läget nu...
Tja!
Var hos min dr i går… han e sååå bra!
frågade om eventuellt det här med aspergers…. att jag faktiskt märker en del sånt hos mej…. berättade om en del av de olika testerna vi har länkar till här och resultaten… Och naturligtvis talade jag om att det bara är en fingervisning av vad som kan försigå….
Han blev jättenyfiken! Och skulle absolut ta upp detta med min NPF dr….
Han berättade att han precis vart på en 4 dagars kurs om adhd…och sömn 
Och jag gillar verkligen honom… han är intresserad, lyssnar och förstår…
Och så gillar han mina försök till att beskriva hur jag är/funkar…han tycker de är såååå talande 
Vilket fall som helst… jag skall sänka voxran från 300mg till 150 mg då höjningen inte hade den effekten vi önskade, finns ingen anledning att äta så stor dos när den låga har samma effekt.
Ska fortsätta med paroxetinet… och så fick jag en tablett mot min "sömn" eller rättare sagt: brist på sömn…. som hette: Seroquel…. lägsta dos…
hoppas det hjälper… till augusti ska vi ses igen och då ska vi ta itu med Ritalin eller conserta eller nån av de andra…
På torsda nästa vecka ska ja träffa en vanlig läkare… har problem med kallsvettningar… sockerfall..o en massa andra konstiga saker.
Ska även be henne skicka en remiss till ortopeden för min ankel. Har opererat ledbanden där för ca 7 år sedan…och bara på denna veckan som vart så verkar det som det "gått sönder" igen. Är jättesvullen och det gör jätteont. men det talade han ju om att det kunde hända, så det är ju ingen nyhet egentligen…
Har dessutom åkt på en förkylning så jag har ont i varenda liten led…och tät i näsan som f-n…
Så, så är läget just nu
(intresseklubben antecknar)
Men lilla gumman då, det var mycket på en gång och så en äcklig förkylning på allt oxå 
Vilken himla bra läkare du verkar ha som lyssnar och tar dig på allvar. De där testerna vi gjort här kanske jag oxå borde ta upp med min läkare (idioten jag talade med på telefon i förrgår) Men han bryr sig väl inte 
Vad hade du för svar på testen du gjort här om AS?

troligtvis AS,…. det drar ju en hel del åt det hållet… även min tant från IFO har funderat på om jag kan ha det!
Jaaa han e bra… tycker jag iaf… han sa att han upplever att jag har en mkt god sjukdomsinsikt… och att jag beskriver den bra
Tja… jag har ju haft 35 år på mej att öva 
Om du tar upp det med din läkare.. tala om att du är mkt väl medveten om att bara för att testerna visar AS så är det inte säkert att det är så, men att det kan vara en fingervisning på att man ska kolla upp det 
God sjukdomsinsikt verkar ju jag oxå ha med tanke på att jag alltid fått rätt i slutänden.
Men nu blir jag förvirrad av alla likheter i olika sjukdomar och syndrom. Men å andra sidan verkade min psykolog ändra lite av sin tidiagare uppfattning i torsdags när jag satt där och bröt ihop.
Han tog faktiskt upp både AS och ADHD förutom PTSD då. Han såg en helt ny sida från mig som jag aldrig visat innan, så det kanske var därför?

problemet man kan ha innan man får diagnos är ju just att man söker…febrilt efter svar på problemet… och som du säger…allt går i varandra.. och då kan man kanske "inbilla" (hittar inte det ord jag söker just nu) sej mer än det är… just för att man är desperat. man mår dåligt och vill ha svar.
Sen det värsta en doktor vet är de som ställer självdiagnoser… spelar ingen roll om man har rätt… det är precis som om man trampat de på tårna för att vi kom på orsaken före dem…
Du ska visa ALLA dina sidor gumman…annars får de inte rätt bild av dej. du talar om att si o så är det, men det är inte det du visar…och då tror de inte på dej… gjort samma misstag… aldrig mer. De får ta mej för va jag är…. det är ju trots allt deras jobb 
Men va bra att han äntligen koppla! GRATTIS 
Tänk som så här när det gäller ptsd… man kan inte ta alla diagnoser på en gång… det blir rörigt o oddsen för att det blir fel är stor då…

Jag kom precis på en sak till vi snacka om… habiliteringen! och dit är jag inte välkommen…fel diagnos! o då frågade jag vart jag skulle vända mej för o få den hjälp jag faktiskt har rätt till… jag känner mej som jag bara trillar mellan stolar hela tiden och han tyckte det var för jäkligt… han skulle kontakta arbetsterapin för att se vad de kunde göra..och även NPF dr så hon får hänvisa oss rätt…
Det är så trist när man vet att det finns hjälpmedel därute man kan få, men när de som ger ut det säger att man har fel diagnos hela tiden… men var ska jag vända mej då????
skit!!! e vad det är!!!
Ja, jag får väl vara "nöjd" med PTSD så länge he he he.
Anledningen till att jag inte hade visat den sidan tidigare beror nog på att jag varit så nerdrogad av de antidepressiva tabletterna. För allt det där jättesvåra jobbiga börjar komma tillbaka nu i ännu högre styrka.
Nu måste jag stänga av, åskan går. Hej så länge och puss i pannan 

