Barbabok!

Jag har läst flickor med AD/HD (inte i bokcirkeln
)
kan verkligen rekommendera den, lättläst och tydlig, det gillar jag
även tips och råd, det var många aha upplevelser att få läsa en bok om sig själv och sin dotter.

Jag älskar att läsa och läser allt utom deckare i stort sett. Tips är jag jättedålig på, har svårt att dela med mig av mina favoriter, vill int eatt dom int eska bli lika högt älskade som dom blir när jag läser=p Töntig japp men ajg har ett speciellt förhållande till böcker och det känns utlämnande att ge tips när man inte har en aning om om människan kommer uppskatta boken eller inte.

hatar å läsa 
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
# 2 jag tror jag är en Light version av dig i en del. Jag tycker illa om deckare. Delar dock av mig till allt och alla men det gäller hela mitt liv. Dock är mina böcker mina bebisar och lånar jag ut en pocket ska jag attans ha den tillbaka 
Jag läser och i mängder. Just för tillfället läser jag igenom alla harry potter böckerna på engelska. :)
Innan dess har jag läst alla Anne Rice böcker om Vampyrerna och Mayfair-häxorna, också på engelska. (Läser helst på engelska faktiskt.)
Jag håller också på med en triologi av trudy Canavan. (priestess of the white, last of the wilds och voice of the gods.) Kan varmt rekomenderas.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#6 Jag är som dig Aspie, jag läser också mest om NPF, psykiatri, psykologi och självutveckling. Ibland, men väldigt få gånger så händer det att jag läser nåt i romanform men då ska det vara något som är ur verkliga livet. Mer memoar/biografi-genren kanske… Kirre-böckerna, De bortglömda barnen etc.. eller Så dumt! med Mia Törnblom. Jag måste läsa sånt som griper tag i mig annars fängslar det mig inte och jag får inte ro att läsa.

Just nu sitter jag faktiskt och väntar på två beställda böcker… zebraflickan och för att överleva av sofia åkerström. Sen letar jag ständigt efter mer bra litteratur om illrar.

Håller delvis med Hannah. Älskar oxå att läsa. Dock inte deckare. Jag köper aldrig pocketböcker. Jag vårdar mina böcker ömt,och har stenkoll på de jag lånar ut
Åsa

Jag läser jättemycket
Fantasy, skräck o verklighetsbaserade böcker…. gärna tjocka böcker oxå…
läser i perioder, då jag har svårt att lägga böckerna ifrån mej…har bokmaraton emellanåt… sist läste jag tvilight serien…i ett streck! tog 2 1/2 dygn…nonstop, ingen sömn ingen aktion på mej alls…
Läser däremot helst inte deckare…
#7 Kul att du är som jag Froddel. Verklighetsbaserade böcker gillar jag oxå. När jag var yngre var det bara skräckisar jag läste som Stephen King och Koontz t.ex. Ett tag hade jag diler på Margit Sandemo och hennes "Isfolket" och "Häxmästaren"

#11 Åh! Isfolket. Har alla böckerna,och vårdar dem fortfarande ömt 
Min favoritförfattare idag är Nora Roberts. Hennes böcker har allt,tycker jag.
Åsa
Läste en annan bokserie en gång av en som heter Bente Pedersen men vad tusan hette serien? Hmmm, jo "Raja" tror jag den hette. Himla bra böcker

#8 Zebraflickan avslutade jag för bara ett par veckor sedan, den var mycket bra. Hon beskriver på ett tydligt och gripande sätt hur jobbigt hon haft det och hur hon upplevt livet………jag känner igen mig mycket i hennes historia..
Hennes andra bok som du nämnde har jag också som ligger o väntar på att bli läst
#14 Vad handlar desa böcker om?? *nyfiken*
åh, om man kunde sitta stilla och läsa en bok ändå!!!!
Det skulle vara underbart…. eller?…
#16 jag läser medan jag går med. Går jag till bussen/tunnelbanan/jobbet så kan jag läsa samtidigt. 

#16 Det finns ju ljudböcker,Unni 

jag hittar alltid på egna namn på karaktärer med svåruttalade namn, kan bli rätt kul när vi diskuterar i bokcirkeln.
Nu har de lärt sig men ibörjan trodde flera att de missat en massa karaktärer
Jag har också haft svårt att sitta still och läsa men vissa böcker går det inte att slita sig ifrån. Ljudböcker somnar jag bara till.
En bok som är super är "Caipirinha med döden" av Maria Ernestam. Handlar om en tjej som träffar döden(en rätt snygg kille) och får prova hans jobb…och även vilka konsekvenser det kan bli.
Den är rolig men även med ett djup.
Jag vet några jag skulle kunna ha ihjäl, 

#15 Självskadebeteende bl a. Zebraflickan är i romanform och den andra är mer en faktabok.
#20 ah nu hänger jag med. Tackar