobigt! Jag har själv svårt för förändringar och har redan under mitt 26 åriga liv, flyttat en 4-5 gånger. Har nog bott max på ett ställe i 3 år. (Andra ställen max 1 år..)
Låt det ta tid, för det kommer landa för dig, det tror jag. Som du skriver själv så har du ju massvis med bra fördelar med det nya stället. I början är det alltid kaos..
Att du och sambon bråkar kanske ni kan lösa? Prata med varandra. Tala om att det ÄR jobbigt nu.. säg förlåt i förväg i princip. Det kan ge en ökad förståelse när det blir jobbigt.
Kanske kan det också hjälpa att konkret se för och nackdelar? Skriv ner på ett papper varje dag. Saker du ser bra och saker du ser dåligt. Väg för och mot så lär du nog se att det inte är så tokigt ändå. :) (Det vet du ju säkert, men ibland kan det hjälpas att se det framför sig.)
KRamar!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Ja, alltså, vi är fortfarande jättekära och det är ju bra sådär, men det är jättekort stubin. J har ju sagt det flera gånger att det här är nåt som går över, det är just för att vi är så känsliga just nu som vi bråkar, vi hatar inte varandra på riktigt.
Jag vill aldrig flytta mer.. :(( Och detta är en sån lägenhet man vill bo kvar i.
(aspie! Den har vinröda väggar i sovrummet!)
Åhhhhh, så himla fubbit med vinröda väggar 

Hah! Puhlo vs. Lägenheten, 2-0! Imorrn går sista matchen, dvs när mina polare ska hjälpa mig att bära över alla saker. <3