Lycka till!
Ritalinet förändrade min sons liv, ADD+AS, han blev som en ny människa……jobbigt var iof biverkning med illamående och att han bara kan/ kunde äta lagad mat. Det börjar bli bättre….6 månader senare. Men vi står ut då det gett så bra effekt på många andra sätt.

pussar tillbaka på "morsan" min
ses senare
#7 tack
det är just den biverkningen jag e sååå rädd för… tänk om jag går ner i vikt
då försvinner jag…

Han lyckades gå upp 5 kg och växa 3 cm.. på 6 månader…men jag ligger i med matlagningen och det har blivit mer pizza mm….
Så du klarar det säkert om du känner att det ger resultat.

linhof…jag e så lycklig för din skull…så jättelycklig..
att det funkar för någon annan människa jaa.. det gör mig så glad för den andres skull..
för mig e det precis tvärtom..åå det är för jävla jobbigt..å nu e jag bara så jävla nere..
plus att nått skit drar jag på..kroppen skiker av smärta,huvet e så förbannat snurrigt ,,, jag e ubertrött hela tiden å jag e seg som den segaste sirapen,,,seg,trött,ont..å så snurrig i huvet..
kram till er alla..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#10 min goa svea
du skulle bo här! hade vi kunnat ta hand om varandra… du drar säkert runt på den skiten jag har fått…har känt sådär som du ett tag..o äntligen har det brutit ut…
Kram på dej skruttan! det blir nog din tur snart…

#9… åh! va skönt för honom
jag har svårt för maten som det är redan… äter mkt mest hela tiden men matlusten är borta… och jag e lite rädd att det blir värre… jag är så underviktig redan och jag har kämpat så med min vikt i hela mitt liv. Bara att behålla den är svårt…som det är nu o med en tablett som kan göra det svårare e jag lite skrajsen för….

ja faktum är att jag när jag kan kommer att söka mig till en bättre kommun.. för här e det så att det finns ingen hjälp å min läkare är bra.. men ej bra för mig å lyssnar ej.. å det e så tungt…
jag vill inget annat än att det ska funka,bli bra å vi kan få ett drägligt liv..
vill bara må ok å ha det ok i vardagen..
inget annat..
krammmmmmmmmmm
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#13 du kommer att hitta det stället
och tillfället kanske kommer tidigare än du tror…
Tror jag i alla fall
har ju hört att lyckan ler mot den tålmodige…
kramisar
Blev lurad av tvätttmaskinen tror jag. Det var den som dånade så jag trodde att åskan gick
he he he. Eller jag kanske har börjat halucinera? Kanske en biverkning av den nya medicinen
Nä, skoja bara, men trött och virrig är jag, mer än vanligt alltså. Och så har jag börjat ta snedsteg som en fyllegubbe, he he he. Får väl se vart det bär hän

#15 är du säger på att du inte norpat mina medz? klampa omkring i förmiddas som om ja var drogad o packad på en gång… känns liite bättre nu dock 
Det kanske är samma beståndsdelar i medzen?
Min Iktorivil slår till som en slägga efter 40-50 min, sen är jag lullig till tusen och för varje timme som går blir jag tröttare och tröttare så jag måste sova några timmar. Nu börjar jag piggna till och det är nästan 12 timmar sen jag tog tabletten Snart ska jag ta den andra så det blir nog en tidig kväll för mig igen
Undrar jag om man blir piggare med tiden? Hoppas det.

ingen aning du… den jag syftade på är ju ny… både för mej o i läkemedelsmarknaden… men den funka igår i alla fall 
o ja tror nog att man blir piggare när kroppen vant sej…
Menar du att Serquel eller hur det nu stavas är nytt på läkemedelsbranchen? Har hört talas mycket om den ju
tror jag

japp…den mena ja aspie…. men enligt dr o apoteket e den ganska så ny… *förvirrad*
#20 Ja det sa de ju om Voxra oxå, Min läkare sa att den var så ny när jag fick den att den inte ens fanns med i FASS (men vi hittade den i FASS, tihi)
Det är mycket som kan förvirra våra stackars hjärnor och de kommer säkert mer att förvirra oss med 

åh… ja glömde fråga om remiss till ortopeden… typiskt! 
jag hade ett faste blodsocker på 5,5 ialla fall o ett HB på 131…. o resten av alla prover skulle väl vara klara nästa vecka….